Hengeluer i Topp`t tå

Grå hengelue

Grønn hengelue

Garn: Eg har brukt  Topp`t tå . Dette er et garn som er på vei ut. Egentligt ganske dumt, for garnet er gått og strikke av.  Om du vil prøve og ikke får tak i Topp`t tå  har du ein fin garnovesikt om du trykke her

HVA EG HAR GJORT

Eg har brukt 3 nøster Topp`t tå

Eg la opp 68m på pinne 6. Strikka 2r -2 vr  8cm

Skifta til pinne 8. Økte samtidigt  8 masker. (76m)

Nå strikke du 2r- 2vr og forskyve en maske i starten  på hver omg. Lurt og sette ein markør i starten på omgangen 😉

forskyve en maske betyr  : 1. omg  2 r-2 vr neste omg  blir det 1 vr-2 r-2 vr.    x = r    –  =  vr

  mønstere blir då

1. omg   x x – – x x – –

2.omg    – x x – – x x-

3.omg    – – x x – – x x

4 omg    x – – x x – – x

osv, osv  ; )

 Strikka til luen målte 30cm. Siste omg strikka eg 2 og 2 sammen. Klipp av så du har en lang tråd. Sy gjennom maskene og snurp sammen. Fest tråden gått. Lykke til

 SKYGGELUE

Ennå ei skyggelue er det blitt  også  den er hekla i Topp`t tå. Tror aldrig eg blir lei av disse skyggeluene. Må bare ha litt pause av og til ; ))) 

Takk for at du skrolla ned her. Takk til dere alle snille trofaste kommentar giverar. Sette veldig stor pris på hver og en av dere.  Ønske dere alle som er innom ei fortsatt fin uke.

Me “snakkast”

På denne siden har eg et album med ting for salg.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488&type=3

Fortsatt får eg kruppler.. om noen spør om eg vil lage noe på bestilling. Det gjør eg ikke. Selger bare ting eg har laga ferdigt. Gleden med håndarbeid forsvinne om eg ikke kan gjør akkorat det eg vil sjøl.

 

 

“Islender”

Yabba dabba du…. Eg klarte det!!! johooo….    Armane mine er fortsatt i behold.   

Endeligt ferdig med “islenderen”


Denne genseren har stått på ønskelista lenge til min sønn.

Nå har hu mor endeligt tatt seg i nakken og strikka ein ny genser. Den forje han hadde var str 6 år, så det er ei stund siå han vokste ut fra den ; ))

Inni genseren ser den slik ut

Har tvinna alle tråane inni.. Dermed har det gått ekstra tregt. Ein Islender har jo 2 tråder på alle omgangene.  Eg kaste tråden når eg strikke med 2 fargar samtidigt. Da blir det ingen lange tråder og henge seg opp i : ))

Da er nok ei helg over og ny uke i vente. Ønske dere alle ei fin uke.

me “snakkast”

 

Baby “Uggs”

Klarte ikke mottstå fristelsen. Holde på med ein herregenser “islender”.,men det tar tid. Sitte og får masse nye idear mens eg holde på.  Ka skjer… jo eg la vekk genseren og starta på Baby “uggs”

Disse babysko var det Janne Wie som viste bilde av på Strikkesida

Steike så stilige. Dette måtte testast.

Oppskriften kjøpte eg .   TRYKK HER  Den er Engelsk,men enkel og forstå .

Eg har brukt Viking sportsgarn

Pinne 3

Det gikk med litt over 1 nøste

Disse er 11 cm

I måre skal eg starta på genseren igjen. Tro om eg snart blir ferdig. ; )

Babysko

 Ein rask liten oppdatering

På FB  strikkesida  Var det flere som viste ferdig resultat av disse babyskoa. Desse har stått på mi “HAR LYST OG PRØVE” liste lenge

Nå var det på tide og prøva. Ikke fordi eg trenge dei.Nei da… var bare det at nå hadde det frista så lenge. Og faktisk trengte eg jer noge så eg slapp og tenka ; )

Har brukt Dale babyull. Pinne nr 3

Oppskriften eg har brukt  finne du  Trykk her