Award

loppelill

Har fått ennå en Award. Takker min kjære blogg venn loppelill
for tanken.
Denne Awarden følgte det med noen regler.

1.Legg ut bilde på bloggen din, og reglene.
2.Skriv hvem du fikk den av og link til bloggen deres.
3.Gi den til 3 eller flere blogger du liker godt.
4.Legg igjen en kommentar på bloggen til mottakeren så de vet at de har fått den.

Som eg har skreve om tidligere, er eg ikke flink å følge sånne regler.
Eg legger ut link til loppelill sin blogg . Den er verd et besøk . her

Eg er innom mange blogger på en uke. Finner masse fine ideer og får masse inspirasjon.
Eg sier heller.  Takk alle mine venner for alt dere deler med meg.
Ønsker dere alle ein fin helg.

Baby bukse

Det er mangen år siden sist eg strikka babyklær.
Min datter kjøpte noe Regia garn til meg i Tyskland .Dette fikk jeg lyst å bruke til en babybukse.
Så nå har eg begynt på et babysett.
Dette er ingen ting som er nødt for å bli ferdig ,så det kan bli en stund før eg får et heilt sett.
Om det blir jakke eller genser er eg heller ikke heilt sikker på. Fargen på overdelen har eg en ide om skal være naturkvit.

Strikket i Regia garn pinne 2,5
baby bukse i regia

Ny måte å strikke sokker på

Denne overskriften var det AinaG som hadde på trådsnella. Se her
Når eg såg det.  Sa det PLING….  GO IDE 
Fin måte å få vekk rester på.
Nå vett ikke eg om eg og AinaG har gjort det helt på samme måte. For eg har bare sett på bilde hennes hvordan det kan gjøres, og strikka ut fra det.

Stripene på foten blei ikke heilt like ,He,he mangla 4 omg rødt garn.
Pytt,pytt restegarnsokker

Her er et bilde av sokke skafte. Mangen tråder å feste.

Kontstrikk igjen

Øving gjør mester
Nå slår eg to fluer i ett smekk.
Øve på Kontstrikk alongen +
eg får vekk noe bomull`s garn.
Alongen begynne jo ikke før i februar,så det er jo greit å øva litt.
Dette var jo greit ,kvitte seg med noe bomulls garn.
Eg har vært flink jente . Nå er Januar snart ferdig å eg har ikke ennå handla noe garn dette året. : )))

kontstrikk kluter

Yeeeees!!!! Fekk Det T

Yeeees!!!! Fekk det t.
Desse vottane har eg kun sett bilde av,finne ingen mønster. Hadde nok vært lettare hadde eg visst ka dei hette. Det har eg heller ikke peiling på. Hadde eg hatt et navn, hadde det nok vore lettere å funne noe på nette.

Skal prøva å beskriva ka eg har gjort.
He,he det er heller ikke min sterkeste side, for eg vett ikke alltid ka det e eg jer.

Eg har brukt dobbeltråd av Viking Frøya.pinne 4
la opp 48 masker . strikka 4 riller.

1.omg  1.p strikk 1m og ta opp 1m .(mellom m1 og m2 )Strikk til du har 2m igjen på pinnen, disse skal strikkes rett sammen.
2.p  2m vridd rett sammen, strikk rett til du har 1m igjen på pinnen lag en ny maske mellom masken (som på 1 pinnen).
3.p. som 1. pinne.
4.p. som 2. pinne.
2omg:strikkes rett.

Detta gjorde eg til det såg ut så det kunne passe med en tommel.
Så tok eg satte 8 masker  på en sikkretsnål og la opp 8 nye masker. ( Til tommel)
Fortsatte videre på samme måten
Når eg syntes det var på tide med fellingen . Barra droppa eg og lage nye maske mellom maskene, 2rett og 2vridd sammen  fortsette  eg med. Da det gjensto  8 masker (2på hver pinne) tok eg og sydde sammen på toppen.
Så strikka eg tommelen.

