Tova tøfler med stjernemønster

Før toving såg alt greit ut.

Eg har strikka dei i dobbel Safirgarn og pinne 7

Oppskriften til disse tøflene fant eg i hefte til   Viking garn 1113

Etter 1. toving . Har desverre ingen bilde.    Var eg 99% fornøyd. Stjernene viste ganske gått.str var litt stor.

Uff.uff koffer prøvde eg og tova ein gang til????

etter 2. toving :

Nå ser tøflene sånt ut og hva kaller vi dette. “flykrasj”  Tøflene passe fint, men mønstere har fløde heilt ut jomann… 🙁

Fornøyd? NEEEEEEEI og dette har ingenting med oppskriften. Det er jeg som har prøvd og testa oppskriften med anna garn ; ))

Pyttsann.. miste ikke mote. Sånt er det når du skal prøve og teste ,trur alt går så greit.

Ny uke nye muligheter. Prøve sikkert igjen ein annen gang . ;)) Me “snakkast”

    1. Åiåiåi,dette flotte stjernemønsteret og så blir du uheldig med garnet:( Skjønner du er frustrert nå,,men du er ikke den som gir opp med det første,så prøv igjen:)) Har du forsøkt garnet Toppull fra Sandnesgarn?? Dette er garnet jeg har fått sansen for,,godt og strikke av,og tover godt:) Er noe jeg anbefaler deg. Jepp vi blogges igjen. Må du ha en fortsatt fin søndag og en ny fin uke med nye muligheter:))

    2. Flotte tøfler. Eg har laga nokre tøffler i safir eg og, dei siste eg laga vart altfor mykje tova. Mamma si maskin tovar mykje meir enn mi, so dei vart ganske stive.

    3. Det er farlig å tove. det er konklusjonen. Strikker berre ting som ikkje skal toves. Det er tryggest. Dei ser veldig varme og gode ut da. Og litt fine var dei no. Ha ei flott uke

    4. Synes tøflene dine ble fine, jeg! Toving er risikosport, og det viktigste er at de beholder mykheten etter toving. Disse ser da myke og varme ut. Sikkert noen som er glad for disse. Det er som oftest vi selv som er misfornøyde med ting vi lager. Men lykke til med neste forsøk, og ha en fin dag!