Påskegaven ferdig

Nå er eg  ferdig med påskegaven fra Zirkona.
Det var veldig morsomt og være med på.

Vi fikk en oppskrift i 6 deler.
Hadde ikke anelse hva det skulle være. Tanken på sokker slo meg etter 3 eller var det 4 del.
Men fortsatt var det påsken som låg og lurte. Tanken om ein påskefigur var der også.
Eg skrikka i silja garn.
Starta så gått med to farger (opptimisten som eg er) Her skulle det lages fler sammtidigt. : )))
Brukte pinne nr 3. Såg det blei litt løst strikka,men fortsatte jobben

Når del 6 kom, fikk vi bekrefte at det var sokker.
Eg strikka den ene gule ferdig,men eg monterte den ikke. Det var ein del  sying her.

Samtidigt fikk vi en sømløs variant. Ikke en ny oppskrift ,men en beskrivelse på hvordan vi kunne gjør dette uten og sy.
(EG LIGE ITJE MONTERING)
Eg rekka opp alle mine 4 sokker. 2 par
Begynte på ny med det gule silja garnet. pinne 2,5
Så her er resultatet av den sømløse varianten.
Fornøyd: JA

Dei Turkise ligger fortsatt i to nøster. : )))
Denne oppskriften er en gave eg har fått fra Zirkona.
Det er ikke lov og dele denne med andre.

Nok ein gang: TAKK Zirkona!! Takk  for at du lage så møye spennende morsomt som eg får ta del i.

Då får eg håpa alle mine leserar har hatt ein fine påske.
Ønske dokke ei fin ny uka.
Klem!!

11 kommentarer
    1. Kjempestilige sokker. Eg hadde nok også villa strikka den som ikkje skulle monteres. Det er noe herk, stort sett.
      Ha ei flott ny uke

    2. Utrolig fine sokker 🙂 Tror det hadde vært mange som har lyst til å prøve å strikke dem, jeg der ibland. Men det er jo morro å se hvor fine de er da 🙂 Du stikker utrolig pent. Ønsker deg en forsatt fin dag. 🙂

    3. Så fine di blei!
      Eg har strikka mine JOSA! Mine blei ferige lenge før påske for eg har teststrikka di. Sjøl om eg og lika montering (NOT!), gjekk det både fort og greit. Men det e jysla kjekt at Zirkona har laga ein sømfri variant og!!!

    4. Flotte sokker. Mine er turkisgrønneblå og vandret ut av huset på min søsters føtter i helga. Jaja.
      Holder på med et par til og siden jeg ikke er redd for hverken å sy eller å feste (tråder) så holder jeg på med en sømvariant. Har valgt et annet garn, fra panda til babyull, og det angrer jeg på. Men siden alle garnbutikker har lagt ned i Hamar er det ikke så enkelt å finne garn.
      Ha en flott vår, vi strikkes.

    5. Heisann:) Dette var artige og flotte sokker. Mønsteret og med knappene var bare knall:)
      Tenker du strikker flere av dem. Ønsker deg en riktig fin uke og så sender jeg over oppskriftene så fort dem har blitt mottatt her:))