Nok ei lue er ferdig

Denne gang er det    oppskriften  Edit-lue

Eg har brukt

 Design Johanne Ländin

Eg har valgt og bruke garnet som følgte med i lueklubben på Projo

( Denne klubben er så ny, vet ikke om du finner den på siden deres enda.)

Altså det var . Et tysk garn eg aldrig har prøvd før. I starten var det veldig akryl aktigt- Rett og slett ikke gått og ta i. Hvertfall ikke om du var litt   tørre i hendene  (noe mangen er på denne tiden av året;) )

Om det var jeg som ble vant med garnet ,eller noe annet . Det vet eg ikke ,men syns det blei bedre etter at eg hadde strikka litt.

Navn:   Admiral 420m = 100g 

Eg  endret ikke pinnetykkelsen, har strikket  hele luen på pinne 2. Det er eg glad for, ellers hadde den blitt litt vel stor 😉 ) Takk til Ellen som tipsa meg 🙂

Då må eg samtidigt du er her ,sei.  Tusen takk for at du kom innom. D lika eg 😉 ))

Me “snakkast” snart Ha ei fortsatt fin uke. Kos deg… det ska eg  <3

    1. Lua di ble virkelig flott. Jeg liker Admiralgarnet veldig godt og har ikke samme erfaring med det som deg. Jeg har strikket sokker av det!
      Takk for tipset om å bruke tynnere pinner.

    2. Veldig lekker lue. Men eg tror ikkje eg hadde klart å strikke den på p nr 2. den tjukkelsen bruker ikkje denne dama. Imponert over dei som klarer å strikke på tannprirkere. fin var ho ja

    3. Fantastisk nydelig lue. Jeg rett og slett elsker garnet. Det er et garn som holder veldig godt fasong iplaggene du strikker og det inneholder kun 25% nylon, resten ren ny ull. Har ikke hatt det problemet du nevner 🙂 Bruker det mye til luer og sokker.

    4. Fin lue. Nydelig mønster 🙂 Jeg har ikke erfaring med dette garnet. Klør det? Det synes jeg er viktig at det ikke gjør når det skal brukes til lue.

    5. Den lua var veldig fin. Har aldri prøvd det garnet, men luen ser ut til å ha fått en fin størrelse. Flott med mønster, sikkert mye arbeid med den. Den kan du være stolt av 🙂

    6. Hei.. Denne luen var så fin óg spesiell at jeg har ”lånt” den til min side. Håper det ikke gjør noe…? Vennlig hilsen Ingvill

    7. kan man plage deg for å få en oppskrift på noe man ser du har laget? Ser ingen annen epost eller noe til deg, så om du kan kontakte meg hadde det vært flotters.

    8. Hei Stian Om du ser noe eg har laget og jeg har oppskrift på det , Daligger det i innlegge hvor oppskriften kan fås kjøpt eller hentes gratis hen . Hva er det du lure på ?

    9. Hej,
      Jag jobbar för ett nystartat företag som heter Whaam (whaam.com). Det vore jätteroligt om din blogg ville synas på vår nya tjänst som fungerar som ett komplement till din blogg och dessutom sprider din blogg till flera läsare. Det kostar såklart ingenting. Skicka ett mail till mig så berättar jag gärna mer.
      Här är ett exempel på hur en bloggare använder Whaam: http://whaam.com/jezziez

    10. Ann Karin: Ser bare at du fant mønsteret på europris, men dette var i 2008 😉 derfor jeg lurer på om du kanskje har dette mønsteret? du skriver at den er til din sønn, Ser ut som den er i sort og grå. kaller den bare en Øreklaff lue. er det no mønster til dette man kan få tak i eller du har?