Circle Sokker

Jiiiiipi!!!!!!!    Tenk eg fekk det til.      Har laga mine første sokker etter engelsk oppskrift.
Kry nå, Ja eg e det. ; )
Oppskrifte er nok ikke følgt til punkt og prikke,men fine blei dei.
Brukte ON line garn kjøpt i Danmark. Stiligt når det lage mønster sjøl. blei nesten heilt like også.
Har begynt på ett par til i to farger. Svart og hvit Silja garn.
circle sokker 23308 on line garn

circle sokker i silja

Har fått Solan i dag

I dag har det vore ein fantastiske solfyllt dag. Me har vore ein tur på Solastrannå å gått tur.Harligt me litt sol.
Va kjempefornødde både eg ,Jan og Carlos (Hunden)
Når me kjørte him ,fant eg ut at Kvadrat hadde oppe til kl 16.00 så eg måtte barra springa inn og sjå om Kreativ butikken der hadde rundpinne 2,5 på 30cm.Det e noge eg savne.( Til info hadde dei ikke det : ( )
Han Jan blei me inn i butikken.(trudde ikke han ville det). Det blir ikke siste gang eg tar han med meg.
Han kjøpte  SOLAN til meg.
Solan så eg har hatt så skrekkelig lyst på.
Eg va stålte som ein hane. Eg har fått an Solan i hus.
Trur han skal få være med meg kver gang .
GLA I DEG JAN.
solan gundersen pakke 1

Pakken kosta 549 kr 😉

Morsomt å leke i sanden.  Fra Vigdel strannå
dsc02559

Min bedre halvdel og Carlos
dsc02560

Nydeligt vær . Bilde tok me på Sola strannå
dsc02576
Sola strannå
p1010029

Paradoxical Mitten

Det var eg ferige me Paradoxical Mitten .Har jo låge ganske lenge både mønster og garn.
Vil barra informere at dette er ikke noge arbeid for uttålmodige sjeler sånn så meg. ; )
Tynn Alpakka på pinne 2 1/5 .
Hadde strikka langt opp på vått nr 1 ,før eg merka eg hadde gjort ein feil på mønstere. Tror ingen hadde sett det. Men det jore eg .Så eg rekka heile votten oppigjen. Hmm…. begynte på ny. brukte sikkert 14 dager på den første. (strikka noge aent innimellom) Når eg først tok dei fram igjen ,jekk det jo ganske fort da. Faktisk 2 dager på den siste. Nå trur dokke kansje eg e begynt med engelske mønster. He,he neida e ikke kommen så langt ennå. Kjøpte mønster oversatt på norsk her.  http://strikkinnom.mystore.no/.
Allikavel ,forsto eg ikke avsluttningen på votten. Tok å maska i sammen eg på toppen . Blei fint det. ; )
paradoxical mitten 4