Reggen kvar bidige dag.

 Eg e så trøtte og leie det været me har. Kvar bidige dag reggne det.Det øse det pose,det vil jo itje ende ta.
Går inn på yr.no Fy flate. Reggen i mårå reggen på onsdag ,torsdag ein lysning på fredag. Før det begynne igjen på lørdag og søndag. Sånt har me hatt det siå slutten på Juni måned.
Brrrrrrrrrrrr…… Eg e skikkeligt vær sjuke i dag.

Ska setta meg ned i ein stol og barra jera ingenting.

Legge ved et bilde av det eg holder på me for tiå.
Fana kofta t meg sjøl ska det bli.
Strikke i kauni garn.
Kauni ED og Kauni EQ
pinne 2,5 og 3

fanakofta i kauni s langt er eg n

Lenge igjen før eg e ferige. ; )

Tova tøfler

Nå har eg fått den størrelsen eg ville ha på nye tova tøflene ( boots. )
Ikke alltid like enkelt å få rette størrelsen på tova ting. Forje boots eg prøvde meg på, blei str 28/29
Denne gang la eg  opp noen ekstra masker. Var ikke heilt sikkert om detta blei vellykka, siden eg brukte et anna garn .
Svart Safir+ kvit Mor-Aase. Joda, Størrelsen blei faktisk 38.
Skafte blei litt vitt,men okey.
Nå har eg fått meg nye passlige inne boots for vinteren : )))

svarte boots str 38

Har fått masse mail og spørsmål om å dele mønster.

Mønstere til disse bootsene handla min mor til meg på Karmøy.
Marianns Håndarbeid AS på Åkra.
oppskriften er opprinnelig til barn, Eg har justert den litt.
For å få den passelig til voksen.
Skulle gjerne delt denne oppskriften med dere,men fordi denne oppskriften er laget av ei dame som driver håndarbeidsbutikk så har eg ikke lyst å sende den rundt. Uten at eg vett om eg får lov.
Eg legger heller ut denne adressen med tlfnr
Det er i denne butikken mønstere ble kjøpt. Betalte 10 kr.
Håper dere forstår mitt problem her.

Marianns Håndarbeid AS
Klæhaugvegen 15
4270 Åkrehamn
Tlf. 52 81 62 30

Hekla smili veske

 Har hekla ei  ny smili veske. Den forje er strikka.Se her
Har tenkt lenge eg sko laga ei til som skal bli Julegave. Eg like ikke å lage to like ting. Kan gått bruke samme oppskrift, men da må fargene skifte ut. Det hadde eg heller ikke lyst til. Ansikte må jo være knall gult. Å bruge du då svart så blir den gulere ennå gulere føle eg.
Ja,ja Eg fant denne oppskriften i Norsk Ukeblad sitt tileggs hefte denne uka. (den ligge også på Drops sine gratis sider) Då såg eg mulighet, ka eg kunne jer.
Altså , eg har tatt utgangspunkt i denne oppskriften,men siden eg skulle tove denne veska har eg gjort litt forandringar.
Hekla den litt større.

Har brukt Norsk Ullgarn. Kjøpt på Gjestal spinneri. (gått tove garn)
Heklenål nr 5,5
Litt over 3 Gule nøster + 3 svarte
Oppskriften eg har tatt utgangspunk i er denne

hekla smili veske

Da vil eg si til mine trofaste følgere. TUSEN TAKK FOR ALLE FINE KOMMENTARER PÅ BLOGGEN MIN
Ønske alle Nye og gamle lesere. Ei fin ny uke.

To klutar

To nye klutar.
Hadde ikke brug for dei,men det va barra noge som måtte testast ut.
Blei fortalt mens eg satt på ferjå. Ein fine måte å strikka klutar på. Du strikka barra rett å vrange masker,allikavel  såg det ut så patent strikk.  Harlige tjokke,mjuke, luftige klutar. Detta måtte prøvast.

to kluter i muskat

Her er fremgangsmåte
Har brukt Muskat garn,strikkepinne nr 3
La opp 51 masker.
1. omg: 1 vr, 3 r,1 vr,3rett osv til slutt får du 1vr 2 r
Snu.
 2. omg:  1vr ,3 r,1vr,3r osv
Dette gjentar du, så langt du vil ha kluten.
Eg brukte et nøste Muskat.

Her er nærbilde av kluten
nærbilde av muskat klut

Ennå meir lilla

Då har eg blitt ferige med to par LILLA grytekluter til.
Den virkelige lilla  fargene er kult umulig å få frem på bilde.
Derfor legge eg ut et fargekart bilde eg fant på nette. Det er disse lilla fargene som skal være på mine bilder.
(stor forskjell)
fargekart
Disse gryteklutene er hekla i Muskat. Heklenår nr 3

lillagrytekluter nr 2

+ ett til par med lilla Stjernegrytekluter

lilla stjernegrytekluter nr 2

Stjernegryteklutene finner du mønster på HER

Her er den lilla produksjonen samla
lillagrytekluter nr1234

Lilla helg.

Denne helga er det lillafargen som har stått i fokus hos meg.
Lilla er en av mine yndlings farger. Nå er jo lilla fargen på full fart inn.( Tjohoo… Koss lenge vare det)
I helga valgte eg å la den store baggen med," kan få bruk for ting" være hjemme.
Reiste på hytta med EIN pose ,KUN med lilla bomullsgarn og ei heklenål str 3. (Flinke)
Resultatet blei to par grytekluter.
Det tredje paret er eg begynt på.

Så va det det med fotografering av lilla farge då.
Har tatt det opp i tidligere innlegg
Fargen på bilde stemme liksom ikke heilt med virkligheten.

lilla grytekluter to par

Vil sei til alle som leser dette.
Takk for at du tok deg tid å besøke bloggen min.
Treffer stadig folk  som sier dei har vært inne å kikka på bloggen min.
KJEKT!!
Koseligt om du legger igjen en kommentar i kommentar felte.
Det lige eg vettdu. : )))
Ønske alle ei fin ny uke.

Skeive sokker

Som eg har nevnt mange,mange ganger. Har eg ei lang liste .Har lyst å prøve ting.
Skeive sokker har vært på denne lista ei stund.  Tøffe,Kule sokker
 Det er Tone M som har mekka i samen oppskrift til disse sokkene. Hun er så snill å dele oppskrift me oss alle på bloggen sin    . Se her
Sokkene sitter utroligt gått på foten.

skeive sokker turkis

4 Nye Nåleputer

Dette har eg brukt dagen i dag til. 4 nye nåleputer. Har laga noen før,men har ingen fler igjen.Nå var det på tide å lage noen til.

Mønstere fant eg ein gang i tida på  bloggen til Tante gal  her  Du må rulle litt ned på siden, før du finner mønstere.

4 nåleputer i dag