5 par stjernegrytekluter

 Sommer og varme = bomullsgarn og grytekluter . 🙂  )) Det eg har gjort av håndarbeid desse fine dagane, er Grytekluter . 5 par til nå

Ja,du lure sikkert. Ka i svarte…. eg skal med alle gryteklutene- Jo, det har seg sånn. Eg fekk spørsmål fra ei tante om eg ville lage noen stjernegrytekluter . Hun trengte ein go del. Når eg hadde laga 4 par, tenkte eg, la meg hørra koss mången ein go del er  🙂    Helst 12 par . Hallooooooooooooo… ja det kalle eg og ein go del altså . hehe får håpa finværet holde seg  🙂 ))

Oppskriften finne du i dette innlegge http://strikkepinnen.blogg.no/1246474248_stjernegrytekluter.html

Gikk litt lei i dag, før eg starta på 6.par

Da måtte eg bare prøve meg på noen artige “gryteklut” nøkkelring  som Hilde Johansen viste på strikkesida

Her er resultatet  av det

Da må eg få ønska deg ei fortsatt fin Pinse.

Fri i mårå og . Harligt <3

 

Hekla Bolero / jakke/ sjal

Glede sprederen Anne Line, min datter er bare så fine .   Må bare få dele denne med dere .

Fikk denne meldingen sendt på facebook  🙂

eg ønske meg ein sånner http://www.hanneshage.com/2008/07/oppskrift-p-heklet-bolero.html ;p å eg vett du komme t å sei eg kan laga an sjøl… men eg meine barra å gi deg ein idè t noge du kan laga ein gång du kjede deg 🙂 )) hehehe

Eg må få sei . Eg har itje kjeda meg. men linken og oppskrifta var knall fine . Det var nok det hu viste. Eg falt pladask- 🙂 ))

Her Anne Line ferdig med den første 😉  Komme heilt sikkert og laga fleire. 😉

 

   

Har brukt heklenål nr 3,5 og brun Jade

Oppskriften  her  😉 http://www.hanneshage.com/2008/07/oppskrift-p-heklet-bolero.html

 

 

Vindmøllekluter

Vindmøllekluter  Engelsk oppskrift finne du her http://sew-funky.blogspot.com/2008/05/windmill-dishcloth.html

Norsk oversettelse under bilde

Her kan det brukes det bomullsgarnet du vil- tykkelsen på garnet avgjør hvor stor den blir-

Om du ikke vil bruke den som klut er det en veldig fin bordbrikke også 🙂 ))

  Stor takk til Yvonne  som har gitt meg tillatelse og dele denne på bloggen min.

Vindmøllekluter
Anbefalt garn Anchor magicline. Kan sikkert bruke andre typer bomullsgarn.
3 mm strikkepinner

Her kan du  brukes det bomullsgarnet du vil- tykkelsen på garnet avgjør hvor stor den blir.

Legg opp 20 masker.
Omg1.1 omgang og alle andre 3,5,7 odde omganger osv strikkes likt 1
omgang.
Strikk rette masker til det gjenstår 6 masker disse strikkes vrangt.
Omg.2 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 1 maske snu.
Omg.4 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 2 masker snu.
Omg.6 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 3 masker snu.
Omg.8 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 4 masker snu.
Omg.10 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 5 masker snu.
Omg.12 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 6 masker snu.
Omg.14 . Fell av 6 masker 5 rette i kast strikk rette til det gjenstår 7
masker snu Halveis på en vinge
Omg.16 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 8 masker snu.
Omg.18 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 9 masker snu.
Omg.20 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 10 masker snu.
Omg.22 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 11 masker snu.
Omg.24 . strikk 6 rette ta 1 kast strikk rett til det gjenstår 12 masker snu.
Omg.26 . Fell av 6 masker strikk rette ut omgangen
Begynn på 1 omg på nytt, gjenta til du har 8 vinger
Sy så isammen opplegg og avfellingsomganger.
Lykke til.

Tusen takk til  Yvonne  som dele med oss 🙂

 

 

Oslo anorakk til voksen -str XL ?

Osloanorakk – Denne gang ein litt større . Hadde jo så lyst på ein sjøl  🙂 )) Oppskriften til Pickles går opp til 7 / 8 år. Her måtte det mekkes noe sammen . 7 / 8 år er litt lite  😉

Først starta eg med Topp`t  tå . La opp- Det eg trudde skulle bli bra-;)

Å hekkan den blei store. swisj… ut med pinnene…. det der går itje gått. Så starta eg på ein i Jade. Når eg strikka på den ,( Var kommen opp til armene) satt eg fortsatt og tenkte på den i topp`t tå- Fader eg har jo egentligt lyst på det.

Starta på Nytt – la opp ein del mindre masker – dette må jo gå på et vis-  ( var det noen som sa prøvelapp) Å neida !! alt for kjedeligt  HA HA her prøve og feile vi  :))) ikke lei oss for det.

Eg bruke str  S/M  og dette må være XL  🙂 hmmm…

Jajja….. kan bruka XL og eg

Hva eg har gjort :

Eg har gått etter Pickles sin osloanorakk til barn. – Lagt opp flere masker og strikke etter “mine” mål har ikke skreve ned.

Garnet eg har brukt er topp`t tå   100% superwash ull  50g = 55m  Eg har brukt pinne 5Dette garnet er gått ut fra produksjon til Gjestal

 

Da vil eg ønske alle sammen ei flott helg . Me “snakkast “