Nok ei lue er ferdig

Denne gang er det    oppskriften  Edit-lue

Eg har brukt

 Design Johanne Ländin

Eg har valgt og bruke garnet som følgte med i lueklubben på Projo

( Denne klubben er så ny, vet ikke om du finner den på siden deres enda.)

Altså det var . Et tysk garn eg aldrig har prøvd før. I starten var det veldig akryl aktigt- Rett og slett ikke gått og ta i. Hvertfall ikke om du var litt   tørre i hendene  (noe mangen er på denne tiden av året;) )

Om det var jeg som ble vant med garnet ,eller noe annet . Det vet eg ikke ,men syns det blei bedre etter at eg hadde strikka litt.

Navn:   Admiral 420m = 100g 

Eg  endret ikke pinnetykkelsen, har strikket  hele luen på pinne 2. Det er eg glad for, ellers hadde den blitt litt vel stor 😉 ) Takk til Ellen som tipsa meg 🙂

Då må eg samtidigt du er her ,sei.  Tusen takk for at du kom innom. D lika eg 😉 ))

Me “snakkast” snart Ha ei fortsatt fin uke. Kos deg… det ska eg  <3

 

 

 

 

Hadelandsvotter + litt til

Til Jul  2012 fikk eg masse fine gaver. Derblant  dette.Hadelandsvotteoppskrift m/garn .

Det var påtide og få åpna nøste og sette igang.

Hefte fås kjøpt på Husfliden http://www.husflid.no/husfliden

På mine Hadelandsvotter i damestr  har eg da brukt julegaven  Hverdags fra Du store alpakka

Pinne 2,5  Og tilsammen gikk det med 71g garn

Dette var en ny teknikk og strikke votter på  for meg. veldig morsomt  og go effekt med den vrange maska, må eg sei  🙂

 

Samtidigt legge eg med denne lua eg strikka fra hefte I all enkelhet

Denne har eg strikka med dobbelt bomullsgarn fra Viking garn. Pinne nr 4

 

Til slutt må eg ta med skjerfe .Det er strikka med et garn som har låge her i over ett år . Stort  nøste som tok ein del plass 🙂 ))

Can-Can garn  Ferdig måler skjerfe 220cm  Her kan du se hvordan et slikt skjerf blir strikket   TRYKK HER

Då må eg samtidigt få takka deg for at du har tatt turen innom bloggen min.

Takk for at du har scrolla heilt ned her.

Tusen takk til alle dere som legger igjen Kommentarer. Det lika eg 😉 )

Eg vil ønska deg og dine ein fin ,fin helg

Me “snakkast”

 

 

 

 

 

Vognteppe

Da er årets første arbeid ferdig og  klar til blogging.

Setesdal-vognteppe fra Viking-Garn Mønster fra  hefte 1212

Teppe er strikka i Viking Superwash

Koksgrå 117-Hvit  102 – Grå 115

Ferdig måler teppe 55 x 80 cm

Teppe er strikka på rundpinne og klipt opp.

På baksiden ser det slik ut

 

Veldig morsom og kjekt mønster.  JADA ! Kan sei det igjen 🙂 )  eg elske Setesdal mønster <3