Rosa lue + ei Grå lue m/hals

Viking-garn har fått noen knæsjne farger i rosa og grønn- Denne Rosa 577 måtte testast

Og for dere som kjenne meg . Blir det somregel testa på luer 🙂 )

Har ingen oppskrift Brukt Viking Sportsragg   Pinne nr 3,5

la opp 102m og strikka  3 rette 3 vrange  til ønsket lengde 23cm felte så  1rett og 1vrang-

strikka 1 omg 2 rett 2 vrang-

felte neste omg 1rett 1 vrang –

Så maska eg sammen toppen .

Hekla korketrekkere til dusk i svart  😉

Restena av det gråe garnet etter  Årsteppe i Rubin Har også blitt ei lua + hals

Her har eg brukt  Rubin fra sparkjøp Pinne 3,5

Skrive opp hva eg har gjort slik at eg har noe og gå etter en annen gang. 

la opp 92 masker strikka.

3 riller- 6 omg 2 r 2vr -på neste omg felle du 2 masker . (nå skal du ha 90m )  * 3 rett 7vr*  i 3 omg-  etterpå  forskyve du en maske og fortsette * 3 rett 7vr* 3 omg . og forskyve hver 3.omg   ( husk og  merk begynnesen ) strikk så lang du vi ha lua eg strikka 18cm før eg starta med og felle.  Felte i dei vrange maskene 3rett -6vr osv osv

    1. Imponerende produksjon i julestria! Jeg liker det grå settet, og setter pris på forklaringene dine. Den rosa lua er jo en glede i seg selv. Artig med den svarte “dusken”.
      Fortsatt fin førjul!
      Klem, Ingunn

    2. Heisann:) Du er en mester i luestrikking og lager den ene fine egenkomponerte etter den andre:) Den rosa lua er bare søt og herlig,,og det grå settet likeså:) Men må berømme deg for det flotte års teppet du har fått ferdig,,der var det mye flotte mønster og sikkert artig og lære noen nye måter og strikke på:) Fortsatt fin førjulstid Ann Karin:))

    3. Flotte luer du har strikket og så fint du noterer ned oppskriften.
      Her må det oppskrifter til om det skal bli noe. Ønsker deg en fin dag.