Genser til meg sjøl

Inspirert av   lilalus Ingrid pullover

Har eg strikka genser til meg sjøl

Isabell Kraemer. Ingrid Pullover

Eg har strikka genseren med garn fra Sparkjøp

Adore  = 60 % alpakka 40 % akryl

Fargene eg brukte ser du her. Farge 802 som hovedferge (13 stk ) og et nøste av hver i de 3 andre fargene.

Eg har strikka genseren nedenfra og opp. På pinne 2,5 og 3 mm

På armen ser den slik ut

Halsen

På denne genseren har eg brukt oppskrift Nr 2 "Marius" genser i sisu med rundt bærestykke. Hefte Norske Ikoner tema 35 fra sandnesgarn. som basis oppskrift

Dette blir en fin tynn genser.som kan brukes nå når våren kommer for fullt :)

16 kommentarer

Hanne

24.04.2016 kl.19:36

Det var en flott genser du har strikket, flotte farger!

Hilde

24.04.2016 kl.21:11

Nydelig genser. Har veldig lyst å strikke den selv, men har vært usikker på hvilket garn jeg skulle bruke. Nå ble jeg enda mer gira :-)

maiken

25.04.2016 kl.00:34

Den var kjempefin! Ekstra fin pga. halsen og den Orange fargen.

Torill

25.04.2016 kl.08:34

Denne var nydelig. Takk for tips av garn :-) Jeg har strikket den i Silja fra Spar Kjøp. Min ble for stor, men er ellers fornøyd. Kanskje jeg også må prøve med Adore.

Grete

25.04.2016 kl.09:56

Kjempefin genser :-). Skal snart i gang med denne eg også. Har tenkt å bruke Rauma Finull garn. Gruer meg litt for den engelske oppskrifta.

Vibbedille

25.04.2016 kl.11:08

Det er jo litt mer enn bare inspirasjon vil eg si, og designeren heter Isabell Kraemer.

Men ja, lekker genseren, men om du bruker en annen felling eller snur oppskriften spiller ingen rolle ;)

Marianne

25.04.2016 kl.12:55

Kjempefin. :) Eg har også strikket en versjon av denne men i garnet Lima som er mye tykkere og med mye videre hals siden datteren min ønsket det.:)

Ha en fin dag.

akbhandy

25.04.2016 kl.20:26

Så flott genser. Likte fargene du har brukt. Denne blir nok mye brukt. :-))
Hei, fin blogg! Om du er i markedet for nytt design eller header, stikk innom oss her :)www.espolin.net

Grete

17.06.2016 kl.22:22

Hvordan har du strikket halsen, den var veldig fin.

Strikkepinnen

18.06.2016 kl.01:04

Grete: Hei Grete Eg har plukket opp masker på baksiden av halsen . Her brukte eg den grå for at det ikke skulle vise ,strikket 5-6 omg med en kontrastfarge.(oransje) . og fellte av

Haldis Mellingen

04.07.2016 kl.15:34

Kjempefin blogg!Nydelig genser som jeg har lyst å strikke, og bruke din fremgangsmåte. Jeg ser at du har fulgt mønsteret til Marius rundfelling. Kan jeg spørre deg hvordan du gjorde det med fellingen? Ventet du med første felling til du var ferdig med mønsterdelen?

Strikkepinnen

04.07.2016 kl.15:47

Haldis Mellingen: Hei Haldis Det stemme Jeg begynte å felle etter mønsterdelen

Sissel Steinsland

11.07.2016 kl.08:09

Nydelige genser. Holder på med den nå og følger Marius mønster. Men stopper litt opp i fellingen, Forstår du begynte fellingen etter mønsteret, og lurte på hvor ofte du fellet av masker da?... på forhånd takk 😀

Strikkepinnen

11.07.2016 kl.16:35

Sissel Steinsland: Heisann . Jeg begynte med fellingen etter mønster ja, men hvor ofte jeg felte husker jeg ikke heilt nå. Tror bare jeg felte slik som jeg syntes det passa. følgte ingen oppskrift på fellingen . Beklage at jeg ikke har et bedre svar til deg ;)

Ann-Toril Norum Solvi

24.10.2016 kl.23:01

Hvor får jeg tak i mønstret til den flotte genseren?