Vett ngen hva denne votten kalles??

cimg1523

Nytt utsende på bloggen min

Etter et år blogging ,så var det på tide å forandre litt.
Prøvde meg sjøl ,men eg fekk det liksom ikke til å bli fint. Derfor måtte eg ta ein tlf.
Min kjære datter som bor i Kristiansand, hu kan dette .
Så nå har Anne Line hjelpt en lite data kyndig mor. Takk Anne Line.
Detta blei fint.
Anne Line er en blogger sjøl. Her er bloggen hennes.Ta ein titt her

Hvordan man får politiet til å komme når man trenger dem???.

Har lite håndarbeid å vise frem.
Men…… Har lyst å dele denne historien med dere. Det er det eg kalle. FIIIIINE

Sånn skal det gjøres???? 
 Hvordan man får politiet til å komme når man trenger dem???.
Bjørn fra Hosle i Bærum var på vei for å legge seg da hans kone sa han hadde glemt å slå av lyset I garasjen.
Garasjen lå i tilknytning til huset og Bjørn åpnet bakdøren for å gå og slukke, men oppdaget plutselig at det var folk der inne som holdt på å forsyne seg av noen av hans ting.

Han ringte politiet, som spurte om noen hadde kommet seg inn i huset.

Han sa nei. Politiet svarte at det alle politibilene var opptatt og rådet ham derfor til å låse alle dører, så skulle de sende en bil når det ble noen ledig.

OK , sa Bjørn, la på røret og telte til tretti. Da ringte han politiet igjen. "hei, jeg ringte nettopp om at det var noen som stjeler fra min garasje. Nå behøver dere ikke komme, for jeg har skutt dem"

Så la han på.

I løpet av få minutter var 6 politibiler, et helikopter, en brannbil og to ambulanser på plass. De tok tyvene på fersk gjerning.

En av politimennene gikk bort til Bjørn og sa, "jeg synes du sa at du hadde skutt dem??"

Bjørn svarte: "- og jeg synes du sa at dere ikke hadde noen ledige biler?" 

GOD HELG

Blogger i ett År

Ja, tenk i dag har eg vore Blogger i ett år.
Detta sko eg hatt feira ,men eg kom ikke på det før nå.
Starta min første blogg 15. Januar 2008.
Legge heller ut ein bursdags sang til meg sjøl. Denne er min favoritt.

Trykk her

Har fått  Award ikke bare en men to  fra hobbystua  og Gretashobby
Det var en fin jubileums presang.
Jeg TAKKER begge to for at eg var i deres tanker .

hobbystuas awaed
Håpe ikke eg fornerme noen med dette innlegge.
Det er bare min mening.

Eg vil ikke sende denne Awarden videre.
Eg har mangen eg kunne delt den med. Hobbystua og Greta er noen av bloggene eg er innom, stort sett hver dag. 
 (Flinke damer.)+++++ mange fler.
Er for vanskeligt å velge ut noen.
Koselige blogger. Møye inspirasjon å få.
Eg håpe ikke eg fornerme noen av dere. Eg er ikke sur og gretten. Men….
Dette minner meg møye om kjedebrev.
Kjedebrev er ikke min greie.  Eg har mottatt mange kjedebrev og lese alle,men eg sende dei aldrig videre.
Eg er en stor kjedebrev bryter.
Sorry

Januar votter fra vottekalenderen

Sortland Husflidslag har gitt ut en vottekalender for 2009
sortland husflidslag vottekalender

Et vottemønster hver månde. Mange fine votter.
Nå har eg strikka og tova ferdigt januarvotten
sortlandhusfleidslag

Januar mønstere var sjyvotten.
Veldig morsomt raskt å strikke.
Såg litt rare ut før toving. Blei kjempe overraska når eg tok dei ut fra maskin .
Fasongen var knall fine.

Eg brukte kvitt Safirgarn og det lilla vett eg ikke hva er , det fant eg i restekassen.
pinne nr 5
januar votter i vottekalender