Armen min har klikka.

Armen min har klikka og snart klikke eg og.
Eg så skrøyta i dag.Nå var armen blitt bedre. Eg sko begynne å strikka igjen i helgå ,etter to dager med lite håndarbeid.
Fy flate eg vett ikke ka eg ska jer. Vondt å strikke ,vondt å skrive på bloggen. vondt å  surfe på nette. Vondt å vri opp ei fille.
ÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååå…… Eg blir så eitrande F…….
Eg får kruppler, barra eg høre orde senebetennelse.

SENEBETENNELSE

Sykdomstegn
Smerter, særlig når den betente senen beveges. Det kan bli hovent rundt senen og senefestet. Noen ganger "knirker" det hvis du trykker på det hovne området. Det føles nesten som å trykke på en pose potetmel. De vanligste stedene å få senebetennelse er i fingrene, i håndleddene, i albuene, i skuldrene, på baksiden av knærne og i achillessenene.

Behandling
Leddet med den betente senen bør holdes i ro de første dagene. ( DET E SLETT IKKE ENKELT)
 Forsøk å finne ut hva som har vært årsaken til senebetennelsen. (JADA ,HAR FÅTT HØRT AT EG IKKE MÅ STRIKKE PÅ EN STUND ,IKKE BRUKE DATAEN HELLER)
Da kan du kanskje unngå nye senebetennelser i framtiden. (HOLDT MEG VEKKE FRA  STRIKKING I NOEN ÅR PÅ GRUNN AV DETTE . Å NÅ BEGYNNE DET PIGADE AKKORAT LIKT IGJEN.  F…     DET E LOV Å KOMME MED NOEN STYGGE STROFER AKKORAT NÅ)

Eg e sikker på det finns englar.

Ja i dag når eg kom hjem fra jobb , låg det ei mappa full av gamle oppskrifter på kjøkkenborde.
Eg heiv veskå på stolen å begynte å bla.
Kor..kor komme deia frå. ?
Kor har du vore?
Har du vore på Fretex?
Ja eg øste sikkert ut med 100 spørsmål med ein gång.
Eg ville veta . E detta noge eg ska få.? E det mitt? e det nogen andre sitt? Kim sitt e det?
Endeligt kom svare. Eller… endelig slapp an Jan til å sei noge, er vel rettare sagt.
Du har fått det fra Kari. Kolegaen min.
Tenk eg har fått ei heile mappa med gamle oppskrifter av en dame eg knapt har sett .
E det løye eg tror det finnes englar.
Tusen millioner takk Kari du er en Engel.

Trall.. la..la.. Eg e så gla….

oppskrifter1

oppskrifter2

Baby sokker

.I kveld har eg strikket sokker til sette eg viste tidligere i dag.
Nå skulle eg absolutt hatt mønster til en lue som kunne passa til. Har kikka i garnstudio sine sider ,men finner ikke noe eg faller for akkorat i dag.
Trur eg må venta litt,  sjå ka eg finne på.

baby sokkar

baby jakke bukse sokker

Baby jakke

Baby jakka er ferdig, ja,ja nesten ferdig. Skal dampe og sy i knapper.
Må kjøpe knapper. skal være 5 knapper og eg hadde barra 4 av denne knappen så eg la på bilde.
Utgangspunkte brukte eg dette mønsteren her 
Har gjort en del forandringer. strikka riller i stede for perlestrikk + eg har riller på armane.
riller på stolpene
Strikka den  i et stykke. Lige slett ikke å sy sammen så derfor denne forandringen.

Blei ganske fornøyd etter mye kluss i starten.
Har heller ikke brukt garnet som står i mønstere.
Har brukt Babyull og Regia pinne 2,5

Får ikke med mønster i jakka på bilde

baby jakke og bukse

Her fekk eg mønstere fram.Håper ujevnhetene mine forsvinner når eg får skyllt ut og dampa. : ))) baby jakke mnster

Eg strikke og strikke

Eg strikke og strikke ,men har ingen ting å visa fram.
For en tid tilbake strikka eg denne baby buksa
baby bukse i regia

Skulle ha en topp til.
Først begynte eg på en genser. Når eg var kommen ca 16 cm opp på bolen . Fant eg ut at denne var ikke fin.
Rekka opp, begynte på ny. Denne gang en jakke. Denne jakka var ganske fine syns eg, Riller ,Rett strikk + Perlestrikk. men…. Eg blei ikke fornøyd. Hadde vært finere med bare riller i stede for perlestrikk.(Blei så rotete)  Rekka opp igjen. Nå var det 3. gang eg starta.
Begynte på ryggen strikka den ferdig og skulle begynne på høyre fremstykke. Fader…. Kaffer jer eg det på denne måten.
Strikke jakke i 3 deler (Sto det i oppskriftå) som skal sys i sammen. Uff.. det får ikke eg fint til . (sy sammen)
Denne gang rekka eg ikke opp for nå syns eg garne begynne rett å slett å bli stygt etter all opprekkingen. ( Kansje det e eg så e leie av heila nøsta,Finne jaffall et nytt nå. )
Nå begynne eg på nytt å strikke jakka på ny,men eg strikker hele jakka i ett stykke.
Kallas tid dokke skal få sjå denne jakka ,det vett eg sanneleg ikke.
Men eg love . Eg gir meg ikke før eg får den sånn eg vil.
Til info så er det pinne 2,5 eg strikke med. Det tar litt tid. ; )

Februar Vottene

Februar vottene fra vottekalenderen er ferdig.
Disse barnevottene er allerede gitt bort. Rakk så vidt å feste trådene og pakke inn  før mottakeren kom.
Fantastisk kjekt å gi pakke med votter til en 5 åringen. Når han pakker opp og bryter ut med en glede.
 Akkorat sånne ønska eg meg.

Har strikka dei i brunt og oransje Silja på pinne 3

februarvottene

Thermis

Min første Thermis.
Eg trur ikke eg overdriver når eg seie ALLE  strikker denne for tiå. Bilder florerer på alle blogger.
Sko jo ikke være annerledes, så eg måtte prøve eg og.

Har ikke kjøpt mønster ,men strikka etter alle dei fine bildene som ligger rundt om kring. Så om min er 100 % lik det er eg ikke heilt sikker på.
Vil du ha orginal mønstere til denne ,så finner du det  her 

thermis nr 1

Eg har brukt Polka .Kjøpt på Europris.
La opp 104 masker pinne 3,5

Happy Valentin’s Day!

valentineknit

Nå er det blitt seine natta,. I dag er det 14. Februar .
Det betyr jo Valentins dag.
Koseligt med oppmerksomhet på denne dagen.
Eg er så heldig å få blomster og små overraskelser titt og ofte av min kjære Jan.
Helt uventa kommer han hjem med blomster og diverse overraskelser. ; ))
 Skal eg tale rett fra Hjerte, så setter eg mer pris på disse overraskelsene i hverdagen. I stede for en blomsterbukett på valentin`s dag
.Hørte på radioen på vei til hytta i dag. Da var det ungdommer som faktis mente , fikk du ikke gave på Valentins dag av kjæresten ,så var det grunn for å skrinlegge typen. Uff….

Valentain`s dag . Alle Hjerters dag,er nok kommen for å bli. Koseligt det.

Blomsterbutikk eiere, trur eg jaffall lige denne dagen.

Ønsker alle mine lesere en Happy Valentin`s Day

ps:

bilde fant eg på nette