Ei ny Bolero jakke/sjal ferdig

 Denne gang har eg hekla i Kitten Mohair heklenål nr 6.

Ja eg starta jo på denne med ein gang eg var ferdig med den forje ,men det stoppa liksom opp : ))

 

Lure du på hvor eg har fått oppskrift-  trykke du på denne linken http://www.hanneshage.com/2008/07/oppskrift-p-heklet-bolero.html

Da finne du oppskriften der 🙂 )

 Da må eg samtidigt få sei Takk for at du tok deg tid og stikka innom bloggen min . Ønske deg ei fin ny uke. med eller uten feri. kos deg og ha det gøy

“snakkast”

 

 

Bilstol- teppe

Nå har eg fått brukt opp ennå meir Jade garn 🙂 

Har hekla et bilstol teppe str 75 cm x 90 cm

Har brukt Jade garn . Hvor mangen nøster som gikk med har eg ikke kontroll på 😉

Har brukt heklenål nr 6 og mønstere i teppe ser slik ut.

Har ikke pippling på hva mønstere heter- Tror det er noe med skjell mønster men er ikke sikker. Da dette er noe min mamma har lært meg 🙂

Oppskrift har eg ikke

Iden til bilstolteppe fant eg på dette bilde

http://www.anniescatalog.com/image.html?prod_id=88170&mode=gallery  

 Som igjen blei funne på denne siden

http://www.anniescatalog.com/crochet/index.html

 Da vil eg ønska deg ei fortsatt fin uke.

Me “snakkast”

 

 

Schultertuch = Skjerf /sjal

Eg barra måtte laga et 🙂

 

Kristin 5 på gruppa Nøste viste oss noe fantastisk fine skjerf/sjal .  Dette var skjerf eg falt for. Det var ei sveitsisk dame som hadde lært Kristin denne teknikken da hun var på tur med hurtigruta.

Du strikke med ein tynn og ein tykk pinne (knit pro er super til formålet ;))

  Tynn pinne den ene veien

Tykk pinne andre veien- 

1 vriddrett vridd rett   1 vrangt. ( Dette gjorde eg begge veier )

Starte med 3 masker og øke ut .Når eg øke gjør eg slik    Eg har strikket første maske økt neste , Og økt 1 ,mellom de 2 siste maskene i slutten på hver pinne.

fortsett til du får den bredde du vil ha.

Trykk HER    Da komme du til en side hvor det er mer  info om teknikken.

Eg har brukt 3 nøster Sterk. Pinne 3,5 og 8

som tyngde i endene har eg brukt treperler

utstrakt ser det slik ut

 

Fornøyd… Ja meget. Kan fort bli fler 😉

 

På tide med oppdatering. 12 par stjernegrytekluter + +

Heisan! 

Forje innlegg handla om gryteklutar Stjernegrytekluter,  det har eg faktisk fortsatt med. Nå e eg kommen i havn med dei 12 para min tante skulle ha. Phuuu…. Eg får egentligt heilt nåjjå. Hadde jo frist til august-men pokker . Eg måtte bare få det ferigt 😉 ))

Her er dei siste 7 par

+ dei forje  som du finner ved og trykke her på linken

= 12 par

 

Nå gjenstår det styking og levering 🙂

Oppskriften finne du i dette innlegge mitt her http://strikkepinnen.blogg.no/1246474248_stjernegrytekluter.html

Eg har hekla disse 12 i bakerste ledd 😉

Junilappene i Årsteppe er eg også ferdig. 6 stk til 3 tepper 😉  Denne månden var det Bobleteknikk.

Du finner alle måndeslappene i dette innlegge http://strikkepinnen.blogg.no/1333896866_rsteppe_2012.html

Til slutt var det bare noe eg måtte teste.  babysmekke

Denne er strikka/hekla etter et bilde. Blei ikke heilt lik orginalen 😉 men et forsøk verd .

Da er det snart ei ny uke- Om 3 uker er det feri. Glede meg. men det må bli meir sommer .

Snakkast