Prikken over I-en fra 60 tallet.

Huske du desse? : )))

Fekk tak i denne oppskriften. Hadde så lyst og prøva meg på denne hjelmen.

Hmmm… Blei nå ei lua,men blei det prikken over I-en

Det var pokker ikke enkelt og forstå oppskriften. Nå er eg ikke flink og tyde oppskrifter i det heila tatt. Gjør ting på min måde. Det blei det her også.

Har brukt bomullsgarn heklenål nr 4,5

Eller har eg laga et par til av  Baby Conversene i heljå.

Oppskriften finne du her i dette innlegge.  Baby Converse

Då må eg få lov og ønska dere ein fortsatt fin sommer. Føle liksom det er på hell nå. Begynne på jobben igjen i mårå. Desse 4 friukene  har gått utroligt fort.

 

 

 

Skyggelue

I mangel på hodemodell til denne barne luen.Måtte eg ta fram dukken min

Har brukt  Lysgrå sportsgarn med en mørkere grå rundt kanten. Heklenål nr 4

49 cm i omkrets. Det skal vel passe en 2 åring

 

Ønske deg ein fine kveld… Takk for besøket ; )

Hekla sjal

Nå fekk eg gjort ferdig sjalet eg begynte på for ei stund siden.

Hadde et nøste Rozetti Sarayli  på 100g her. Opptimist som eg er, starta eg på et sjal. Trudde det skulle bli sånn passe stort. MEN nopp…. der tok eg feil.Måtte opp på Gjestal og se om dei hadde mer av samme garnet. Heldige som eg er. Var det et nøste med samme partinr  igjen. Hadde faktisk ikke gjort noe om det hadde et annet partinr  heller, for fargen er så spettete. Tror ikke det hadde vist.

Eg har altså brukt 2 nøster(200g) Rozetti Sarayli heklenål nr 4

Sjale måler bredde 137cm lengden 90cm Da har eg ikke blokket sjalet.



Lmb= luftmaskebue

Fm= fastemaske

lm Luftmaske

St = stave

Oppskrift: har eg skreve fra min mamma på ein lapp. Legger den ut  For og huske til en annen gang.  Forstår du hva jeg har skreve,må du bare bruke oppskriften.

La opp 8 lm hekle 1 st i den første av dei 8 lm

1.rad: snu med 8 lm,hekle 1 fm + 3 lm + 1st i ringen.

2.rad: snu 8 lm,hekle 1 fm om  3-luftmaskebue ,5 lm, 1 fm + 3 lm + 1 st om 8-lmb

3.rad: snu med 8 lm,hekla 1 fm om 3-lmb,5 lm,1 fm om 5- lmb,5 lm,1 fm + 3 lm + 1 st om 8 lmb

4.rad: snu med 8 lm, hekla 1 fm om 3-lmb,x 5 lm,1 fm om neste 5- lmb,gjenta fra x,slutt med 5 lm,1 fm + 3 lm + 1 st om 8-lmb i kanten.

Gjenta 4, rad til sjalet måler ønsket størrelse

Hekle siste rad med 4 lm istedenfor 5 lm i hver bue raden ut

 

KNAPPER: Trykk på bilde og se.  (Kansje har du bruk for noen.; )



Hekla lue

Noen ganger er det bare noe vi må prøve. Var og snoka litt på Drops i går.

Fant denne luen HER

Ka jer eg, når eg sitte på hyttå med minimalt med garn med meg. Stupe nedi baggen. Ser ka eg finne. Tjaaaa… ingen Eskimo garn nedi her nei. Då må det lagas noge så kan tilsvara ca den tjukkelsen. 1 tråd Grått sportsgarn fra viking og 1 tråd lilla  Ren Nyull fra gjestal. Kansje det går? Me prøve….. Heklenål 7. bytta eg ut med heklenål 6.

Wips… så hadde eg ei hekla lue nesten lik den eg fant på Drops. Kutta ut dusken fordi eg hadde ikke mer av den lilla fargen.

Samtidigt må eg få lov og ønska deg ein fin dag.

En hel nasjon i sorg,

dette berører oss alle.

Men vi reiser oss sammen,

sammen mot ondskapen,

sammen for å fortsette det viktige arbeidet.

Sammen er vi sterke,

sammen er det håp.

Dere er ikke glemt!

( Anette Moe)

Stjernegrytekluter igjen.

Nok ein gang er det stjernegrytekluter eg har og vise frem.

