Skaut med beskrivelse hva eg har gjort

Skaut i str ca 1 år

Ska prøva og beskriva hva eg har gjort  Veldig enkelt og lett strikka skaut  ;)

Garnet eg brukte er Duo fra sandnesgarn . Ein blanding av marinoull og bomull .  

Pinne 3

La opp 76 masker . strikka rundt.  2 vridde rette 2 vrange i 5 cm . På siste omg stoppa eg når eg hadde 7 masker igjen og fellte av 14 masker. Nå strikka eg frem og tilbake . På første rett omgang økte eg 8 masker slik at eg hadde 70 masker.

Starta og slutta med 2 kantmasker som eg strikka rett på alle omgangene.

Strikka 5 cm før eg starta med felling.

Fellte annen hver omg. 2 masker på hver rettside. ( felling :strikk 2 kantmasker strikk 2 sammen , strikk til det gjenstår 4 masker ,ta 1 maske løst av strikk ei og ta den løse masken over. 2 kantmasker ) Dette fortsatte eg med til eg hadde 4 masker igjen på pinnen.

Fellte disse av.

Nå hekla eg en picotkant langs hver side med kant masker.

Picotkant : start med en kjedemaske, * 3 lm ,1 fm i 1.lm, hopp over 1 maske,1 fm i neste m * gjenta fra * -* langs hver side .

wips... så hadde vi et ferdigt skaut til lille Ea Pauline :)

Denne beskrivelsen legge eg ut her for og ha som en  "huskelapp" til meg sjøl.  I tilfelle eg skal strikka flere.

Du må gjerne bruke min beskrivelse.   Men skal du videreformidle min beskrivelse til andre på nette    Hadde eg satt pris på om linka til innlegge i bloggen min .

Dette skaute blei i str ca 1 år - Det er ingen hokkus pokkus og endre str. Da du kan justere opp eller ned på maskeantalle,pinnetykkelse og garn 

6 kommentarer

Marihøna

18.05.2014 kl.10:35

Det var fint! Enkel og fin strikk til småjenter!

Hanne

18.05.2014 kl.15:18

Det var fint!! :)

strikkogtov

18.05.2014 kl.22:20

Så søt den var :) Kan nok hende jeg bruker oppskrifta di, men nå har jeg andre prosjekter på gang. Blir alltid inspirert til å "finne på" noe. Jeg er nøye med kildehenvisning.

Wenche

19.05.2014 kl.10:27

Det var ein smart måte å lage skaut på, sitter nok godt på hode og :)

Det blei kjempefint, og takk for oppskrift!

mimouna

22.05.2014 kl.12:23

Fint lite skaut, og takk for at du deler framgangsmåten. :)

Lea

26.05.2014 kl.06:40

Så utrolig finog inspirerende blogg du har!

Hadde satt stor pris på om du kunne tatt en tur innom bloggen min.

Håper du får en super, duper dag/kveld videre.

Klem!