Jøss…. Lite strikking for tiå.

  sauen min

Har vore såååå møye anna å jera.
I dag har det vore ein løyen dag. Tenk ,eg har gjort ett knall tøft valg.
Tru det eller ei, eg  har sagt opp jobben min. Eg lige meg jo knall gått,men slite vel litt helsemessigt pågrunn av skift gangen. Dag,ettermiddag ,natt. og 12timers helger.
For dokke så kjenne meg,vett dokke eg har vel aldrig villa innrømma at eg ikke takle skiftgangen.
Nå krype eg t korse. eg orke ikke meir. eg må nok hørra på ekspertane dei så kan det der med Diabetesen.(trudde eg visste best,sko klara detta eg)  me må vist ha ett så stabilt liv så muligt. Har dei sagt nå i 21år t meg. Hmm… Ja nå i mars så har eg faktisk hatt diabetes i 21 år. (Type 1 )Har alltid villa bevisa att detta klare eg. Eg feile jo ingenting eg. Har alltid fått hørra at nå må du roa deg litt ned,men då har vel eg vore litt ekstra aktive, (Eg bestemme øve meg sjøl. va det nogen så nevnte sta?)
Det har nok vore takket være min kjære Jan så har fått meg t å sjå ein annen vei.
Helså før penger.
Han har så rett.
Det er jo nå, tiå e inne for å finna noge aent.
Derfor tok eg det stora hoppe i dag,eg ringte faktisk og sa opp jobben min.
Mången blei øvegitt,inkludert meg sjøl.
Hadde lenge vondt i magen.
Men nå e eg glad for valget er tatt.
Trur ikke eg komme t å angra meg.
Håpe jaffall ikke det.
Det va gått å få skriva det ned her.
Nå har eg innrømt at eg ikke har verdens beste helsa.
Men eg har det jo fint tross alt.
Bedre kan det bli.

smil

Nogen dager siden sist

Ja,nå e det nogen dager siden sist eg va her inne.
Fekk pakke før helgen fra sokkeklubben                             

 sokkeklubb3b

sokke klubben pakke 1
Nydeligt garn og fint mønster.
Typisk meg ser mønstere og tenke. uææææ….. får eg detta til da. Mången krussedullar,såg skrekkeligt vanskeligt ut. Når eg har strikka mønster så er det med flere farger,aldrig hullmønster.
Har begynt litt og det er faktisk ikke så vanskeligt så det ser ut i førsten,barra eg forstår ka tegnå betyr.
Nå må eg jo og nevna at det var jo en god forklaring på norsk med i mønstere. BRA for meg.
Får håpa eg komme så langt, at eg får inn det ferdige resultatet om en stund.
Nå e det ut for å nyda det flåtta været me har.

Stiligt blått kamera.

Nå har eg endelig fått fingen ut å bestilt meg nytt kamera.  Casio Exilim EX-Z77
Mitt gamle kamera har gjort jobben sin. Ikke det at det er ødelagt,Det e barra det at eg har så skrekkelig lyst på ett nytt. Et mindre så tar lite plass. Tykkelsen på det nya er under 2 cm (glimrande)Mål (B x H x D): 95 x 59 x 19,8 mm
Detta kamera er heilt greit til mitt formål. Nå får eg barra sitta å venta på pakke i posten.

kamera

  • 7,2 megapiksler
  • TFT Wide Screen-fargeskjerm på 2,6-tommer
  • 3 x optisk zoom
  • 4 x digital zoom
  • Anti Shake DSP
  • Seriefotografering
  • Fokus: Ett-bilde AF, Manuell fokus, Makro, Uendelig, Pan fokus
  • ISO: AUTO/50/100/200/400/800
  • Innovative H.264-filmer
  • YouTube? Capture Mode
  • Minntype/Kort: SecureDigital
  • 11,4 MB internminne
  • Utganger : USB, Audio/video
  • PictBridge
  • Batteri: opptil 190 bilder
  • Norsk meny
  • Mål (B x H x D): 95 x 59 x 19,8 mm

Nytt handlenett

Har tova meg ett nytt handlenett .Brukte mor aase garn. Det er første gang eg bruke dette garnet til toving. Det er absolutt til å anbefale. fin toving. La opp 24 masker og strikka 23riller i hver firkant.4 remser,5ruter i hver remse.

Her ser du hvordan du begynner monteringen,Gedigen stor før toving.
montering av tova veske 19508

Her er det ferdige resultatet.
tova handlenett 20508

Tovet på 40 grader sammen med en Jeans

 

Grytekluter

Ja, nå har eg klart å hekla musetagger rundt gryteklutene.
Det var jo ikke vanskeligt ,barra eg viste ka ein musetagge var. Forje oppskrift sto det bare ,hekl musetagger rundt. Hmm… ka va en musetagge da?  Nå vett eg det.
Sånt hekler vi musetagger.
Hekle i en rad fastemasker i kanten av arbeide * 1fm ihver av neste 2fm,(1fm,4 lm i neste fm)*
grytekluter 18508

Grrrvaskeklut

Ha,ha se så kule denna blei. Grrrr…
Detta måtte prøvast med ein gång eg så bilde.
Probleme va at eg hadde ikke bommulsgarn hjemme så eg strikka den i ull.
hmm…. vaskeklut i ull er vel ikke så lurt,men nå har eg prøvd.
Skal nok skaffa meg tykt bommuls garn og laga ein til.
Har du lyst å prøva ligge oppskriften her.

http://knitty.com/ISSUEsummer07/PATTgrrr.html

vaskeklut 14508

Har vore å handla bomulls garn nå. Hulla hu…. Detta va artigt.
grrr bomull

KOM MAI DU SKJØNNE MILDE

billedi81926392935564

KOM MAI DU SKJØNNE MILDE 

Kom mai du skjønne milde, gjør skogen a-atter grønn,
og la ved bekk og kilde, fiolen blo-omstre skjønn.
Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så.
Akk – kjære mai hvor gje-erne gadd jeg i marken gå.
Om vin'tern kan man have så mangt et ti-idsfordriv,
man kan i snøen trave, åja, et lystig liv.
Men når seg le-erker svinge, mot sky-y med li-iflig slag
på engen om å spri-inge, det er en annen sak.
Kom derfor mai du milde, gjør skogen a-atter grønn,
og la ved bekk og kilde, fiolen blo-omstre skjønn.
Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så.
Akk – kjære mai hvor gje-erne gadd jeg i marken gå.