Kluter og blåbær

Nå har eg starta på 3 uker ferie. Harligt.
Været er kanon fint, i går hadde me 27 grader på skyggesiå. Å dagen i dag ser lika fine ut.
Nå har eg og  Carlos (hunden ) vært oss ein tur ute i skauen. Eg tok me meg dei siste klutane eg har strikka for å ta nogen bilder. Det så skjedde, var rett å slett eg glemte vekk heile klutane, for eg fant så masse blåbær. Mine første i år.
Prøvde å ta noen bilder men det blei ikke så vellykka.

(ser ut så eg har spist opp alle bæra her,men det var masse igjen. Dei kom barra ikke fram på bilde. ; )
kluter med p tur
3 vindmøllekluter + ein i rett og vrangt

Her vises litt.
mine frste blbr i o9

 3 Vindmøllekluter + ein i rett og vrangt
vindmllekluter ein lilla klut

Ønske alle mine lesere ein fin sommer.

ps. Det gjelder til deg også storesøster.  : ))))

Hekla ny strandveske/nett

Nå har eg fått brukt ein del av bomullsgarnet som eg har liggende.
Har heklet ei strandveske/ nett.

sommer hekleveske i rester

Dette er beskrivelsen Hva eg har gjort
Bunnen ser slik ut.

1- Hekle 4 lm, fest sammen med 1 km.

2-  Hekle 8 st rundt lm-ringen.

3-Hekle 2 st i hver maske.

4)- Hekle -1st i masken, så 2 st  i neste maske- Gjenta hellt rundt

5) Hekle  2 st, 2 st i neste masken. – Gjenta helt rundt

6) Hekle 3 st – 2st i neste maske.- Gjenta helt rundt


7)-Hekle 4 st- 2 st  i neste maske. Gjenta helt rundt.

8)- Hekle 5 st- 2 sti neste maske. Gjenta helt rundt.

9) -Hekle :6 st-  2 st i neste maske. Gjenta helt rundt.

10)- Hekle -7st – 2 st i neste maske. Gjenta helt rundt- (fortsett og øke på denne måten så stor du vil ha bunn).

Nå hekla eg bare rundt og rundt  så høy eg ville ha vesken- skifta fage etter som det passa )

Har du lyst og prøve må du bare det 🙂 

sommerveske i bunn

Ellers så tror eg sommeren er på vei her. I dag har me hatt ein fin solrik dag på hytta.
Eg har starta på et nytt prosjekt som vil ta  tid.
Det går fortsatt i hekling. Nå er det lapper igjen. Seks kanter.
Dette skal bli et teppe. ( ein gang ) Har ikke pippling på koss stort det skal bli,men den som lever får sjå.
Her er mine første 10 sekskanter.

lappeteppe 10 frste ruter

Har tenkt å bruke forskjellige gråfarger.
Kjekt med små arbeid/ting når eg sitter ute i solen.

Grytekluter

 

 

Har fått heilt dillå på hekling. Det går i lapper fortsatt.Nå har det blitt et par grytekluter.
  To av lappene har låge ei stund.
4 ruter til grytekluter

Har blitt skikkeligt glad i doble grytekluter.
Derfor trengte eg jo 4 lapper.

Det ferdige  resultatet ser sånt ut.
Hekla i bomull sport ,heklenål 3,5

dobble grytekluter gul og grnn ferdig

Lappe vesken er ferdige

firkant lappe veske ferdig

Først av alt vil eg fortella kossen eg kom på å laga denna veskå.
Eg begynte å hekle noen lapper uten at eg hadde heilt anelse om ka det sko bli.
Når eg holdt på ,var eg innom denne bloggen her.http://strikkepinnerogandrepinner.blogspot.com/ 
Fantastisk fin blogg så er verd et besøk.  Utrolig mye innspirasjon denne bloggen gir meg.
Her fant eg oppskriften på denne vesken. trykk her  så finner du den.   Dette måtte prøves.

Hekla 16 ruter som eg har vist før.
Har kun brukt garn eg hadde liggande.
Hekla med dobbel tråd.
firkantveske klar for montering

Montering
firkantveske montering

Eg å symaskin er fortsatt uvenner .Eg har funne ein grei måte å fôre vesker på . Putevâr fra sparkjøp er greie. ; )
Bare til å sy kanten oppe.

firkantveske foret

firkant veske montert for

Her er det ferdige resultatet mitt.

Kjempe fornøyd.

firkant veske 1

Lapp på lapp

Har skrekkeligt møye garn liggande. Har ikke den store håndarbeids gløden,men noge må dei hendene mine gjør.
Klare liksom ikke sitta rett opp og ned med hendene i fange heller. Sette eg meg ned i go stolen , då må hendene mine gjer noge. I går reiste me på hyttå. Tenk eg tok ikke med meg den  propp fulle store baggen (blå Ikea bag) med masse garn, så eg pleie drassa me meg. ( Kan få bruk for ting)Eg barra fata me meg ein liten påse(  Handlepåse) med masse restegarn i Silja + ei heklenål i 3,5. (Ups nå snakka eg ikke heilt sant,for eg hadde ein påbegynt sokk i veskå.)
Når kvelden kom starta eg på ein lapp. Vips.. detta begynte å bli ganske så kjekt . Når eg la meg så hadde eg plutseligt hekla 7 stk ( Hi,hi det var sanneligt ikke lite garn oppi den "little" påsen.) Eg har hekla i dobbelt garn.
Nå trur eg kansje (kansje) at dette skal få bli ei fargerik veske.

Her er dei ferdige lappane mine.
lapp p lapp 7 stk

I dag  skine solå å den is kalde vinden har stillna. : )))
Ha ein strålande dag.

Stripet-lue

Lite håndarbeid å visa fram. Har starta på fleire ting,men blir liksom itje fardige med noge.
Har strikka ei hua av rester fra "Harley " genseren.
Den har eg nå endeligt fått festa tråane på.  Å ,skal me gå itte gradestokken her vest ,så må me snart ta i bruk vinterklærnå igjen. I går mårens når eg sko på jobb ,måtte eg skrapa bilvinduet for is.
Kalenderen vise 6. Juni . folkens. Noge e rivruskande gale.
Eg vil ha sommar!!!!

Her komme bilde av huå
Håpe ingen trenge bruga den ennå. ; )

stripeylue

Ønske alle ei go helg.

Hexagon-tøfler nr 2

Solå steike og eg hekle tøfler.
Detta va så kjekt at eg måtte testa ut litt meir her.
Nå har eg hekla et pat til av Hexagon-tøflene.

hexagontffel nr 2

Denne gang har eg hekla sålen på fra vrangsiden.
Likte bedre denne fasongen.

hexagontfel sle heklet p fra vrangen

Nå er eg litt i tvil om eg skal prøve å tove dei litt.
Problemet er at det turkise garnet er eg i tvil om er superwash behandla. (kjøpt uten magebelte)
Dette må eg teste først.
Dansk mønster finner du her