Poncho/ Genser

Sanneligt er det helg igjen. Januar er snart over og fortsatt har med snø og is her. Ja faktisk har me hatt snø heilt siden 18 Desember. Mot normalt… som Leif Juster ville sagt. Ja,ja Det e lite me kan jer me detta været. Me må ta i mot det me får.
(håpa våren komme snart)

Når eg sitte med dataen i fange så e det kjekt og google ting og tang. Søka og leita. Eg har det med og leita etter mønster.
Her for ei tid tilbake Google eg Poncho/Genser . Kom på eg hadde sett ein fin poncho lignande genser til voksne ein eller anna gang, huske ikke hvor.( Har ikke ennå funne den igjen da)  Det eg havna på det var denne siden her http://www.galskap.net/
Fantastisk fin blogg som du bør besøke. Her lå det mønster på Poncho/Genser  eller utskrådd genser som bloggeren kaller det..
Wow… Detta måtte prøvast.

Poncho/Genser
Eg har brukt Rubin garn fra Sparkjøp
Pinne nr 3 og 3,5
Str er eg litt usikker på 1,5- 2 år kansje
Mønster fant eg her

Du! Ja, Du så leste detta innlegge mitt her nå. Ein Store klem forkjene du.
Eg blir så glad når eg får besøk på bloggen min.
Takk for at du kom innom. Velkommen ska du ver igjen.
To klemmar ska du få hvis du legge igjen et tegn på at du har vært her. Det kan du jer i kommentarfeltet. ; )

Ønske deg ei kanon fine helg.
KLEM!!!
Auf Wiedersehen !

Safir- Alongen ferdig

Eg har vært ferdig med denne Alongen  siden onsdag i forje uke. Eg tenkte eg villle vente med og legge ut bilde siden ikke alle hadde fått tak i garn ennå. Men nå legge eg det ut allikavel.

Alongen denne gang gikk ut på :
7 nøster safir garn,Vi satt med helt identisk mengde garn i identiske farger, så var utfordringen å se hva vi gjør ut av det. Alle ville da ha likt utgangspunkt.

Eg valgte og bruke alle 7 nøstene på et arbeid.

Et rundstrikka teppe.
Eg la opp 5m ,strikka rundt.Økte ei maske i hver m (10 m)
3.omg rett
4.omg *1r, kast* ut omg(20m)
5.omg, rett
6.omg, *2r, kast* ut omg.
7.omg, rett
8.omg,*3r, kast* ut omg.
9.omg,rett

Fortsatte dette mønstere med å øke én m i hver seksjon – Det er 10 seksjoner – Økte10 masker på annen hver omgang.

Eg avslutta med 570 masker på siste omgang

Her er bilde av mottakeren av teppe.

Han er så mørk i "huden" han kledde fargane kjempe gått : ))))

 

 

 

Då ønske eg deg ei fortsatt fine uka.

Babyteppe/Vognteppe

Nå er det på tide med ein oppdatering her.
Safir alongen er eg ferdig med. . En del av dei påmeldte til alongen har ikke fått starta ennå. Derfor velger eg og vente med bilder, enn så lenge. Love det kommer.

Eg har blitt fardig med et teppe eg begynte på, før alongen starta.
Det va på Hobbystuas blogg eg såg dei fine teppene hu hadde strikka. Det var noe eg kunne tenkt og prøvd på.
Snill som hun er sendte hun mønster til meg.
Eg har brukt et garn Anne Line (min datter) kjøpte til meg i Tyrkia.
Alize angora gold 10% Mohair 10% Ull og 80% Akryl.
Veldigt tynt garn,har strikka det på pinne nr 4.
Størrelsen er 80cm  x 56cm
Teppe veier 80gr

Her er et nærbilde av mønstere
.

Her ser dere garnet
100gr nøste

Takk for at du bruge av di tid og kikka innom meg her.Det sette eg pris på. ; )
 Eg må samtidigt få takka for alle fine kommentarer på tidligere innlegg. Kjempe koseligt.
Det varme gått.
Eg vil ønska unge og gamle,jenter og guttar ei fine uka. ; ))

"Snakkast "snart 

Har du hørt den? : ))))

Nå må eg barra dela denne vitsen me dokke.  Eg har ledd skikkeligt gått , faktisk flere ganger har eg begynt å le.
Eg er nok en sånn person som lager bilder inni hode mitt. Har lett for å se humor i ting.
En latter forlenger livet heter det jo. Gått av banen eg blir sikkert långt øve 100år.

Har du hørt om de to tannpirkerene som gikk hjem fra julebordet, så møtte de et piggsvin? Så sa den ene: Åh, går det nattbuss???

Her er et bilde av bussen med masse tannpirkerar om bord. Bilde har eg henta frå nette.

