Yeeeees!!!! Fekk Det T

Yeeees!!!! Fekk det t.
Desse vottane har eg kun sett bilde av,finne ingen mønster. Hadde nok vært lettare hadde eg visst ka dei hette. Det har eg heller ikke peiling på. Hadde eg hatt et navn, hadde det nok vore lettere å funne noe på nette.

Skal prøva å beskriva ka eg har gjort.
He,he det er heller ikke min sterkeste side, for eg vett ikke alltid ka det e eg jer.

Eg har brukt dobbeltråd av Viking Frøya.pinne 4
la opp 48 masker . strikka 4 riller.

1.omg  1.p strikk 1m og ta opp 1m .(mellom m1 og m2 )Strikk til du har 2m igjen på pinnen, disse skal strikkes rett sammen.
2.p  2m vridd rett sammen, strikk rett til du har 1m igjen på pinnen lag en ny maske mellom masken (som på 1 pinnen).
3.p. som 1. pinne.
4.p. som 2. pinne.
2omg:strikkes rett.

Detta gjorde eg til det såg ut så det kunne passe med en tommel.
Så tok eg satte 8 masker  på en sikkretsnål og la opp 8 nye masker. ( Til tommel)
Fortsatte videre på samme måten
Når eg syntes det var på tide med fellingen . Barra droppa eg og lage nye maske mellom maskene, 2rett og 2vridd sammen  fortsette  eg med. Da det gjensto  8 masker (2på hver pinne) tok eg og sydde sammen på toppen.
Så strikka eg tommelen.

Vett ngen hva denne votten kalles??

cimg1523

10 kommentarer
    1. Kan det være Mittered mittens av Elisabeth Zimmerman du er på jakt etter? Du har jo knekt koden heilt på egen hånd, flotte votter.
      Alltid kjekt å treffa på Karmøybuar i bloggverden 😉

    2. Eg er imponert. Har sett sånne votter i andre blogger, men dei viste til engelsk oppskrift, så eg berre gikk vidare. Du er super flink som klarer å lage sånne berre med å sjå etter. Nydelig garn også. Tøft.Ha ei super uke videre, vennen

    3. Flinka jentå! Bravo!!!
      Det e’ nok heilt rett at det e’ Mitered Mittens av Elisabeth Zimmermann. Eg har sjekka det på Ravelry.
      Vottane blei supre, forresten…
      Gratulera med nye framsida på bloggen og. Fine, den! Kjekt med flinke ongar, eller???
      Kosa deg!

    4. Hei. Jeg har også sett dem kalt “Tanangervotten”. Den var omtalt på en blogg etter et strikketreff for noen år tilbake.