Luer-Luer-Luer ……

Eg kose meg ein heile haug med luene mine. Mangen spørsmål om oppskrift har eg fått. Når eg nevne oppskriften i dei forje innleggene er det kun den oppskriften eg har brukt som basisoppskrift . Mønster eg har hekla ,det ligge inni hode mitt. Og det er ikke så lett og dela. oppskriften var det en dame på strikkesida som la ut. Ikke like lett og finne igjen hver gang eg får spørsmål, derfor tillater eg meg og legge grunnoppskriften eg bruke inn her.

Heklenål nr 6. Eg har brukt dobbeltrå av garn som har 23 m =10 cm i strikkefasthet. Her har du masse garn og velge i . Kan nevne noen men det er mangen fler.  Safir, Østlandsgarn, Vestlandsgarn, Ren Ny Ull Gjestal,  Viking sportsgarn, VikingSuperwash, Rubin osv,osv,osv

Legg opp 6 lm lag dem til en ring med en Kjm 

1.omg hekl 12 hst rundt ringen

2.omg hekl 2 hst i hver hst omg rundt (24 hst)

3.omg Øk 12 m ved å hekle 2 hst i hver 2.hst omg rundt (36hst)

4.omg Øk 12m  ved og hekle 2 hst i hver 3. hst omg rundt (48 hst)

5.omg øk 4 masker ved å hekle 2 hst i hver 12 hst omg rundt (52 hst )

Hekl videre over disse m til luen er så lang du vil ha den.

Siste som er blitt produsert er denne. Denne måtte eg bare sette ein dusk i også.

Denne er nesten lik den eg viste i forje innlegg

Denne er hekla annen hver maske sort og dyp rød

 

Tusen takk til dere ALLE som er innom.

Og ein ekstra Takk til  Liv Torill   som kommenterte og sa hu brukte bloggen min som mårenavis. ; )) Du e så sjønne Torill.. me må snart ha oss ein båttur i lag ; ))

Er du medlem på Facebook har eg to album der som eg dele med alle

Her er ting eg har lagt og lagt ut for salg

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488

Her har eg knappar og ting for salg

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.237952099560719.58220.100000377913488&type=1

 

Fortsettelse på forje innlegg. : )

Har laga 2 luer til og brukt samme oppskrift som Else-K  la ut på Facebook strikkesida

Garnet eg har brukt på denne er  Dobbel svart Safir og dobbel lilla Safir Heklenål nr 6

Denne er SOLGT

 

Den andre er ganske lik den i forja innlegg. Bare her er det 11striper lilla i stede for 9

Og her har eg brukt Dobbel Lilla Østlandsgarn og dobbel svart Safir Heklenål nr 6

 

Jadda,jadda.. Begynne du og bli lei huene mine. He,he Eg blir vist aldrig lei luer. Luer er et plagg som både store og små trenge. Har itje tall på koss mången luer eg har gitt i gaver. Og ser mottaker bruke. Kjempe kjekt. I fjor til jul trur eg alle tantungane fekk med ei lue i pakken. Mangen luer har eg solgt dette året. Den som har vært mest populær er skyggeluen. Eg har sagt lenge og trudde eg hadde laga 14 stk. He,he tellte etter i dag: Då kom eg til 21 og alle dei voksne sørrelsene er borte vekk. .Eg lage aldrig noe på bestilling.  Brrrrrrrrrrrr…. då får eg frysningar på ryggen bare eg skrive orde. Gleden med håndarbeide forsvinne vis eg itje kan gjør akkorat det eg har lyst til. Derfor ingen bestilling.

Da må eg få ønska deg ei fortsatt fine helg.

Klem Fra Ann Karin

 

 

Hekla luer

Denne lue modellen likte eg knall gått. Det var Else- K som delte denne oppskriften på Strikkesida 

Takk Else

Den har eg  heklet med hst

Dobbel Safir garn Lilla,Rosa og hvit

Brukte heklenål nr 6

Legger denne også inn.

Denne har eg heklet i dag.

Svart og lilla dobbel Safir garn

Heklenål nr 6 

Er du medlem på Strikkesida ? hvis ikke.. er det verd et besøk. Det er kommen over 1100 medlemmer i gruppen nå. Masse kjekke håndarbeids glade damer/menn Her deles det bilder og erfaringer. Er det noe du står fast med,pleie det ikke ta lang tid før en eller annen har et svar og kan hjelpe.

Jo flere vi er sammen, er sammen, er sammen
Jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir.
For dine venner er mine venner
og mine venner er dine venner
Jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir.

Fint om du også blir med oss om du ikke allerede er der.

Ha ei fine kveld.

Traktor lue

Ein rask oppdaterin. Se om eg får lagra innlegge. Blogg.no har itje vore så stabilt i det sista.

Traktor lue.. Alle smårollinar elske jo det. Måtte bare prøve. Fant frem rute ark og skrabbla i vei.

Her  kommer resultatet. Luen er strikket etter Nøstebarn oppskriften. ca str 3-4 år

Motive har eg sydd på med maskesting . Ser eg kunne korta ned fronten på traktoren ,men det får eg tenka på neste gang ; )

Ønske deg ei fine nye uke. Har itje møye tid til data nå.

