Fana Body

Heisann ! Kjapt innom.
 På tide og oppdatera litt her.
Været er itje så aller verst her i vest. Nyde å kjenna litt stigande tempraturar.

Har itje daua heilt vekk, når det gjelde håndarbeid.  ; )

Har lenge tenkt eg sko strikka ein body. Så nå har eg endeligt prøvd meg på det.
Det blei ein Fana body str 0-3 mnd. ( kjekt å ha som nyfødt gave)
Oppskrifteå fant eg i Dalegarn hefte nr 208. Baby klassisk
Garnet eg har brukt har eg kjøpt på Europris.
Babygarn Superwash marino ull.  1 blått og 1 kvitt nøsta (Knall gått garn, er og anbefale.)
Pinne 2.5 heklenål nr 2.
2 knappar og 3 trykk knappar


Då vil eg sei. Takk for at du kom innom bloggen min.
Ønske deg ei fortsatt fine uka.
Auf Wiedersehen
.

Soooool,Labbetuss sokker og ennå ei Hua

I dag har det vore ein fantastisk fine solrike dag. Eg har sotte ute og strikka i heila dag. Barra lata meg i solveggen. Harligt . Solå varmte skikkeligt gått.. Men fytt i katten hvis eg va så uheldige og kom meg litt utforbi leveggen. Då var det bikkjekald igjen.iiiiiis kalde vind.
Så i dag har eg strikka den siste sokken på detta paret her. Dei er strikka i.
 Labbetuss garnet fra europris.,er kjempe gått garn og strikke sokker av.
Disse blir lagt i gavekurven min.

Det er ikke så veldig mye som er blitt gjort tidligere i uka.
Eg har hekla nok ei Harley-Davidson lue. Det blir altså nr 3 i rekken.
Denne siste er det ein Harley-venn som skal få.

Då vil eg  du ska ha ein fine kveld. Nyyyyyta helgå,  koooosa deg .
Ein store klem frå Ann Karin.

Tjohoo… Heldiggrisen meg : )

Eg har vunnet 1.premi
Vervekampanje hos Hekleguri si side på Facebook.

.
Detta nydeliga sette kom i posten i dag. Truså vise ikke på bilde ,men det var det også med.
Bilde er henta fra Hekleguri si side på facebook
Tenk EG,EG vinna 1.premi.
Dette var noe mer en hva eg kan med heklenåla.
KNALL FINT.
Nå fekk eg ennå meir lyst å lære meir heklekunsten.

Er du medlem på facebook synes eg du skal bli medlem på denne siden.

http://www.facebook.com/#!/pages/Hekleguri-for-deg-som-elsker-hekling/184430242527?ref=ts

Hekleguri har også ei fin side du finner her-> http://hekleguri.com/

Oppskrift på dette sette finne du her http://www.hekleguri.com/2623162
EG vil ønska dere alle ei fine helg.
Kos deg! ; )

Firkantslippers

Zirkona har klart det igjen.  Motivasjonen hos meg va heilt på bunn når det gjalt håndarbeid. (typisk for denna årstiå )
Eg såg hu hadde laga nogen rå stilige firkantslippersar. Se her  
Fekk skikkeligt lyst og prøva eg og. Zirkona klarte altså og få meg igang igjen : )
Her er resultatet mitt.
Har brukt
Peer Gynt  fra sandnesgarn
pinne nr 7
På rutene hadde eg 20 masker og 17 riller
avslutta det heila med ein I-cord på 3 masker

Ønske alle ei strålande fine helg.

Nydelige helg.

For ei nydelige helg me har hatt. Dette lover gått. jabba dabba du…
Nå forkjene me ein fin sommer altså.
Har fått røska gått opp i hagen i dag. Vært på plantasjen (der va eg ikke alleina kan man sei, møye folk)
Handla masse nye stauder.
Ellers  har eg hekla ennå ei Harley lue i helgå. Lue nr 1 blei gitt bort. (Min kjære Jan hadde så lyst på den ; ) )
 Eg måtte laga ei til.
Denne er hekla i silja garn.

Oæææææ… står model sjøl

Då krysse me fingrane for at langtidsvarsele stemme.
Dei seie
Me ska ha detta fina været, jaffall fram til torsdag.
Ønske dokke alle ei fin uke.

HARLEY-DAVIDSON LUE

Jøss…Helg igjen. Denna arbeidsukå jekk jo fort. Hmm… Hadde slett itje vore dumt og hatt 4 dagars arbeidsuka. ( Likte det gått eg )
Nå har me starta motorsykkel sesongen . Tjohoo… På onsdag hadde me vår første vår tur.  HARLIGT!
Kom på eg sko prøva og laga/ hekla ei Harley -Davidsen lue.
Fram med rute arket igjen og skrabla i vei.
Blei ganske mången bokstavar. Va veldig spent på om det blei leseligt.
Her er resultatet.
Har brukt
Garn: Falk fra Dalegarn
Farge: 0083 og 3418
Heklenål nr 3
Mønster: Egent ruteark.

