Genser til meg sjøl

Inspirert av   lilalus Ingrid pullover

Har eg strikka genser til meg sjøl

Isabell Kraemer. Ingrid Pullover

 

Eg har strikka genseren med garn fra Sparkjøp

Adore  = 60 % alpakka 40 % akryl

Fargene eg brukte ser du her. Farge 802 som hovedferge (13 stk ) og et nøste av hver i de 3 andre fargene.

Eg har strikka genseren nedenfra og opp. På pinne 2,5 og 3 mm

På armen ser den slik ut

Halsen

På denne genseren har eg brukt oppskrift Nr 2 “Marius” genser i sisu med rundt bærestykke. Hefte Norske Ikoner tema 35 fra sandnesgarn. som basis oppskrift

Dette blir en fin tynn genser.som kan brukes nå når våren kommer for fullt 🙂

 

 

 

Heklet bleiebukse / babybukse

Heklet bleiebukse / babybukse

Eg blei så frista eg barra måtte prøva

Mången har laga disse buksene og lagt bilder ut på nette … Eg syns dei er så fine,søte.

Eg bare måtte prøva. Får eg dette til.

Oppskriften fant eg på YouTube søkte på crochet daiper cover og fikk opp dennehttps://www.youtube.com/watch?v=0SXkDbIil1E&nohtml5=False

Eg komme garantert til å lage fler

Hva har eg gjort på denne :

str ca 0-1 mnd 

Garn: 100 % Alpakka  125 meter = 50g

Heklenål nr 4

la opp 39 lm (luftmasker) .Begynte i andre maske fra nålen Hekla 10 fm (fastemasker) .20 st (staver) ,8 fm (fastemasker)

Snudde med en luftmaske og heklet det samme tilbake 8,20,10

Alle maskene hekles i det bakerste ledde. . Hekla 10 omg

På neste hekla eg til den siste st , snudde med 3 lm og heklet 3 omganger til på samme måte.

På neste omg la eg opp 9 nye lm til neste ben. hekla 8 fm ,20 st og 10 fm i 23 omganger til

Så var det skritte på andre siden likt som forje. hekl ned, avslutt med 20 st ,snu med 3 lm .

3 omg slik

På neste omg legger du opp 9 lm til og hekler 13 omg til

Flippen oppe heklet eg 10 fastemasker 5 omg ,1 omg med knappehull ,3 omg etter knappehullet .

Dette er notat eg har skreve ned for at eg skal lettere huske hva eg gjorde til neste gang.  Kan dette hjelpe deg må du bare bruke det, om du forstår det 😉

Men dette er ingen oppskrift, så om du finner feil eller mangler  må du bare rekke opp å prøve på ny ….slik eg har gjort 🙂 ))

Her finner du video hvordan du skal gjøre det

https://www.youtube.com/watch?v=0SXkDbIil1E&nohtml5=False