Klem . Komme starkare t bars ; )

Eg har fortsatt 2 album på Facebook som er åpen for alle.

Knapper og ting for salg finne du her.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.237952099560719.58220.100000377913488

Ting eg har laga som er for salg finne du her.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488

 

 

 

Firkanttøfler str 34/35



Har laga firkanttøfler i ein farge. Trodde eg laga str 38. Heilt til dei hadde hatt ein omgang i vaskemskin på 40 grader.

Dette er itje fyste gång eg tar feil med tovingen.. Det er derfor eg alltid er så spent etter ein omgang i maskin.

Pyttsan… Bryr me oss. Neeeei. kan fort laga nogen nye ; ) Og itje trengte eg dei nå heller. Va barre noge eg hadde lyst og laga akkorat der og då.. Eg elske Firkanttøfler. Syns dei sitte så gått på foten.

Oppskriften  kan du finne HER

Eg har brukt Safir garn Og denne gang la eg opp 17masker på pinne 4

Etter monteringen hekla eg fastemasker rundt med et mørkegrønt  Safir garn.

Sydde hjertene på før toving.

Tusen takk til alle som er innom bloggen min. Imponerande tall . over 1000 forskjellige ip-adresser dei siste 7 dagene. Det er også  8192 sidevisninger dei siste 30 dager. Kanon bra.Takk,takk.

Eg starta denne bloggen i januar 2008. Bloggen min den har eg rett og slett laga for og finna ting igjen. Ting som eg tror eg har bruk for seinare.  Derfor er det masse kategorier og linker på høyre side. Håpe du også benytte deg av disse. Eg prøve også og legge ut linker eller info om hvor eg har funne oppskriftene til ting eg laga i innlegga, Ikke alt er det oppskrifter på. Ikke alt er lov og dele. Der prøve eg så gått eg kan. Henvise hvor eg har kjøpt oppskriften. Håpe også du kan ha litt nytte av dette.

Vil ønska deg ein fin kveld OG IGJEN TAKK FOR BESØKET..

Er du medlem på Facebook Har eg 2 album som er åpne for alle.

Knapper og ting for salg finne du her.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.237952099560719.58220.100000377913488

Ting eg har for salg finne du her

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488


Goomba lue

Her ein dag havna eg borti denne bloggen

http://smaadrops.blogspot.com/2010/05/goomba-feber.html

Plutselig kom eg på. JA!  Goomba luen. Den har jo eg på ,har lyst og prøve lista mi. Den har sannelig havna langt ned.På tide og prøva det.

Men så var det Hmmm… eg vil ha øreklaffer Eg har liggande noge Rubin garn. men kallas mønster ska eg bruka?

Alltså eg har ikke brukt mønster men diagramme til Goomba fant eg på denne siden

http://fadecrazy.wordpress.com/2008/01/18/goomba-hat-pattern-well-sort-of/

Goomba har eg sydd på med maskesting  til slutt

I mangel på prøvehode i rette str har eg brukt ein balong : ))

Fra siden

Da har eg endeligt fått lasta opp bildene. Det tok 40min.og laste opp 2 bilder. : (( Hurra for blogg.no

Det er søndag og nok ei ny uke i morgen. Nyt dagane. Tiå går alt for fort. Utenom på blogg.no

Elefant smekke : )

Fant ei Elefant smekke så eg syns va så snåle. Den måtte testast.

Trur du ikke eg har tilogmed vært og kjøpt meg ein smokk. : )))

Smokken er festa med borrelås.

Oppskriften fant eg  HER

Da må eg få ønska deg ei fin helg. Tusen takk til alle som er innom bloggen min. 

Har du profil på Facebook. Er du velkommen inn i mine  2 album med ting eg har for salg.

Strikke/hekleting

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488

Knapper og ting finne du på denne linken

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.237952099560719.58220.100000377913488

 

 


Julestrømpe i Fana mønster

Tidligare i sommar lage eg ei nisse. Då tenkte eg. Himmel feila meg, mitt på sommaren og eg lage nisse. : ))

Men nye idear dukke stadigt opp mens eg holde på med ting. Satt og bladde i dette hefte Tema 15 fra Sandnesgarn.

Wow.. plutseligt kom eg på. Dei lange Fana strømpene må det gå an og justera litt på, laga Julestrømpe av. (Phu.. Der tenkte eg jul igjen) Trur eg må venta litt.( Tenkte 2 min til  ; )) )  PYTTSAN…dette må testas ut. Julå er her før me ane… La alt det eg hadde fra før rundt meg til sides og begynte.

Her har du resultatet.

JULESTRØMPE 

Har brukt safirgarn pinne 3 og 3,5 lengden på strømpen er 45cm.

 

 

Ønske deg ei fin helg

 

Fiske lue. Denne gang i bomull

Denne fiske luen har eg laga i bomull.

Oppskriften til luen finner du i innlegge mitt  Trykk her

Har brukt Muskat og strikkepinn nr 4

Har og laga et nytt Pinnsvin

Så nå har eg 2. Hvor du finner oppskriften til disse finner du i dette innlegge Trykk her

Du… Takk for at du kom innom meg. Ønske deg ei fin dag videre. Me “snakkast”

KNAPPER: Trykk på bilde og se. Kansje har du bruk for noen.; )