Dalekjole 318 -01 uten armer

Dalekjole 318 -01  uten armer str 36 mnd 

Her har eg brukt  Det nye garnet til Dalegarn   Pure Eco Wool    

Et nydelig garn eg komme til og bruke mer av .

Pure Eco Wool

70 % Økologisk ull . 30 % Alpakka 

112 meter på 50 g  

strikkefasthet : 21 masker på pinne 4 = 10 cm 

Oppskrift og garn  kjøpte eg i Oltedal på GJESTAL BUTIKK OG KRO  

Hefte : 318 Eco baby  0-3 år 

 I oppskriften står det 7 nøster i str 36 mnd 

Eg har strikka kjolen 2 cm lengre en oppgitt lengde ,altså kjolen er 52 cm Og har brukt 6 nøster 

i stede for en omg nede med 1 r , 1 vr har eg strikka 3 omg 1 r, vr på pinne 2,5 . dette for at ikke kanten skulle rulle opp 

Dalegarn hefte 318

kjolen har ikke noe annet navn en  Dale kjole 318-1 kjole med og uten armer 

9 kommentarer

Astrid Warren

14.09.2015 kl.19:58

Så flott den var! Jeg har sett etter en kjole jeg kan strikke til 'lillesøster' til jul - tror du det er vanskelig å gjøre om oppskriften så den ikke har knapper bak? Eller tror du den må det for å få den lettere av og på?

Strikkepinnen

14.09.2015 kl.21:33

Astrid Warren: Hei Astrid Takk for fine ord. :) Det er ikke vanskelig og gjøre om kjolen uten knapper bak. Om den blir vanskelig og få over hode ,kan du feks lage knapping på den ene skulderen. Da går den fint og få på .

MammaBoka

14.09.2015 kl.23:27

Flott blogg :) Veldig mye bra skrevet her!

Fast leser her :)

Hobbystua

15.09.2015 kl.12:15

Så søt og fin kjole du har strikket nå og dette garnet får jeg nok sjekke ut i butikken etter hvert:-) Ja det er nok smart og strikke kanten slik du har gjort med rett og vrang :-)

Lisbeth Severinsen

15.09.2015 kl.17:09

Den var veldig fin !

Astrid Warren

15.09.2015 kl.20:01

Takk for svar - da må jeg ta en tur på garnbutikken :-)

Bookworm

29.09.2015 kl.18:12

Hvor er den flot! Den ville jeg gerne strikke en dag :-)

Tanja

22.11.2015 kl.21:10

This Dress is super adorable! 💗 Great work! I am so in love with that dress!

Could you please tell me how the stitch pattern is called?

Thank you so much!

Strikkepinnen

23.11.2015 kl.18:24

Tanja: Dale ECO Baby 318- 1