Nå kan eg visa,ferdig Pinwheel jakka

Takk til alle for fine go bedring meldinger. Skulderen kjenne eg e der ennå. Disse smertene er ikke noe nytt for meg.

Slite med senebetennelse dan og vann. Vett at strikking er ikke beste medesin.

Det har mye og si på hva eg strikke.  Nok om det.

Nå er eg ferige med Pinwheel jakkå.

Oppskriften finne du her

Du må være medlem for å få disse oppskriftene. Det koster ingenting og bli medlem.

Oppskriften har eg kun brukt som utgangspunkt.

Eg har brukt :   Evillagarn 8/2  farge A-78   333 gram

Pinne nr 4

Hadde 600 masker før eg felte av med I-cord kant på 5 masker

Utstrakt ser den sånn ut.

Armene har eg strikka 2 ganger. Fant ut eg hadde strikka dei litt for stramme første gang.

Avsluttnings kanten valgte eg og fella med ein I-cord på 5 masker.

Altså siste omg blei då 600 x 5 = 3000 masker : )))

Evillagarnet er ganske så tynt. Ferdig veier jakka.333g

Fornøyd: Nikke og sier Kjempe fornøyd : ))

Ønske dere alle ein flått søndag. I dag ska me fyra opp det 4. og sista lyse i staken.

Juhuuuu… Snart Jul.

11 kommentarer
    1. jakka vart jo kjempefin den. Skal eg vere Ærlig så var eg ikkje like sikekr på det ved forrige bilde. Den vart rett og slett stilig. Litt treigt med dei siste omgangane vil eg tru. Denne kan du får mye glede av.
      Ha ein strålandes søndag unge dame

    2. Å så fin den ble. Har som sagt sett andre som har laget den også, og den er helt utrolig den måten den jakken lages på…Og så nydelige farger du har valgt.

    3. For et kunstverk av en lekker jakke du har strikket deg,,og rett og slett knallfin farge i tillegg:) Men med så mange masker og strikke på,så skjønner jeg at skulderen din sier stopp. Men du kjenner nok selv hva du klarer og ikke skal gjøre. Må du tenne det 4.lys og så slappe av med litt hygge. Selv er jeg alene i dag igjen,har en mann som jobber så nå gleder jeg meg til finalen i håndballkampen skal starte.
      Stor søndagsklem fra Marianne:)))