Flettevotter med perlestrikk

Flettevotter 

Ja, eg blei litt hekta på disse flettene  <3  innrømme det 😀 

http://strikkepinnen.blogg.no/1533803134_flettetfler.html

Etter å ha strikka flere flettetøfler ,fant eg ut eg må ha litt utfordring 🙂 ))) 

Eg ville fortsatt bruke fletten ,men nå skulle jeg prøve meg på noen votter 

Ka har eg gjort : 

Brukt 2 nøster Nepal pinne nr 5 

La opp 28 masker strikka 2 vriddrett, 2 vrangt – 15 omg 

16.omg økte 6 masker (34)

17m på undersiden og 17 masker på oversiden

Flettediagrammet er på 9 masker og går over 8 omg 

Strikka diagrammet 3 ganger, før jeg satte av til tommel (6 masker) 

Høyre hånd : 2 masker sett av 6 

Venstre hånd :  strikk 9 masker ,sett av 6 ,strikk,2 masker 

Fortsatte med flettemønster og perlestrikk til ønsket lengde før felling.

(jeg starte felling,når jeg har strikka så lang at lillefingeren ikke viser med votten på )

fellte på hver omg (4 masker) til jeg hadde 10 masker igjen 

Tommel strikka jeg med 14 masker 

Når eg var ferdig med vottene måtte eg også ha et pannebånd 

Her la eg opp 22 masker strikka fletten over 12 masker . 5 masker perlestrikk ,12 masker flette, 5 masker perlestrikk. 

her brukte eg pinne 4,5 

 

 

 

Flettetøfler

Flettetøfler , hyttetøfler , gjestetøfler  Ja, tøfler får vi ikke nok av 

Oppskriften kjøpte jeg hos Gurimalla Design  HER 

Har strikka i Drops Nepal 

Mine justeringer

Etter at første tøffel ble veldig vid .

Tok jeg og justerte lengden før fletten med 1 cm. Strikka 1 cm lengre med flette istede.

Da ble tøffelen sittende litt strammere på foten . Og passa meg perfekt 

 

Smekker babysmekker

Det er vel på tide og legge inn noe av det jeg har gjort i sommer,

Etter at jakka i forje innlegg var ferdig Har det gått i masse småting 

Starta med smekker 

Oppskriften er dansk og det er Marianne Lylloff Hansen som selger oppskriften 

Den kan kjøpes HER   Jeg har brukt bomullsgarn fra lageret mitt

( himmel og hav …eg har mye bomullsgarn jeg skulle fått brukt opp  🙂 ))  ) 

Har hekla med heklenål nr 2 

Etter og ha hekla noen ,fant jeg ut jeg måtte også teste om jeg fikk til en kant nede på noen.

Den kanten var ikke med på oppskriften ,men jeg heklet  1 fm, 4 st ,1 fm ,4st  rundt 

Den blei mer jentete 

 

Jeg vil nok en gang prøve og forklare hva jeg bruker min blogg til .

Jeg tjener ingen penger på bloggen,verken på klikk eller besøkende eller noe annet.

Jeg bruker bloggen min som en Notisbok / Minnebok Jeg noterer hva jeg har gjort og hvor jeg kjøpte eller fant mønster. 

Dette gjør jeg for at jeg selv skal ha en plass jeg kan finne mine ting Og jeg kan gå tilbake og se hva jeg gjorde

. Jeg setter veldig stor pris på alle dere andre som bruker mine notater .Værsegod  det må dere bare gjøre.

Men husk bildene er mine…. og er det noe du vil vise, så send dem linken til innlegget i stede for og kopiere 

Takk