Retro-barnejakke

Retrojakke

Retrojakke strikket i grå karisma og diverse andre garnsorter :)

Opskriften  fant eg i  blade -Familien KOFTER  19.januar 2015

Dette var en jakke mitt i blinken for meg som ikke skal handla garn. .Det gikk utrolig kjapt og strikka

Pinne 3,5

Hahahahaha  --- Det gikk faktisk så fort... Eg såg ikke eg hadde hoppa over 2 omg med grønt før nå

 Eg tar bare ei sikkelige karmøy strofa  og seie som så ...

Gubbavaremegvel.... går det ann  :) ))))))

Og når det gjelde meg......går det fint ann  :) )

11 kommentarer

Anne Line

26.01.2015 kl.20:11

woow den glede me oss t å bruka i vår <3

Greta

27.01.2015 kl.08:10

Den vart tøff. Eg ahrjo ikkje oppskrifta foran meg , men eg ser hvertfall ikkje kvar det manglar to omganger grønt. Den vart veldig fin. Flink til å bruke restegarn du ja. Må bli flinkere til det eg også. Fin uke videre vennen.

Ingunn

27.01.2015 kl.15:29

Retro er i skuddet som aldri før, og denne jakken er riktig fin! Bonus å kunne finne garn i lageret til slike gode prosjekter!

Fortsatt god tirsdag fra Ingunn

Fru Stussli

27.01.2015 kl.16:02

Denne var knallfin! Jeg har aldri prøvd meg på kofte, men har jo veldig lyst :-) Denne var til inspirasjon!

Hege Wiik

28.01.2015 kl.07:57

Fant bloggen litt tilfeldig, så masse fint du har lagd :) At det mangler noe grønt, er det sikkert ingen som ser. Har en strålende dag :)

irenglede

30.01.2015 kl.13:41

Den der var kjempefin. Har ikke barn, men hadde jeg hatt så hadde jeg sterkt vurdert denne. God helg!

Elins strikkeri

30.01.2015 kl.14:24

Ååå den vart fin:)) eg heldt på med ei slik i blått, gleder meg til å begynne på mønsteret:))

brillemamma

03.02.2015 kl.13:00

Elsker disse retrojakkene til barn, kanskje jeg må strikke en sånn :-) Har du brukt restegarn til denne?

Ann Karin

04.02.2015 kl.05:49

Hei Brillemamma . Om du kaller garn fra lagere restegarn så har jeg brukt det på denne. :)

Grethe N.Dypvik

21.05.2015 kl.09:44

Hei,går det å strikke denne jakken i Nepal og hvor finner jeg mønster til 3-5 år?

Strikkepinnen

21.05.2015 kl.19:16

Grethe N.Dypvik: Hei Grethe Du kan nok strikke den i Nepal om du tilpasse med pinner og masker for og få rette str. Det er Wiola som har designet jakken. du kan kontakte henne her https://www.facebook.com/wiolastrikk?fref=ts