Lue med vannrette fletter

Høst og ny luetid å gang

Stiligt med vannrette fletter på lua .Itjesant vel :) )

Alltid kjekt og teste ut nye ting.

Denne gang har eg ikke hatt noe oppskrft. Eg har kun brukt ei lue kjøpt på Ebay og se etter.

Her skal eg prøve og beskriva hva eg har gjort:

Lua er strikket i Sterk  fra Du Store Alpakka. farge 812

Brukte litt over et nøste

Pinne nr 5

Den er strikket frem og tilbake med forkortede  omganger. La opp 64 masker

Har prøvd og tegne diagramme men det er nok ikke det enkleste bilde og se ;)

Flettene går over 4 masker Her brukte eg Fletter uten flettepinne metoden

før montering såg den slik ut Eg strikka til den målte 58cm før eg maska sammen

Til slutt maska eg lua sammen http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=60

og sydde igjen i toppen

Fornøyd  :) Ja det må eg sei.

Denne beskrivelsen har eg lagt ut her for eg skal huske hva eg har gjort .Har du lyst ,og forstår du mine notater. Må du gjerne prøve du også ;)

Da må eg få ønska deg ein fine helg

Me "snakkast " snart igjen

3 kommentarer

Greta

28.09.2013 kl.07:39

Den var tøff. Den må eg prøve snart, legger den i alle fall på favoritter. skulle ønske eg klarte å få skreve ned når eg lager engne mønster, men det er ei voldsom sperre der. Vise det og forklare ja, skrive det end nei. Ha ein stårlandes dag

Ingunn

28.09.2013 kl.08:38

Ser man det! Du er jammen flink til å prøve nye ting! Lua ble kjempefin, og den er allerede notert i boka mi. "Fin flettelue på Strikkepinnen, 27.09". Tror nok jeg skal skjønne framgangsmåten.....

Tusen takk for at du deler, og ha en fin lørdag! Her er det kjempefint vær, men noe kjølig nå på morgenen.

Klem fra Ingunn

strikkogtov

28.09.2013 kl.09:34

Oj, den ble kjempetøff. Så fint at du deler. Jeg skal legge den til favoritter :)