God Påske

Hei alle mine bloggevenner. Og alle dere andre som er innom meg. ; )
Vil ønska dere ein kjempe fin Påske.
Eg har vært kjempe sløv med både blogging og kommentarer til dere.Love eg kommer sterkere tilbake etter påske.

KLEEEEEEEEEM!!!

Syndag ijen!

Kor i hekkan blir dagane av.
Ja,ja det bejynne nå jaffall å vårast her vest. Nå har eg itje så møkje ferigt  å blogga om for tiå. Eg hålle på me 1000 ting samtidigt.

Ei hua e eg ferige me.   

Eg har strikka den i rubin
Pinne nr 4
mønster fant eg her

 "rote" teppe – Det har eg itje jort så møkje på. Men eg har itje dårlige samvittighet for det. Eg sa jo at det sko varra et prosjekt så sko gå øve lååååånge tid.
Så långt e eg kommen.

Eg blei så leie meg når Zirkona ikke sko laga fleire Alongar på trådsnella. Eg forsto na jo knall gått da. Så møye surt piss preik det blei i den siste Alongen i starten , ska du leita lenge itte.
Hu valgte rett å slett kutta det ut.(trist)

Nå har hu laga  ei påskenøtt( påskegave) til noen venner. Kan tru eg e stålt så fekk varra me.
( Zirkona er ei dyktig håndarbeids glad dame, med masse kunskap. Ei dame som har lært meg møye)
Eg har altså fått
 Ei PÅSKENØTT.  Detta e spennanes. Påskenøttå komme i 6 deler. Ein liten del av et mønster kvar gång. EG har itje pippling på ka det ska bli.  Detta starta den 19. mars .  Siste del komme  29.mars trur eg det va.
Fyste del var kallas garn og pinnar  me konne bruka. Etter andre del, blei det  me laga, akkorat så ein propell. : )))
Ganske spennanes må eg sei. Har altså itje pippling på ka det ska bli.
Eg va litt uskikker kallas farge eg sko velga. Derfor har eg tatt både gult og turkis.
Eg lage alltså to samtidigt.
Etter 3. del ser det sånt ut

Eg hålle på me ennå ein ting. Detta e noge eg har tenkt på lenge ,men eg har barra itje gadda å prøvd.
Strikka begge sokkane samtidigt på samme rundpinne. magic loop
Det har nå gått greit så langt. spørs når eg komme t hælen.

DU! eg sette veldig pris på at du kom innom bloggen min. Takk for at du tok deg tid , skrolla heilt ner her har du og gjort. :)))) ) Kansje du tar deg tid og skriva ein kommentar  i kommentar felte og då. ; )
Uansett… Eg gir det ein klem. Ønske deg ei fine nye uka.  ; )
Auf Wiedersehen !

Har du stemt på genseren min? Hvis itje. Trykk på linken og gi din stemme.

http://dalegenser.no/index.php/dale/genser/Ly92G 

Kvikk Lunsj lue + Pannebånd

Tusen hjertelig takk for mången fine kommentarer på forje innlegg. Sette veldig,veldig stor pris på det.
Nå kan påsken komme. Eg har hekla KVIKK LUNSJ lue og pannebånd.

 Vibbedille   blogga på trådsnella om ei Kvikk Lunsj lue hu holdt på med. Eg syns det va så "dritt" tøft at dette måtte eg prøva.  Fant fram ruteark og skrabla i vei.Eg hadde jo itje kvikk lunsj fargar hima i det heila tatt. Så eg måtte venta til neste dag.Kjørte innom  kreaktiv etter jobb på fredag. Va heilt gira på detta. Hadde tenkt på den huå heile dagen på jobb. Når eg kom til kassen på kreaktiv så sier dama: Skal du også hekle kvikk lunsj lue,?   ( Hæææ.. Har du og sett den tenkte eg )He,he Det har eg også gjort.Såg fargane du har tatt ut. Det var vist mången som hadde heve seg på den trenden. Finnes det oppskrift da? spurte eg. Nei det viste hu ikke om,men  Hu hadde også hekla etter bilde.

Eg brukte ruteark

Heklenål nr 4

garn: Falk fra Dalegarn.
Grønn:farge 8246
Hvitt:farge  0017
Gult: farge 2417
Rød:farge 4018
Lua mi er i det største laget

.

Då må eg få ønska deg ei trivelige, fine nye uka.
Takk for at du kom innom meg.
Hvis ikke du har stemt på genseren min på Dalegarn. Hadde det vært fint om du trykka på denne linken her.
 http://dalegenser.no/index.php/dale/genser/Ly92G 

Rosa hettegenser.

Hei! Koseligt at du kom innom meg.
Nå vil eg visa deg, ka det e eg har holdt på med i det sista.
Har gått litt leie av teppe,måtte finna på noge anna å jer.
Begynte og hekla nogen bestemorruter eg itje viste ka eg sko bruka til. Bestemorruter kan jo brugas til alt ,men eg hadde ingen plan før eg starta.
Så va d det med alt garnet eg har liggande. Eg må jo bruga opp noge.
Genseren er strikka/hekla i både sisu og silja garn. Fargane er valgt etter hvor møye garn eg hadde av hver farge.
Størrelsen Hmm.. Kansje 3 år
Hettå til genseren er den samme som eg hadde på poncho/genseren som du finne  her  la barra opp litt flere masker.

Eg vil også få takka dokke som har stemt på genseren min.
Har du ikke sett den så finne du den her,
 http://dalegenser.no/index.php/dale/genser/Ly92G 

Håpe du trykke på linken og gir meg ein stemme ; )

Då har eg ein arbeidsdag igjen før eg tar helg.
Sende deg ein goe helga Klem.
Takk for at du kom innom meg.
Skrive du ein kommentar. Då seie eg tusen takk for at du kom innom meg. : ))))

“Rote” teppe Del 3

Her kommer del 3 av "Rote" teppe mitt.
Hu-hu måååången nøster igjen. Men, gir meg itje.
Nå har eg strikka vekk 447g garn
Elle.. høres det meir ut, viss eg seie eg ha brukt opp ca 9 nøster .

Ja,ja uansett så e det skrekkeligt møye igjen i påsen.

Tok bilde ute i snøen i dag.
Fargane kom ikke heilt rett fram
Det er masse forskjellige lillafargar.
dei blei  jo blå på bilde.
Nå måle det 75 x75  cm

Her er et bilde av framgangen. : ))

Ein arbeidsdag igjen så e det helg. Ønske deg ei strålande helg.

Babysko

Har prøvd meg på noen søte babysko. Handla mønster og garn på nette. Du finner mønster for salg her. Strikkinnom.no
Autumn Border babysko
Ups…  Eg sko jo ikke handle eg.  Eg glemte ut at eg ikke sko handla. Pyttsann… glemte lika fort at eg hadde handla.
: ))

Eg har brukt Labbetuss garn.  Grunnen til det er at internett er raskere en posten.
Pakken med garn er sendt i posten ,mens mønstere kom på pdf fil.
Måtte prøva med ein gång. : ))

Her  er resultatet.

Ca sko str 18

Oppbretta

Takk til deg som leser bloggen min.
Koseligt at du tok deg tid å komma innom..
Er du en av dei som venter på oppdatering på "rote" teppe
Eg love det kommer snart ein liten oppdatering  : )
Ønske deg ei fortsatt fine uke.
KLEM TIL DEG!!!