Traktorgenser

Traktorgenser

Denne har stått på, skal strikke lista mi, lenge. Nå var det på sin plass og begynne. 

Å jammen blei eg  ferdig også.

Jul og fri fra jobb… hjelpe jo litt 🙂 

Oppskriften er det Gerd Auestad som har designa . Du kan kjøpe den som enkeloppskrift.

Eg kjøpte boka  Denne boka er det mye fint i

Genseren har eg strikka i garnet :

KLINTA kjøpt på Handlehuset  

Klinta er 2 tråds garn 100 % ull

Eg har brukt farge som heter lys grå (men i virkligheten er den lysblå )

og Offwhite

Den mørkeblå er Kauni garn  –

Eg har strikka genseren på pinne 2,5 og 3

Til slutt måtte eg jo sette lapp i genseren

 

Da må eg til slutt få ønska deg

  EN FIN ROMJUL

 

 

 

 

 

Strikkesidas adventsstrikk

Nok en gang har eg vært med på samstrikk i desember . Denne gang var det Strikkesidas adventsstrikk.

Oppskiften var gratis. Og den var oppdelt i 4 deler : 1.desember ,8 ,15 og siste 22 desember.

Vi fikk på forhånd vite det var en genser vi skulle strikke. Hvor mangen farger og hvor mye garn vi trengte.

Designer er :  Hrönn Jónsdóttir

Gruppa vi henta mønstere i er HER

Eg strikka genseren i str S/M  og eg strikka bolen 46 cm før eg satte armene på

Genseren min er strikket i Sterk   str S/M

i oppskriften var fargevalget

grå melert  822   -eg brukte Grå melert 822  (7 stk og da strikka eg 12 cm lengre på bolen )

            koks 807 -eg brukte Gulgrønn 843 (1 stk )

               hvit 851 -eg brukte hvit 851 (1 stk)

                Gul 855  -eg brukte  koks 807 (1 stk )

 

 

4 kjoler til Barbiedukka

Ea Pauline ønska seg kjoler til barbiedukka  🙂

Eg har strikka med pinne 3 . starta med 40 masker .

2 av kjolene har eg riller nede Og 2 er strikka med 3 omg 1 rett 1 vrang

strikka så lang eg syntes var en grei lengde på kjolen ( ca 10-12 cm )så felte eg 4 masker, jevnt fordelt

På neste omg strikka eg 2 masker sammen ,6 masker rett , felte 3 masker  (dette er armhull),strikka 14 rett,  felte 3 masker , 6 rett ,2 sammen .

Fra nå strikka eg frem og tilbake . snu

strikk 7 masker, legg opp 5 nye , strikk 14 masker ,legg opp 5 nye ,strikk ut pinnen .snu

strikk over alle maskene . snu.

nå strikka eg 2 omg til og her felte eg 2 masker på hver skulder. felte av og festa bak med en knapp .

 


Hehehe Eg har vist bare fått med meg 1 sko


 

 

Ønske alle som er innom en fin dag.

Nyt dagen – du får den ikke igjen.