Korte sokker

Har strikka et par korte sokker. Er ikke helt sikker om det er Opal eller On-line garn eg har brukt. Lenge ,lenge siden eg kjøpte dette garnet, mage bandet var borte vekk. Har brukt  pinne 2,5 .
Begynte egentlig med et hull mønster,men mønstere kom så skrekkeligt dårligt frem med dette garnet . Rekka like gått opp og begynte på ny.
Syns ikke alltid det er så enkelt å få 2  like sokker med sånne garn som lager mønster selv.
Denne gang klarte eg det fint etter 3. forsøk.

Ønsker alle mine venner og lesere en fin ny uke.

korte sokker

Påske egg

Snart Påske.
I dag fekk me ein koselige overraskelse på jobben. Alle ansatte fikk hver sitt påske-egg.
Må legge til vi er  ca 100 .    Lurer du på hvor eg jobbe kansje. Se Her

pske egg fra jobben 2009

Eg klarte jo selvsagt ikke å vente til påske før eg åpna for å sjå ka så va inni.
Åpna det med en gang eg kom hjem. ; )
Mmmmm…. Masse små gåtter. Nam,nam
Eg skal innrømme eg smakte på ein liten marsipan ting.( Den va skrekkeligt goe )  Men nå har eg lukka det igjen .
Eg love eg skal vente til Påske med resten.

pske gtter fra jobb 2009

Fiskelue

Har strikka en fiskelue. Morsom lue. Passer til både barn og voksne. Nå må du ikke tro at eg har tenkt å tre den over hode på meg sjøl da. Men vil eg så kan eg. : )))
Mønstere finner du her 

Har kun brukt restegarn på pinne 4.

fiskelue 1 rosa

fiskelue rosa 1

Genser og lue “Småen”

Har vært lite blogging fra meg den siste tiden.
Nå er eg ferdig med guttegenseren /luen  "Småen"
Dette er et gammalt mønster,koss gammalt vett eg ikke. Mønstere er det Sandnes garn som har gitt ut. Det het Sandnes uldvarefabrik a/s i den tiden. Veiledende pris for mønsteret er 75øre. Skal strikkes i Peer Gynt.
Eg har brukt Viking Superwash fargenr 129.Turkis .
Størrelsen er  4 år.

guttegenser og lue 4 r

Dukkepose

Her hadde eg laga meg et bilde ( i hode ) av ei dukkepose med hetta og armar og knapper.
Men ka skjer. Ingen påse med hetta og armar og knappar er det å ta bilde av. Det va rett å slett for lite garn.
Då va det å begynna på ny.  Av et 250 gr nøste Candy  pinne nr 8  blei det en dukkepose med hetta .men… ingen knappar og armar. Hadde ca 20 cm igjen på nøste når eg var ferdig og sy sammen.

dukkepose

Dukke kjole med lue

Her går det i dukke klær. Skal eg fylla kofferten  som eg skreiv om i forje innlegg, så er det bare til å fortsette.
Denne gang er det kjole med lue.
Har fortsatt ingen oppskrift . Den kvite kanten er den samme som på Klukka-kjolen.
Resten bare blei på veien. Klærne må være enkle å kle på også, siden det er en 3 åring som skal få dette som gave.

dukkekjole i moraase bl

Kåpe til dukka

Dette har eg hatt i tankene lenge. Nå er det på tide å begynne.
Må være ferdig til 1. Juni. ( presang)
Har planer om å fylle en koffert med strikka dukkeklær. Kofferten har eg ikke kjøpt ennå ,men tenker på noe alla denne.
pippikoffertnyjpg

Mitt første bidrag ble denne kåpa.
Strikket i fri fantasi. Blei en del opprekking . Første gang ble den alt for stor ,så ble den alt for stram.
3. gang gjelder .Nå sitter den som ei  "kula "

dukke kpe rd mor aase

Har dreve med kontstrikk i helgå

Her kommer resultatet av helgas arbeid.
Har strikka kontstrikka ei veske.
Vi fikk en link til Ishis veske ved oppstart av kontkorgalongen. 
Denne veska fikk vel egentlig ikke så møye oppmerksomhet fra meg,før eg så bilder Helst la ut på visningstråden .To nydelige vesker hu hadde laga. Se her 
Detta frista. Så det va barra til å prøva .

Her er mitt resultat og eg er kjempe fornøyd
Målene etter toving er 20×20 cm

konteveske ferdig tova

Før toving så den sånt ut.
kontveske ishi

Oppskrift 🙂 http://amimono.g.hatena.ne.jp/ishi-knit/20081008/p2