Då må eg få ønska deg ei strålande helg.
Takk for at du bruge av di tid på min blogg.
KLEM!!!
Ha ei fin helg!

 

To sokkar på ein gång.

Himmel. Nå e eg stålte av meg sjøl her. Har faktisk blitt ferige med ennå ein ting,eg begynte på for lenge siå.
Huske dokke ?  Eg la opp og sko prøva meg på Magic-loop  ?Eg blir itje øvegidde om dokke har gløymt det ut. He,he  Eg hadde nesten glemt det sjøl jomann. : )))
Når eg høre orde magic-loop. Ja då tenke eg med ein gång på  Tesha . Hu er ein kløpper på dette.
Vel eg vett itje heilt om eg komme til og gjør detta kvar gång eg strikke sokkar. Det gikk jaffall itje fortare.
 Det så va bra .Eg blei ferige på likt og slapp og telle hvor mange striper eg hadde. Strikka jo stripene samtidigt..

Store guttar trenge og sokkar . Itje titt eg strikke så store manna sokkar. 43-44
Har strikka dei i Silja garn. Pinne 2,5
Fargane e heilt feil på bilde.
Det er to grønne fargar. Mørkgrønn og eplegrønn.

Takk for mange fine kommentarer på forje innlegg.
Det liga eg.
Ønske deg ei fortsatt fine uka.

Påskegaven ferdig

Nå er eg  ferdig med påskegaven fra Zirkona.
Det var veldig morsomt og være med på.

Vi fikk en oppskrift i 6 deler.
Hadde ikke anelse hva det skulle være. Tanken på sokker slo meg etter 3 eller var det 4 del.
Men fortsatt var det påsken som låg og lurte. Tanken om ein påskefigur var der også.
Eg skrikka i silja garn.
Starta så gått med to farger (opptimisten som eg er) Her skulle det lages fler sammtidigt. : )))
Brukte pinne nr 3. Såg det blei litt løst strikka,men fortsatte jobben

Når del 6 kom, fikk vi bekrefte at det var sokker.
Eg strikka den ene gule ferdig,men eg monterte den ikke. Det var ein del  sying her.

Samtidigt fikk vi en sømløs variant. Ikke en ny oppskrift ,men en beskrivelse på hvordan vi kunne gjør dette uten og sy.
(EG LIGE ITJE MONTERING)
Eg rekka opp alle mine 4 sokker. 2 par
Begynte på ny med det gule silja garnet. pinne 2,5
Så her er resultatet av den sømløse varianten.
Fornøyd: JA

Dei Turkise ligger fortsatt i to nøster. : )))
Denne oppskriften er en gave eg har fått fra Zirkona.
Det er ikke lov og dele denne med andre.

Nok ein gang: TAKK Zirkona!! Takk  for at du lage så møye spennende morsomt som eg får ta del i.

Då får eg håpa alle mine leserar har hatt ein fine påske.
Ønske dokke ei fin ny uka.
Klem!!

Vervekampanje

Plutseligt var eg tilbake. : ))

Det er Mikk-L design som har vervekanpanje til sine kunder.
Phu…Denne gang er det vel litt reklame eg legge ut her. Hmmm… Ska eg det da?.DRIT I …. . : ))
Eg jere det      så kan dem så vil hiva seg på. Eg håpe jo på nogen gratis oppskrifter eg då vettdu. : )))
Har sinn sjukt lyst på  disse kyllingane eg da..

http://www.mikk-ldesign.org/index.php?nr=90&case=4&id=69&idkategori=2&startrow=

 http://www.mikk-ldesign.org/index.php?nr=90&case=4&id=236&idkategori=2

http://www.mikk-ldesign.org/index.php?nr=90&case=4&id=73&idkategori=2&startrow=

Som sagt.
Det er Mikk-L design som har vervekanpanje til sine kunder.

Eg fekk ein mail der eg sko sende vervekampanjen til mine venner.
Derfor legge eg  denne ut her til dere.
REINE ALLE DERE FOR MINE VENNER ; ))
Dette er jo ingen plikt.. Dette er bare ein fin måte, både eg og du kan få noen fine billige oppskrifter på.
 Er du ein av dei så handle her. Velge selfølgeligt du om du vil dele oppskrifter med meg.
HE,HE   EG bare håpe på nogen kjekke mailar eg nå. 
Vil du
Kan du sende dem til meg på
[email protected]  
 Takk!!

HER ER INFO HVA DU SKAL GJØRE

Hei!

Jeg vil gjerne verve deg til en side med strikkeoppskrifter.
 
Det du må gjøre er å gå inn på http:/www.L-design.no og bestille
 
2 stk valgfrie oppskrifter til kr 50,-.
 
Samtidig skriver du i feltet for merknad til ordren hvilke andre 4 oppskrifter du ønsker GRATIS.
 
Når din betaling er registrert, vil du få tilsendt 6 stk oppskrifter til en verdi av kr 150,-. Du sender da disse oppskriftene til meg og vi får begge 6 stk. oppskrifter 🙂

 Strikkepinnens mail er [email protected]

Takk for at du blir med og utvider Figur-strikke-familien!