Koseklut /sutteklut

Det er stadig ting EG ser som friste. Nå var det den populære suttekluten eg måtte prøva på.

Oppskriften fant eg på denne bloggen Trykk HER

Eg har 18 omg på min klut . Kluten måle 41 x41 cm

Har brukt heklenål nr 3 .

Har brukt et nøste rosa Gjestal bomullsport

Og 1,5 nøste kvit Mandarin Classic   (Dette er et garn som er på vei ut av sortemanget til Sandnesgarn )

Dette var morsomt og det blir sansynligt ennå fler av disse 🙂 ))

Har Googla og funne mangen kosekluter eg har lyst og prøva 🙂 ))

Me “Snakksat ”

 

 

 

1 , 2, 3 smekker blei det

Nogen gånger er det så super kjekt at eg har med meg litt garn og ei heklenål. Uten og ha den store planen liksom.  Jadda,jadda

av et  støvrosa og et påbegynte lilla  Søstrene Grene nøster kan bli

1 smekke

Her sydde eg et smile fjes på


Det gikk faktisk ikke mye garn. Eg tar ei til  Og her er dei .

Fargen blir feil på bilde

FADER .. Eg var så gått i gang eg tar ei til. :))))  . 3 smekker blei det.

Har ikke brukt oppskrift . kun sett bilde. Dei er heller ikke heilt like. Da eg bare prøvde meg fram, hvor mangen st eg skulle øke for og få det fint . 😉

 


Stripet Babybluse + 2 par Babystøvler i arwetta

Stripet babybluse

+ babystøvler str 6mnd

Då har eg endeligt fått strikka denne fargerike genseren. Denne genseren har eg hatt lyst og strikka lenge men det har bare ikke blitt.

ÅÅÅÅ eg falt så for dei sterke flotte fargane. Fargene kommer ikke skikkeligt fram på bilde.

Eg handla mitt garn  her 123knit.com

Arwetta Classic  -Light Green (190), Light Turquoise (199), Pink (188) og Thistle Flower (268) er fargenr eg har brukt

Oppskriften fant eg gratis på nett Filcolana   Du finner oppskriften om du først trykke oppe der det står oppskrifter. Og på venstre side Trykk der det står -Stribet babybluse  (går ikke an og linke direkte til oppskriftene )

Over den oppskriften ligger det oppskrift på Babystøvlene. Der står det Babystøvler i Arwetta

Da vil eg ønske deg en fortsatt fin sommer.

Me “snakkast”

 

 

 

Skaut

Da er mitt prøveprosjekt… Hekle skaut fullført.

Har fått litt sansen for den heklenålå for tiå 🙂 kjekt og prøva nye ting er også gøy . Hekla skaut har eg jo aldrig gjort før .Det var høgst på tide 🙂 )))

Her har eg brukt Mandarin Petit  Farge 5314 og 1001  heklenål nr 3

Oppskriften fant eg på ei Russisk side .Heldigvis er russerne veldig flinke og vise oss diagrammer  🙂 )) Hadde vel slete om eg skulle lese hva som sto 🙂 ))

Du finne diagramme til dette og flere til her http://www.liveinternet.ru/users/5035724/post280134862/  og her

http://www.liveinternet.ru/tags/%EA%EE%F1%FB%ED%EA%E0+%E4%EB%FF+%E4%E5%E2%EE%F7%EA%E8/

Her ser du hvordan det er på

Litt i det største lage til babyhode ja  🙂 )) . 

FORTSETTELSE Fra i går :

Litt minre skaut ferdig i dag 07.07

 

Begge er heklet med Mandarin Petit  farge  5314  og 1001

 

Smekker til lillegullet

Den som leter den finne. Min Datter ønska seg smekker til Lillegullet .Og da Verdens beste mormor 🙂 )))) 

 

fikk tenkt seg om . (tjihiiiii nå fikk eg jammen vist fram hjerte eg fikk fra Ea Pauline og mammen også  )

Eg hadde strikka en ferdig og en nesten ferdig for leeeeeeenge siden. Måtte bare lete nedi en kurv 🙂

Jooooda…. stemte det. En ferdigstrikka uten knapp og trådfesting. Og en som mangla stroppene.

Garnet eg har brukt her er kjøpt for lenge siden hos Gjestal spinneri.Tror det var på et posesalg en gang. Harligt mjukt og gått.

Da er det snart helg igjen og ferien min starte.

Det skal bli harligt med 4 ukes sammenhengende sommerferi

.Nå må vi bare få et stabilt fint vær altså .

Me “snakkast”

 

Stjernegrytekluter

Jippi !! Eg klarte det i år også . 10 par grytekluter ferdig til bassar 🙂

 

I fjor var det 12 par http://strikkepinnen.blogg.no/1339324196_p_tide_med_oppdaterin.html
 

I år holdt det heldigvis med 10 par:) ))

Eg har brukt flere forskjellige bomullsgarn på disse. Gjestal bomullsport , Mandarin Classic  og Muskat . På et par har eg brukt Søstrene Grene sitt bomullsgarn

Heklenål nr 3,5 på alle

Oppskriften er den samme som tidligere år 🙂

Veldig enkel. Har du lyst og hekla .Da finne du den her 🙂

Stjernegrytekluter:

Hekle 150 lm sammen til en ring med 1 kjm

1. omg :  1 fm i  hver lm hele veien rundt.

2. omg: 1 fm i hver av dei neste 6 fm.3 fm i neste fm, x 1 fm i hver av dei neste 6 fm,hopp over to fm . 1 fm i dei  neste 6 fm. 3 fm i neste fm x gjenta x-x omgangen ut.

3. – 13.omg. Som 2. omgang. Skift på fargene etter ønske.

14. omg: Hekles som før til toppen av siste spiss. Her hekler du 15 lm i stede for 3 fm. avslutt omgangen med 6 fm.

15. omgang: Hekles som dei andre omgangene,men med 18 fm rundt hempen.

Ta til slutt en tråd av begynnerfargen og sy sammen spissene i midten på grytekluten. Trekk sammen og fest gått.

Lykke til