Bukse i Hønsestrikk

Hønsestrikk  er en festelig måte og kvitta seg med rester på . 

Har du lyst og lesa litt meir om hvordan hønsestrikk oppsto .. trykk på linken her http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8nsestrikk

Måtte prøva, sjå om eg kunne få bruka opp noge i den eine posen. Posen med  Superwash garn

Har strikka ei bukse i str ca 1, 1/2 år

Pinne 3,5

Hvor mye garn som er brukt, vet jeg ikke.Da eg har kun brukt påbegynte nøster fra tidligere arbeid.

Mine diagrammer fant eg i disse 2 Hønsestrikkbøkene.

Hønse-strikk  av Kirsten Hofstâtter får du desverre ikke kjøpt ny lengre.  Eg var så heldig og fikk kjøpe min brukt for noen år siden.

Hønsestrikk til folket er i salg

Og til slutt litt nyttig Info :) om du ikke like og feste mangen tråder Da skal du ikke strikke hønsestrikk :)))

7 kommentarer

Ingunn

09.03.2014 kl.21:33

Herlig bukse! Garantert en favoritt, og denne blir ikke borte i barnehagen! En skikkelig fargeklatt, og så mange fine mønster du har brukt! Jeg er imponert, bare så du vet det!

Ønsker deg ei fin uke!

Klem

strikkogtov

09.03.2014 kl.21:49

Så morsom. Fin måte å bruke restegarn på. Trådfesting - skrekk og gru!

Wenche

10.03.2014 kl.09:18

Knallfine buksa! Hønsestrikk står på venteliste her og, må bare bli ferdig med kofteprosjekta mine først ;)

Greta

10.03.2014 kl.13:27

Tøff bukse det der. Nei det er sant høsnestrikk passer ikkje om ein ikkje vil sitte noen timer å feste tråder hehe.

Marit

10.03.2014 kl.22:34

Så flott bukse og fin bruk av restene.

foreignerat50

13.03.2014 kl.04:43

Fargerike og fin:)

Hobbyugla

17.03.2014 kl.13:07

Å, den buksa var skjønn!