Sokker fra boka Varmekilder

Ei heile uka siden forje blogg.
Nå må eg legga ut noe her.
Har strikka rutesokker “Gunn” fra boka Varmekilder.
Oppe i oppleggskanten har eg snodd kant.

Snodd kant : Legg opp alle m på èn pinne.
Strikk vekselvis med  de tre fargene.For hver maske hentes den bakerste tråden frem nedenfra og strikkes vridd vr.
Tråden blir da liggende på skrå og dekker oppleggsmasken.

Ser du nøye på bilde så sier eg bare finn  FEM FEIL. : ))
Jada,  eg vett eg har bomma litt på mønstere,men jere det noge. Ingen barn er like heller.
Du må tro eg blei irreterte .Når eg hadde tåen igjen på siste sokken og fant ut at eg hadde forskjøve mønstere .
Eg vett eg har gjort feil og ser det knall gått,men ingen andre her i huse såg det.
Schitt la gå. gidde ikke rekka opp.

: )))))
rutesokker fra varmekilder

Legger ut bilde av Magiske tøfler eg har strikka i helga.
Brukte Safirgarn pinne nr 5

magiske tfler

Kjøkkene tar form : )

Nå har me endelig fått benkeplata til kjøkkenet.
Det blei en del venting.
Kjempe glad, for at med valgte benkeplate i heiltre eik. Fordi om vi måtte vente en stund.
Litt pynt har eg også vert å "snopa" på Ikea.
Nå skal benkeplata  mettes med olje. Ja, den skal smøres ganske mye før den er helt mettet ,men sååå fint det vil bli til slutt. er det verd jobben.
Før                                                   Nå
cimg0576 nymalt kjkken  benkeplate i eik

kjkkenpynt     kjkken pynt

NY PC

Trall la la  la…. Eg e så gla.
I dag kom an Jan med ny PC  til meg.
Ååååååååå…. Detta trengte eg sårt.
Denne gamle pc en min må eg levera tilbake,etter at eg sa opp på Hydro.
Det vil sei eg kan betala den ut  2150 kr og beholde den.(Pc avtale på jobben)
 2150 kr er den slett ikke verd.
Eg hadde valgt å levere den tilbake og kjøpa meg nye.
PJONG… Plutselig kom det en ny PC i huset.
Min Kjære Jan hadde kjøpt ny PC til meg.
Uten at eg viste noge. E det løye eg e glad i den mann???
Trall la la la…eg e så gla.
Å det eg vett. An JAN fikse alt med Pc en ,sånt at eg får alt eg vil ha overført til den nye. tjoho….

ny pc

Rullesokker nr 2

Blir vist aldrig lei av å strikke sokker eg.
Her kommer rullesokker nr 2
Denne gangen har eg også brukt Silja garn på pinne nr 3
Nå tok  eg  9 riller i hver farge.
Brukte 4 forskjellige farger.
Phu… Blei en del tråder å feste.
Er det noen som virkelig synes det er kjekt å feste treåder??
Kan aldrig tru det. : ))

rullesokker i silja 9 riller

Varmekilder

Nå har eg fått tak i boken eg har sikkla itte lenge.
Denne boka er ikke lett å få tak i ,den er utsolgt fra forlaget.
Eg har hvert i mangen bokhandler å spurt etter boka. Søkt på nette.
Eg var så heldig å finne den på http://www.ull.no/default.asp?k=6&id=62

varmekilder

Denne boken er bare til å anbefale hvis du er glad i å strikke sokker,og andre småplagg med masse mønster.
Mønstere i boka er laget av forfatteren Grete Letting som du kan besøke her.Grete Letting

1 skift igjen på Hydro

Ja i dag blei det en sånn merkelig dag på jobb.
Eg ska jo slutta, på søndag er min siste dag på Hydro.
Alle ble vel litt overraska når eg sa opp jobben min.
Men alle forstår at eg har slete med skiftgangen.

-Eg hadde gitt beskjed at eg hadde ikke lyst å ha så stor oppmerksom angående denne avsluttningen.
Dei andre meinte eg måtte få ein verdig avsluttning.
Så i dag ringte formann og sa at eg måtte komme i garderoben klokken 17.00
Phu… Då tenkte eg det va noge så sko skje.
Der samlast alle kolegane mine på F – skifte . me hadde smørbrød, kaka og vinlotterie.
Dei hadde laga til avsluttning for meg.
Koseligt,men eg kjente eg blei blanke i augene.
Eg fekk mången fine ord og lykke ønskninger, rosebukett med 20 roser. TIMEX klokka og penger. Ja det var penger fra mine koleger på    F-skifte + det var penger fra andre koleger ,på andre skift , dagtid og personal.
Fantastisk flott . cimg0835

Takk for et gått samarbeid. Eg komme til å savna dokke ,men ikke skiftgangen.klokka fra hydro

gaver p avsluttning p hydro

p.s  Eg skal bruga pengene til å kjøpa flere Hydro aksjer
He,he
Så nå må dokke stå på ,så eg får utbytte på aksjene : ))))))

Ny Vinveske

I dag har eg tova en ny vinveske.
Blei ikke helt fornøyd med resultatet. Skal eg lage en til av denne må eg nok justere litt.
Dette var jo egentlig en test, så pytt pytt.
Eg laga tidligere et handlenett i samme teknikken.
Så nå ville eg prøva å lage en mindre versjon, som sko bli vinveske.

Eg brukte to farger å strikka 4 remser. la opp 12 masker og strikka 12 riller bytta farge og strikka 12 riller i ny farge. 5 ruter på hver remse.
neste gang (hvis det blir neste gang) vil eg prøve med 10 masker, og flere ruter.

her er remsene
cimg0820

Så var det monteringen
legg remsene slik
cimg0821

Her er bilde før toving
cimg0824

Det ferdige resultatet ser du her
cimg0830

Nå har eg prøvd å justert litt.
Denna likte eg møye bedre.
La opp ti masker og 11 riller denna gang .Strikka 7 ruter.
Her er bilde av vinveske 2.
rute vinveske

rute vinveske nr 2

Rullesokker med mønster

Har strikka et par sokker til.
Denne gang var det rullesokker med mønster.
Disse sokkene har eg tenkt å strikke for lenge siden ,men det ha ligget på vent lenge nå
Det var Løven 9 på trådsnella som strikket disse tøffe sokkene.
Hun er en kløpper på rullesokke strikking.
Eg kommer helt sikkert til å strikke fler av disse.Dei var enkle,tøffe og morsomme å strikke.
Takk til løven som delte mønster.

Har strikka i silja garn på pinne 3
rullesokker med mnster

Ny dag,Ny uke

Så var det mandag igjen.  Siste uka mi på den gamle jobben. (6 skift igjen)
Det er blitt skikkelig høst ute her nå. Blåser og reiner. Ja,det hølje ned akkorat nå.
Er ikke så fristende å gå tur med Carlos (hunden) i dette været ,men ingen valg. Vi går uansett vær.
Det heter vel ikke dårlig vær,men dårlig klær.
Men pokker, kor har eg lagt reinværs klærna henne. Det er jo ganske lenge siden dei er brukt..
Finne dei nok. barra eg leite litt.

Nå glemme eg meg litt av her.
 Det eg ville sei. Eg har en blogg venn som heter Marit.  Hun har en FIN blogg side
Nå har hun jubileum på bloggen sin og derfor legger eg en link ut her. Sånn at du også skal få sjangsen å se på bloggen til Marit  http://maritshobbyblogg.blogspot.com/2008/08/give-away.html 

Nå får eg leita etter reinværs klærna og komme meg på tur.