T-skjorte og shorts

T-skjorte og shorts

Nok et sett T-skjorte og shorts er ferdig

Denne gang har eg strikka i Arezzo lin fra Hjertegarn
 29% Lin –  37% bomuld og 34% bamboo.
 Løpemeter ca. 150 meter pr. 50 gram.
 
Farge 390 

Farge 1506

Et fint garn å strikke sommerklær i. vaskes på Finvask 40 grader.

T-skjorta har eg brukt oppskriften fra Strikk til smårollinger

som utgangspunkt. Siden eg har brukt annet garn, og andre pinner, har eg gjort noen små justeringer underveis .

Eg har også strikka skjorta litt .

Shortsen : Den har eg ingen oppskrift å henvise til  .Den er blitt på veien mens eg strikka.

 

 

 

 

 

Froskegenser

Froskegenser

Endelig har eg fått strikka en froskegenser. For flere år tilbake, på tur i Danmark, kjøpte eg meg en strikkebok. 

Boka har eg bladd i mange ganger Og hver gang faller eg på denne froskegenseren. Verner frø . Denne må eg strikke. Men hver gang har eg bare lagt boka til sides. Eg er ikke glad i ,i sydde armer lengre .

Nå tok eg stege og tenkte. Eg starte, og ser hva det blir til på veien. Hahaha jadda … eg har vel på ein måte ikke brukt mer en diagrammet i boka og bilde til inspirasjon. Eg har strikka raglandfelling og tatt ensfarga oppe. Har valgt å ha korte armer på genseren istedet for lange . 

 

Fakta :

Garn : Bambino 50% bambus og 50% bomull fra Viking garn Farge 402 og farge 434

Str 2 år

Pinne 2,5 og 3

Diagrammet er hentet fra boka : Kæk og klassisk Børnestrik -Lene Holme Samsøe

orginalgenseren Verner frø ser slik ut

Genseren ble litt stor mottaker 😀 

 

Det er sol

det er sommer

og det er fredag

GOD HELG !!

 

 

 

Stripet T-skjorte

Eg holde på og strikke av lageret mitt .

I helga var det er nydelig sommervær Og vi kunne sitte ute og bare nyte varmen.

Tok med strikkepinne og bomullsgarn fra lofte . Hvit Mandarin Classic (har gått ut av sortemange til sandesgarn)  og blå Muskat fra Drops

Eg tok utangspunkt i samme oppskrft som eg brukte på den forje . Vil du se – (trykk her )