Oppskriften la eg ut på bloggen min i 2009. Den kan du finne HER

Har brukt heklenål nr 3,5 og Muskat garn fra Drops

Disse Kvite og Gråblå. Heklet i bakerste ledd

Og Disse. Også i bakersteledd.

Dei er ikke BLÅ. Dei er  lilla. Den lilla fargen som ikke kommer frem i sitt rette element på bilder.kvit og mørklilla

Da må eg få lov og ønska dere alle ein fortsatt fin kveld.

 

KNAPPER: Trykk på bilde og se.  (Kansje har du bruk for noen.; )



 

Pinnsvin

Nå har eg laga mitt første pinnsvin.  Marianne er jo en kløpper på disse Pinnsvinene. Har frista lenge,men aldrig komt så langt. Nå fant eg noe Frutti garn eg hadde liggende. Første eg tenkte på var Marianne og Pinnsvinene. : )) Takk Marianne (hobbystua) Du har gitt meg mye inspirasjon. Nå fekk eg prøvd dette også. Tror nok denne kommer til og formere seg, her i heimen. Tenkte og legge en stein inni og bruke den som dørstopper. Smart ; )) jada-Nikke

På skjønnasen : ) har eg brukt Frutti garn og viking sportsgarn.

Her kan du kjøpe oppskriften  

http://www.fibertrends.com/product/149459/FT228/_/FT228_Felt_Huggable_Hedgehogs

 

Ha ei fortsatt fin uke. Snart helg og “harry-tur” : )

 



Siste rest av Torinogarnet Blei I-pad etui

Då har eg fått brukt opp alt av det 200g garnet eg fekk av min datter.

I forje innlegg viste eg 2 par sokker, 1 pr baby boots og nå et etui til I-paden. Heilt utroligt hvor mye det skulle bli av dette ene nøste. Kunne gått hatt 2-3 meter til for etuie blei litt lite. ser du oppe til høyre på bilde ser du enden som var igjen. : )) Det gikk i søppele ; ) Eg kjøpte ein glidelås på 18 cm. Det gikk akkorat. Ska eg laga ein nye så velge eg 20 cm.    Jipp… Nå vett eg det hvis eg finne ut eg ska  laga et nytt ; ))

Ikke verdens beste bilde,men her er det eg fekk ut av det nøste på 200g.

KNAPPER: Trykk på bilde og se.  det er kommen litt nytt.Kansje har du bruk for noen.; )



Ka kan du få ut av 200 g Torino garn : )

Min skjønne datter kom hjem fra danmark, med garn til hu mor. Engelen min, vett koss hu ska gleda mammen sin.

Et gidigent nøste. Garn eg aldrig har prøvd før. 200g – 532meter.

100% polyacryl.(Utroligt gått og strikke av. Ferdig produkter har litt sånn fleecefølelse,Mjukt og gått)

Først strikka eg et par sokker str 38. Det som er igjen av nøste, ligger ved siden av.

Fant ut eg måtte prøva baby boots av dette garnet. Når eg var fedig med det var garnet fortsatt “stort”

Eg strikka ennå et par sokker. Nå er det blitt 2 par sokker + baby booties av nøste

Fortsatt er det mer igjen 52g ; ) Ser ut som en stor vase,men eg har starta i begge ender av nøste, derfor ser det sånn ut.  Dette skal bli til ???

Vett itje heilt sikker ; )))

 

Då må du ha ei fortsatt fin uke. Her hølje det ned med reggen igjen. Phuuuu…. nytte ikke med 17 grader ute . Når vattne komme ned i bøtter og spann. Til tider klare ikke takrennene og ta i mot alt vattne. : (

KNAPPER: Trykk på bilde og se. Kansje har du bruk for noen.; )

Baby Bootie

Nok et par baby sko er prøvd. Denne gang norsk oppskrift. Den var Sissel Borgh Svange som har laga denne oppskriften. Fin oppskrift, gått beskreve. Lett forstålig. Du kan bestille oppskriften på nett . (35kr) ved og sende henne ein melding på Facebook  Trykk her   

Eg har brukt safirgarn og heklenål nr 3,5

heklenål nr 3 på den begynder kanten rundt.

lengden på foten er 11 cm –  str 3-6 mnd

Da vil eg ønske deg ei fin helg. Nok ein gang. Tusen takk for masse fine kommentarer.

Ser der er masse folk inne på bloggen min. 811 forskjellige lesere . Bare på dei 7 siste dagane. Takk for besøke alle i hopa ; ))

KNAPPER: Trykk på bilde og se. Kansje har du bruk for noen.; )