Kjekt med gamle oppskrifter

Kjekt og prøva gamle oppskrifter . Denne gang har eg brukt  oppskrift  Modell “Hilde”

Eg har bestemt meg . Ikke mer garnhandling, før til neste år 😉  Eg har masse garn og bruka. Ja, eg er sikker eg har like mye som ein liten butikk .

Noe er kjøpt til prosjekter som blei lagt på is Og noe , det meste er kjøpt ,bare for  det frista ( Sikkert mangen som kjenne seg igjen )

Fekk lyst og prøve meg på Modell “Hilde” rett og slett barra gå oppå lofte se om det var nogen farger eg kunne bruke. ( Det er her eg kan slita ,kansje 1 eller 2 nøster for lite for og fullføra akkorat slik eg hadde tenkt . )  Pyttsann … har eg bestemt meg ,så har eg bestemt meg . Er det noen som komme med ønsker utenom garnet eg har hjemma, må de vente til over nyåret :))))

Først i rekken var det en Sparkjøp pose med flere nøster Sports ragg   

Eg brukte 4 nøster hvit og 1,5 nøste grått  Pinne 3,5

Kjolen strikkes frem og tilbake og veldig enkel og strikke . Lukkes igjen bak med knapper

Jeg har strikka kjolen 40 cm lang

Oppskriften er så gammel og kan derfor deles

Ønske alle som er innom ein fin helg

Kos dokker ein heile haug

Det skal eg

6 kommentarer
    1. Å, så nydelig!! Ja det er veldig kjekt å finne frem gamle oppskrifter!! Fikk mange gamle fra mormor og farmor til mann min da de døde… utrolig mange fine “dropser” å finne i oppskriftene!! <3

    2. Artig med gamle oppskrifter og det er jo så mye fint og strikke noe du har bevist her flere ganger. Sitter med mange gamle mønster selv med Mamsellgarnet som vi brukte mye av for lang tid tilbake. Så kjolen kan jo nesten vendes så er det en liten kåpe også. Tror nok du har mye garn ja og hadde vært artig og sett bilder av lageret ditt:-) En fin helg ønsker jeg deg også:-)

    3. Lekker kjole! Gamle oppskrifter er jo et skattkammer vi bare kan øse av. Har egentlig sansen for garnhandelstoppen din. Det finnes nok ganske mange store eller litt mindre store filialer rundt omkring. Jeg har også mange kasser fulle……
      God lørdagskveld fra Ingunn

    4. Så fin kjolen er. Ser at jeg nok har denne oppskriften i mine gjemmer. Kanskje det kan bli en kjole av mitt “lagergarn”.
      Ha en fin kveld.