Kansje itje du syns detta va lika løye så eg syns,men takk for at du leste det allika vel.
Ønske deg ei fortsatt fine helg.

Ny Along på Trådsnella

Ja så er det nok ein Along på trådsnella. Selfølgelig måtte eg melde meg på denne gangen også.
Det er "min" kjære Zirkona  som har satt oss i gang igjen.  Eg må ha lov og sei det. Den dama har lært meg møye.
Denne gangen skal vil bruke samme type garn, samme farger og samme mengde. 

Vi sitter med helt identisk mengde garn i identiske farger,  Alle vil da ha likt utgangspunkt, men resultatene vil nok bli svært forskjellige. Fargane er kansje litt spesielle,men mitt i blinken for meg. Eg elske disse fargane.

Det va faktisk ikke så enkelt så eg trodde å begynne Har tenkt og tenkt  både i går og i dag. Ska eg strikka elle ska eg hekla.
Nå har eg bestemt meg. Det blir strikking. Har og valgt og bruke alle nøstene i et og samme prosjekt.
Eg har ikke lyst og fortelle ka det er eg skal lage. Kansje du vett det, når du ser bilde?

Lillesøster Kjole str 1 år

Då har eg strikka nok et plagg eg ikke har anelse om kim ska ha. Kjole str 1 år. Hmmm… har ingen så små jentebabyar eg kjenne akkorat nå,men det komme jo stadigt nye jenter til verden. Denne kjolen var kjempe kjekke og strikka.Denne oppskriften komme eg heilt sikkert å bruke igjen. Begynte oppe og strikka nedover. Ingen annen montering en å feste tråder og sy i knapper. Ja,ja hekla rundt halsen gjore eg jo o.
Eg har brukt Sisu garn. Ganske så nøyaktigt 2 nøster.(pitte litt igjen av den lilla.) Pinne nr 3
Oppskriften fant eg gratis på denne siden her. Tora Frøseth  (må lastes ned)

Lillesøster kjole eller som den heter i oppskriften
Kjole til lillesøster. Str 1 år

Fardig montert med knapper veier kjolen

Tusen takk for at du trykka deg  innom mi sia. Takk til alle for fine kommentarer på tidligere innlegg.
Ønske dere alle ein fin søndag og ei fin ny uke.
Me "snakkast"

Monsterbukse/ Smilebukse nr 2

Det har blitt ennå ei monsterbukse/smilebukse her. Ca str 1 år.
Forje strikka eg med dobbel trå og litt forskjellige garnsorter.
Denne gang har eg brukt Sisu og enkel trå.
la opp 140 masker. Pinne nr 3
Tenner og øyne er syd på med maskesting.

Oppskrift på bukse finner du  HER

Bak

Foran

Prøve meg litt med bilde redigeringsprograme Picasa
Takk til  Farmoringrid som blogga om dette programe.
Det er heilt nytt for meg. Litt vrient med nye ting. Men kjekt program. Øving gjør mester heter det jo. Finner vel mer ut etter hvert.
Her har eg prøvd og vise dere begge monsterbuksene/ smilebuksene på et bilde.

Ønske alle ei fortsatt fin uke.
Regner med alle har – grader ute. ( Når eg sko på jobb i dag Kl 6 ,viste gradestokken – 17. Det er skrekkeligt kaldt til å være her på vestlandet)
Håpe dokke klara holda varmen .

 

Gått nyttår!! Takk til mammå mi

Då har me starta på året 2010. Gått nyttår til alle.
Det førsta innlegge mitt  dette året. Det må bli ein takk til mammå mi.
Eg fekk et mønster av ei snill dame på gryteklutar som så ut som melkemugger.
Løye nok har eg ikke prøvd å laga dei. Eg leste oppskriftå å tenkte detta må eg ta fram igjen ein gång eg har lite å jer. (Hmmmm… Kallas tid e det da. når det stadigt komme nye idear i håve.)
Plutseligt dukka mønstere opp igjen når eg rydda litt her.
Då leste eg igjennom ein gång til. Himmel ka betyr alt detta her. Det va jo greskt for meg. (ikke gresk men svensk oppskrift) Som eg har nevnt tidligare har eg problemer å lesa hekle oppskrifter. (får ikke inn i håve, forskjellen på staver, dobbel staver, halv og hel bue ja, gud vett ka det ikke er alt)
Det blir attskillig lettere når du har ein klut å sjå etter.
Eg tok oppskriftå med meg til mammå mi. Spurte om hu hadde lyst å hekla og så kunne eg låna ein ittepå , se ka det va hu hadde gjort.( Mammå mi kan alt når det gjelder hekling  ; )   )
Det e lov å sei: Eg har vardens flinkaste mamme.

Her er bilde av melkemugge gryteklutane mammen min har hekla. Dei har eg fått  til odel og eie.
Snille mammen min.