Tøfler i Safir

Tøfler strikka i Safir

Pinne 3,5

Oppskriften fant eg i strikkebladet Familien Småstrikk

 Først av alt skulle eg nok gått ned ein halv pinnestr .Kunne gått strikka disse på pinne 3 .

Eg la opp like mangen mesker som oppskriften sa ,men eg kutta ut 3 riller. Tok 26 i stede for 29 riller Eg bruke 38 i skostr

I stede for knapp valgte eg og sy sammen foran. Tøflene blei veldig vide i skafte før eg sydde sammen.

Enkle, fine ,raske tøfler og strikke.

5 kommentarer

Greta

26.09.2013 kl.08:16

Dei vart fine. Da trenger kanskje ikkje eg å gå opp i pinne størrelse om eg skulle strikke dem da. HAr lyst å prøve dem.

Hobbystua

26.09.2013 kl.20:48

Flotte tøfler i et pent mønster. Må nok vaskes pent så dem ikke toves og blir for små. Ha en riktig fin helg og jeg antar strikkepinnene går sin gang:))

Ingunn

27.09.2013 kl.20:38

Fine tøfler! Synes det er så greit at du skriver om erfaringene dine med mønster, garn og pinner.

Riktig god helg!

Klem

Sarah

30.01.2014 kl.10:35

Kunne du sendt meg mønsteret? :) Jeg finner det ingen steder og har veldig lyst på et par tøfler...

Strikkepinnen

30.01.2014 kl.22:42

Sarah: Hei dette er en kjøpe oppskrift og ikke lov og dele. Om du ikke finner hefte i butikken kontakt ukebladet Familien