Hexagon Tøfler

Hexagon tøflene er ferdige.
Å eg har bestemt meg for at eg må begynne å hekle mer.

Det har vært mye prøving og feiling på disse.
(lærer av feilene)
masse forskjellige knutar. Å eg så syns før at dobbelt stave var et vanskeligt ord.
Tror eg skal hekle ett par til i samme slengen. Nå vett eg kossen eg hekle rutene uten å nidstire på oppskriften.
Tror dere hadde fått dere ein god latter hadde dere sett meg her. : ))))

2. runde: Sæt farve A til med en km i en db.stm; hækl starten af knude ved at hækle 2 lm, (slå om, sæt hæklenål i samme m og træk en løkke op) 2 gange, slå om, træk garnet igennem alle 5 løkker på hæklenål, 1 lm; hækl resterende knude-masker således; *slå om, sæt hæklenål i næste m, træk en løkke op, (slå om, sæt hæklenål i samme m og træk en løkke op) 2 gange, slå om, træk garnet igennem alle 7 løkker på hæklenål, 1 lm* gentag fra * til * 16 gange; saml med en km til toppen af den første knude-m. (18 knude-masker)
Luk af i farve A.

eller her.

3. runde: Sæt farve C til med en km i et 1 lm-mlmrum; hækl begyndelsen af knude således; 2 lm, (slå om, sæt hæklenål i samme m, træk en løkke op, slå om, træk garnet igennem 2 løkker på hæklenål) 2 gange, slå om, træk garnet igennem alle 3 løkker på hæklenål, 2 lm; hækl resteren knuder således; *slå om, sæt hæklenål i næste 1 lm-mlmrum, træk en løkke op, slå om, træk garnet igennem 2 løkker på hæklenål, (slå om, sæt hæklenål i samme m, træk en løkke op, slå om, træk garnet igennem 2 løkker på hæklenål) 2 gange, slå om, træk garnet igennem alle 4 løkker på hæklenål, 2 lm*. Gentag fra * til * 16 gange; saml med en km til toppen af den første knude-m. (18 knuder)
Luk af i farve C.

Som en uerfaren hekler er det ikke så lett å forstå ,koss mange løkker du skal ha på den kroken for hver gang. : )))
Tror eg hekla 3 eller 4 ruter før eg hadde fått det inn i skallen. : )))

hexagontffel sle
Sålen rekka eg opp 3 ganger. Den ble alltfor stor.
Siste gang og den endelige sålen er heklet med fm. Ikke i bakreledd som sto i oppskriften.

hexagonffler ferdige

Eg hekla sålen på fra rett siden.
Tror kansje det hadde blitt finere om eg hekla den på fra vrangsiden.

hexagon tfler sle hekklet fra rettside

Dansk mønster fant eg her
Ønsker dere en fortsatt fin Pinse.
Her har vi et nydeligt pinse vær.

    1. Kjempestilige. Du er blitt så flink med heklekroken. Pyntetøfler dette her. Det er sant som du sier. Prøving og feiling må til og da lærer ein og resultatet bli bra. Når det vert så flott som dette her, så gløymer ein fort at ein måtte rekke opp litt.
      Ha ei fortsatt fin pinse. Nyt noen herlige fridager i sola

    2. Hei!! Hyggelig at du var innom bloggen min! Synes denne bloggeverdenen er ganske festlig!! Morsomme tøfler du har laget!! Det er så bra når folk linker videre!! Fortsatt god pinse!!