Litt av kvart

Tusen hjerteligt takk, til dere alle som skriver kommentarer.

Det varme, ska du veta.

Nå fant eg ut eg må blogga dei 3 siste tingå eg har laga.

Fyst va det et nytt sitteunderlag,

Det e jo snart vinter.

Nogen får vel bruk for det snart.

Åsså va det ei koslige jenta på jobben. Hu lurte på om eg ville strikka noge til gutten hennas.

Tjaaaaa… Eg strikke itje på bestilling men ka seie du då. Når hu seie: Det e sama ka det e . Eg har ingen så strikke for meg eg.

Tjhoooo eg sko få frie tøylar, få strikka ka eg ville. Hu likte gått Monsterbukså eg hadde strikka tidligare.(hu hadde sitt bilde)

Wollawooo. Detta va kjekt.

Så her er resultatet på den oppgavå. Her har eg henta oppskriftå

Kjekt når mottakaren blei fornødde og.

Å i dag har eg gjort ferdig nok ei fiske lue

Har komt ut av tellingen, kor mången eg har laga av disse.

trur dette er den 7.

Her finner du oppskriften på den .Norsk oversettelse finner du her

 

 

Ja, det va det eg hadde å visa fram i kveld.

Takk for at du buke av din tid og besøka bloggen min. Det varme. Å i dag la eg merke til. Det er 807 leserar på den bloggen,sista ukå.

Gubevaremegvel ! eg e så øvegidde. : )))))

Gla i dokke. KLEM!!!!!


 

Klukk, klukk, klukk sa høna på haugen…….

Der blei det fredag igjen gitt.

Denna ukå har eg laga fleire høner.

Vinhøner til 3 liters vinpose.

Ei grønn

Denne har eg for salg . solgt

350 kr + frakt

Tar ikke vekk bildene på solgte ting. Derfor er det lurt om du sender ein mail og spør.

Min mail er [email protected]

Fleire spør hvordan eg lage nebbe.

Eg strikke nebbet og montere det på før toving.

legge opp 2 masker øke ei maska i begynnelsen på hver pinne til eg har ca 14 masker.

Då felle eg ei maska i begynnelsen på hver pinne til eg har 2 masker igjen.

 

Bak har eg pynta denne med filt knappar.

 

Og ei lilla

Denne skal gis bort til gave.

 

Her sitter dei ute og “drøse”

 

Før eg ønske deg ei go helg

Vil eg ta fram bilde eg hadde på forje innlegg.

Rundpinne etui veska som Liv Torill har laga til meg.

Eg har fått spørsmål om hu lage disse for salg. Det gjør hun.

Eg har og spurt Liv Torill om det er greit eg legger inn tlfnr hennes her.

Kunne du tenkt deg ein sånn fin veske. Kan du treffe Liv Torill på sms 45402071

Prisen er 275 kr + frakt

Eg går go for at dette er et flått arbeid.

Då må eg få ønska dere alle ei fine helg.

 

REGN

En er enn, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikke, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.

 

 

 

 

 

 

 

Obs: Du har ett eller flere håndarbeid som ikke er publisert ; )

Som eg har nevnt tidligare er eg slett ikke så aktiv her på bloggen lengre. Bloggen har eg hatt siden Januar 2008. Eg har vel så og si blogga alt eg har laga,på denne tia. Det er jo morsomt og ha alt dokumentert på ein blogg. Men det er ikke alltid tiå strekke til. Kansje er grunnen sommer og flere ute aktiviteter. Oppdating av bilder på blogg.no er heller itje alltid på mi sia. Venting,venting finnes det noge så er meir kjedeligt en det.

  Når eg snakke med folk og dei seie. Savne oppdatering på bloggen din. ( den har eg fått hørt nogen ganger nå  )
  får eg litt sånn, Å er det virkeligt nogen så savne det. Kansje eg ska fortsetta. : ))
GLA I DOKKE!

Eg har laga Maria-Lue
Mønster til luen får du kjøpt her

Eg har strikka lua med ein tråd baby-ull og ein tråd austermann step.

To par firkanttøfler siden sist.
Strikket i Mor-Aase str 38

Ei lua strikka med “Arne og Carlos” figur

Eg har og farga litt meir garn
Denne gang har eg brukt Kool-Aid pulver.  Kool-Aid er jo egentligt et saft pulver,men det går utroligt fint og farge garn med det.

Noe av garnet har eg brukt.
Lue av egent farga garn har eg laga her.
Ingen,Ingen i heile verden klare og få lik denne fargen på lua si ; ) TØFFT.

Eg må også visa dere noe fint som Liv Torill Asheim har laga til meg
Wow…  se her. En rundpinne etui veske. Nydelige. Tusen takk Liv Torill.
Ikke verdens beste bilde.Fargane er litt feil på bilde, Denne er ikke blå men LILLA:
Knallfine

Har og handla meg noen NUSSELIGE 10g nøster bomulls garn.

Det går fint ann å ha nøster til pynt i et Norges glass : ))

Då må eg få lov og takk deg for at du har vært inne og sjekka bloggen min.
Ønske deg ei fine helg.
Klem!

F…. Her komme probleme igjen. Bildene tar Laaaaaaang tid og lastes opp.Blir lagra i arkiv. Når eg trykke lagre kommer ikke bildene fram på bloggen. KA SKJER DA??????

Blogg innlegg uten bilder e jo kanon kult . : ((

Svar på detta har eg nå fått. Blogg.no slite med bildeopplasting med firefox
Bytta t Explorer. Då kom bildene.
Blogg.no holder på og ordne opp i problemet. Javel ,så vett me det t ein aen gång. Prøv og bytte nettleser. ; ))