Nisseluer i 3 str

Da er Nisseluene til de 3 flotte  barnebarna mine klar.

Luene er strikket i Drops Merino Extra Fine  farge nr 11

Ea Pauline sin lue (str 3-4 år)  her la eg opp 100 masker. Strikka 2 rette og 2 vrange i 4 cm på pinne 3

Bytta til pinne 3,5 og strikka til luen målte 16cm.

Da begynte eg og felle . Strikka 23 masker rett, 2 sammen ut omg . (4 masker fellt på hver felleomg) 

Fortsatte og strikka rundt 5 omg, fellte på hver 6 omg. Fortsatte med dette til eg hadde 12 masker igjen på pinnene  (Det blir en maske mindre mellom fellingene for hver felleomgang.)

Festa enden og laga dusk .

Brukte 2,5 nøste på denne (123 gram)

hvordan lage dusk : Trykk på bilde

William sin lue

William sin lue (str 1-2 år )

Strikket i Drops Merino Extra Fine  farge nr 11

Her har eg lagt opp 92 masker.  Pinne 2,5 på vrangborden og pinne 3 på resten.  (Siden eg strikka denne luen med tynnere pinner er den nok mer en str 1 år )

4 cm vrangbord bytta pinne til 3 og strikka til luen målte 13 cm før eg starta fellingen.

21 rette, 2 sammen ut omg

Fortsatte og strikka rundt 5 omg, fellte på hver 6 omg. Fortsatte med dette til eg hadde 12 masker igjen på pinnene   (Det blir en maske mindre mellom fellingene for hver felleomgang.)

Festa enden og laga dusk .

Her brukte eg 2 nøster (97gram )

Athene Marie  sin lue

Athene Marie er bare 2,5  måned gammel ,men hun må jo få nisselue hun også

Strikket i Drops Merino Extra Fine  farge nr 11

Her har eg lagt opp 68 masker på pinne 3 .strikka 3 cm vrangbord. bytta til pinne 3,5

Strikka til luen målte 13 cm og starta fellingen.

felle omg : 15 rett 2 sammen ut omgangen.

Fortsatte og strikka rundt 5 omg, fellte på hver 6 omg. Fortsatte med dette til eg hadde 12 masker igjen på pinnene    (Det blir en maske mindre mellom fellingene for hver felleomgang.)

festa trådene og laga dusk.

Her brukte eg litt over 1 nøste (62gram )

7 kommentarer

Victoria Larsen

14.11.2016 kl.18:01

Så fine :D

Hobbystua

14.11.2016 kl.18:16

Så fine nisseluer du har strikket til dine små og fint at du forklarer fremgangen og ikke minst hvordan en lager disse duskene.:-)) Blir sikkert noen søte små nissebarn til jul hos deg nå.-))

Greta

15.11.2016 kl.15:27

Flott lue og takk for oppskriften. Lurer på om eg skal høre om det er noen her som også vil ha slik lue. Den var virkelig fin. Du er flinke. Klem

Synnøve Overskeid

17.11.2016 kl.11:41

Egentlig så er nok dette utenom tema her. Jeg strikker en genser i Brunt jadegarn, og ser jeg har for lite. Trenger 1 nøste. Ser du har brukt Jade derfor spør jeg her.

17.11.2016 kl.12:00

Synnøve .Det tror eg ikke jeg har Eg skal se om eg har mer igjen når jeg kommer hjem frå jobb

Ann Karin

17.11.2016 kl.15:08

Nå har jeg vært å leita, for og se om jeg kunne finne et nøste i mine gjemmer. Desverre ,ser det ikke ut for at jeg har mer igjen av jade garn.

Synnøve Overskeid

18.11.2016 kl.13:01

Ok, takk for bryderiet. Var forresten mye lekkert du har laga her . :)