JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! eg klarte det :) )

Eg er så hoppende glad . Tralla la la laaaaa ….. 

Fortsettelsen på dette innlegge Årsteppe nr1 ferdig    

I dag er det siste dagen i året 2012 . Sala så tiå fyge …. Men dritt i det nå … Eg klarte og bli ferdig med 3 årstepper2012    Når vi ennå kunne  se 2012 på kalenderen .JOHOOOOOOO .!!

Teppe nr 1, blogge eg ferdig 14 desember.  Trodde eg skulle la dei andre lappene.Lappene til teppe 2 og 3 ligge til over nyåret.  Plutseligt … jajaja ting snur fort her . Tenk om eg kunne klara og bli ferdig med alle før vi skriver 2013 . Det er jo 2012 tepper : ) ))))

Dam da Dam da Dam….. her er teppene mine ferdig 🙂 )))

teppe nr 1 i Rubin  er blogget i dette innlegge trykk her http://strikkepinnen.blogg.no/1355483766_rsteppe_nr1_ferdig_.html

teppe nr 2

Grå og lilla Karisma vekt : 1358 gram

Teppe nr 3 

Lilla og grå Karisma vekt 1352 gram


 

Det ha vært et lærerikt år  Det har vært ein ny strikketeknikk hver månde med 2 nye lapper.

Du kan se lappene i dette innlegge http://strikkepinnen.blogg.no/1333896866_rsteppe_2012.html

teknikkene som er brukt Januar : var  Domino ,Februar  var  kontstrikk, Mars var  Fagerhud ,April var Fletter, Mai  var Mosaikk. Juni var Bobleteknikk.Juli var Bikubeteknikk. August var Relieff og lomme. September var Skyggestrikk, Oktober var  Hullmønster , November var  Daisy masker  Desember  Perlestrikk og i-cord.

 

Flere har spurt hva er en Along?

Sitere Zirkona

Hva er en along?
Det som skjer er at du melder deg på/forplikter deg til å strikke et spesielt mønster samtidig med en gjeng andre personer. Vi oppretter en arbeidstråd der vi skriver om arbeidet underveis, hvis vi trenger hjelp og råd, vil gi hjelp og råd ? dele gleder og frustrasjoner underveis. Altså: Vi sitter rundt omkring i Norges land ? hjemme i våre egne stuer, samtidig som vi er på en felles strikkekafe med likesinnede som bare er noen tastetrykk unna og som holder på med akkurat det samme som du selv. Da er det også mulig å gå løs på ting man ellers kanskje synes blir vanskelig alene, nå har du alltid trøst og hjelp fra folk som vet nøyaktig hva du holder på med. Denne Alongen har vært på en  gruppe ( Nøstet) på nettstede Norge123

Det blir ganske så rart nå. Norge123 har lagt ned nettstede sitt. Eg føle eg miste en fantastisk fine gjeng  inne på gruppa Nøstet. Vi har holdt på med Alonger sammen i mangen år nå. På disse alongene har det alltid vært nye ting og teknikker vi har lært. Zirkona som har stått for gruppa føle eg har vært mitt åpne bibliotek. Eg tror nok hun fortsatt vil svare om eg sende henne ein mail  😉 men det er jo ikke det samme- Eg har sagt det før og sier det igjen TUSEN TAKK Zirkona for alt arbeide du har gjort for denne lille fine gruppa.

Og hjertelig tusen takk, for alt du har lært meg  på disse åra nøstet har eksistert  .Og før Nøstet inne  på trådsnella 🙂

Til alle vil eg si

TAKK FOR DET GAMLA  Håpe adle får et gått nytt år !

Klem

Rosa lue + ei Grå lue m/hals

Viking-garn har fått noen knæsjne farger i rosa og grønn- Denne Rosa 577 måtte testast

Og for dere som kjenne meg . Blir det somregel testa på luer 🙂 )

Har ingen oppskrift Brukt Viking Sportsragg   Pinne nr 3,5

la opp 102m og strikka  3 rette 3 vrange  til ønsket lengde 23cm felte så  1rett og 1vrang-

strikka 1 omg 2 rett 2 vrang-

felte neste omg 1rett 1 vrang –

Så maska eg sammen toppen .

Hekla korketrekkere til dusk i svart  😉

 

Restena av det gråe garnet etter  Årsteppe i Rubin Har også blitt ei lua + hals

Her har eg brukt  Rubin fra sparkjøp Pinne 3,5

Skrive opp hva eg har gjort slik at eg har noe og gå etter en annen gang. 

la opp 92 masker strikka.

3 riller- 6 omg 2 r 2vr -på neste omg felle du 2 masker . (nå skal du ha 90m )  * 3 rett 7vr*  i 3 omg-  etterpå  forskyve du en maske og fortsette * 3 rett 7vr* 3 omg . og forskyve hver 3.omg   ( husk og  merk begynnesen ) strikk så lang du vi ha lua eg strikka 18cm før eg starta med og felle.  Felte i dei vrange maskene 3rett -6vr osv osv

 


 

Årsteppe nr1 ferdig :)

Her er 24 av  lappene mine blitt til teppe ÅRSTEPPE NR I FERDIG

Eg har gått for en enkel variant på avsluttningen. Her kunne vi velge fritt hva vi ville gjøre. Har heklet 1 omg fm rundt hver lapp. Etterpå heklet eg sammen lapp for lapp. Først i remser og så remse for remse.
Som kant avsluttning tok jeg opp masker langs ene langsida og strikke 5 riller (10 omg)  fellte av .Gjorde det samme på andre langsida og etterpå kortsidene.

Teppe 1

Flere har spurt hva er en Along?

Sitere Zirkona

Hva er en along?
Det som skjer er at du melder deg på/forplikter deg til å strikke et spesielt mønster samtidig med en gjeng andre personer. Vi oppretter en arbeidstråd der vi skriver om arbeidet underveis, hvis vi trenger hjelp og råd, vil gi hjelp og råd ? dele gleder og frustrasjoner underveis. Altså: Vi sitter rundt omkring i Norges land ? hjemme i våre egne stuer, samtidig som vi er på en felles strikkekafe med likesinnede som bare er noen tastetrykk unna og som holder på med akkurat det samme som du selv. Da er det også mulig å gå løs på ting man ellers kanskje synes blir vanskelig alene, nå har du alltid trøst og hjelp fra folk som vet nøyaktig hva du holder på med. Denne Alongen har vært på en  gruppe ( Nøstet) på nettstede Norge123

 

Det ha vært et lærerikt år  Det har vært ein ny strikketeknikk hver månde med 2 nye lapper.

Du kan se lappene i dette innlegge http://strikkepinnen.blogg.no/1333896866_rsteppe_2012.html

teknikkene som er brukt Januar : var  Domino ,Februar  var  kontstrikk, Mars var  Fagerhud ,April var Fletter, Mai  var Mosaikk. Juni var Bobleteknikk.Juli var Bikubeteknikk. August var Relieff og lomme. September var Skyggestrikk, Oktober var  Hullmønster , November var  Daisy masker  Desember  Perlestrikk og i-cord.

 

 Jeg vil rette en Stor takk til ZIRKONA for alt hun har lært meg. De Alongene jeg har vært med på er det Zirkona som har satt i stand. Alltid morsomt og ikke minst lærerikt.

Dette Mønstere kan eg ikke dele

Mønsteret har EG fått gratis fordi EG er med på Alongen  Årsteppet 2012 . EG  har fått det til MEG  personlig og til MIN private bruk så mye EG måtte ønske.  ZIRKONA gir meg mønsteret i tillit til at EG overholder kopieringsreglene og ikke deler dette med andre.