Slumrelue nr ??????

Desse luene blir eg ikke leie. Har laga ein del av dei nå, Denne gang passa det ypperligt i konkuransen på FB.

Oppgaven var * Lag noe med 5 farger. Ikke færre, ikke flere.  Slumreluen kom i tankane mine ganske så fort.

Denne gang har eg hekla  i bomull sport fra Gjestal

Fargane på bilde lyge. Alle som tar bilde av lillafargar, vett det blir heilt feil på bilde.

Her er det altså ikke mørkblå,men Mørk lilla,lyslilla,gult,grønt og kvit eg har brukt.

Oppskriften kan du finne i hefte lue design nr 206 Fra Gjestal

Då må eg barra få sei Go natt. Eg starta på lua i dag etter Jobb og hadde som mål og bli ferdig. Phu… jammen klarte eg det.Grunnen for eg måtte bli ferige i dag. Eg fekk ei kjekke bok i posten.

Den friste : )))



 

 

 

 

 

 

 

Lanesplitter skjørtet

Fristelsen er stor ute i denne nettverden . Denne gang var det Mauds som frista med oppskrift på Facebook siden sin.

Har sett på dette skjørte lenge,men plutseligt dukka det opp igjen her inne og då var fristelsen for stor å la vær.

 

Eg har brukt Evillagarn

Pinne 3,5

Oppskriften finne du her.

http://www.knitty.com/ISSUEff10/PATTlanesplitter.php

Norsk oppskrift ligger her http://ruthiris.blogspot.no/2013/02/lanesplitter.html

He,he eg har tatt skjørte på meg sjøl. Du ser sikkert at eg sko hatt dette litt større,men tanken er at min datter skal få skjørte. Hu er nok nogen nr smalere en meg : )))

Tusen takk for mange fine kommentarer på barneputene. Dere skal vite. Mottakerne blei overbegeistra.  Sånt varme ei tantes hjerte. ; )

Ha ei fin uke alle man.

 

 

 

Løve pute

For ei tid tilbake laga eg ei Bjørnepute . Var så heldig og fikk mangen fine gamle mønster fra Målfrid. Mønstrene kommer fra den nedlagte ullvarefabrikken. Hovland ullvarefabrikk som ble nedlagt i 1989.

Nå har eg laga løvepute. Kjempe artige puter.

Her har eg brukt dobbel silja garn og pinne nr 3,5

Her er et bilde av begge putene eg har laga.

Ugleputa er også laga nå .Innlegge finne du HER

DU. Koseligt at du kom innom meg. Du må ha ei fortsatt fine uka.

Jeg er så heldig  har fått lov og dele disse oppskriftene med dere.  Det er Målfrid Fugledal som har delt med meg. Målfrid har en stor samling av gammle oppskrifter . Stor Takk til Målfrid

Oppskriften til Bjørn, Løve og Ugle puten kan du skrive ut her 🙂

Du må først trykke på bilde og laste det ned til din maskin og så skrive dem ut. ellers blir ikke oppskriften lesbar 🙂




Inspirasjon fra køå på Kiwi : )

 

På fredag når eg sto i kassekøå på Kiwi . Fekk eg øye på ei jente med noen fine sokker oppi joggeskoa.

Hmmmm…  såg det var havskum mønster.  Det ska eg pille meg laga eg o. Som tenkt så gjort.

Eg har brukt  gammelrosa    Alpaca  fra drops

Pinne 2,5

Havskum mønster på toppen og resten slett.

 

Her ser du heile sokken

Då må du ha ei fine uka. Takk for at du kom innom og såg sjå meg. ; )

 

Blonde sokker

Nok ein gang har eg brukt DETTE  mønstere fra Drops.

Denne gang har eg ikke bare brukt mønsterraporten ,men har følgt oppskriften.(litt forandring på hæl og tå )

Garn: Fabel farge 100 Natur

Pinne: 2,5

Hekla   picotkant med heklenål nr 3

 

Ønske dere alle ein fin lørdag.



Har testa Hjertegarnet

Som eg skreiv i et tidligere innlegg. Vant eg en hespe Hjertegarn Dette var et garn eg aldrig hadde prøvd.

Nå har eg testa. Oppi pakken var det også mønster til  babytøfler. Det mønstere var det så mye feil i. Eg bare la det vekk og starta på noen babytøfler med rettstrikk og hekla kant oppe. Husk det var garnet eg sko tasta. Så noge lite måtte eg strikka. Hadde 46g hjertegarn

Garnet var gått og strikke med. Kansje litt stikkete. Hjertegarnet består av 80 % ull og 20 % nylon. Når eg strikka med garnet fekk eg goe ull følelse. . Det som blei sagt, dette garnet kunne toves. (trudde ikke garn med nylon, tova eg da)

Garnet tova kjempe fint. 40 grader sammen med andre klær i maskin. Prima fint resultat.

Eg strikka disse på pinne 4 og brukte 40 g garn.

Tror kansje eg kommer til og handle mer Hjertegarn.  Kansje eg kommer til og bruke dette garnet til flere voksen tøfler. Stort +   for masse fine farger og velge i 

Den som lever får se.

Ha ei fortsatt fin uke. Klem!!

 


 

Paradoxical votter

Heisann!  Her er det lite håndarbeid for tiå. Det går skikkeligt Treeeeeegt.

Har strikka meg et par nye Paradoxical votter.. Dei forje eg strikka. I 2008 har gjort sin misjon. Tanken var eg skulle strikke nye til vinteren som var,men det blei nå aldrig. MEN NÅ… Nå er eg Klar for neste vinter ; )) I dag fekk eg strikka siste tommel og festa tråder. 

Har brukt Drops Alpaca  -Pinne 2,5

Elske disse vottene. Mjuke, tynne og allikavel varme

Hipp.Hipp Hurra Kosa dokke på 17.mai. Ha ei fine uka.



 

 



Grå Prairie Boots str 38

Ennå et par Boots er laga. str 38. Denne gang har eg strikka dei i Nepal garn fra Drops. Ja..du vett det er 30 % på masse garn fra Drops ut mai. ; ))

Har brukt samme oppskrift som sist. Kjøpt   HER 

Denne gang har eg brukt 2 forskjellige knapper. Den eine sorten vises oppbretta og den andre nedbretta. Det går med 12 knapper per par.

Har du prøvd dette garnet du finner i denne butikken? Hjertegarn?   Tjohooo……

Eg har vunnet et nøste hjertegarn. Glede meg til pakken kommer. Ser spennande ut.

Ønske deg ei fortsatt strålande helg.

 

Grytekluter og smekke

Det er itje så møye så skjer her hos meg for tiå. Har hekla 2 bidrag til  den store konkurransen- del 7

Denne gang skulle vi lage noe vi skulle bruke til 17 mai. Først hekla eg grytekluter.

Iden fant eg på netter. HER

Bidrag nr 2 . Blei rett og slett ei Babysmekka. Itje hadde eg bruk for den, men det kvita bomullsgarnet låg så tilgjengeligt at eg barra hekla uten mål og meining.

Så her, har eg ingen mønster. Bare husken. hvordan eg trudde eg gjorde ein gang for leeenge siå.

Når eg rydda vekk ting og tang. Fant eg ein liten pose med noge anna oppi. .: )))

Ein stjernegryteklut eg hadde glemt ut. Plutseligt blei det kjekt og laga ein til ,så nå har eg et par til av dei.

Vett du at Drops Design har 30 % på masse garn nå i mai?

Sånt lika me… Har vært og handla eg i dag. ; )))

Møøøøye…. eg trur eg kan få bruk for ; )