What does the fox say?

Tjihiii Ylvis   Har klart og få meg til og strikka dette smetteskjerfe . :) ))

Et skjerf eg har hatt lyst og prøve flere ganger. Det har bare blitt flytta nedover på  to do lista mi.

Nå barra måtte eg ta fatt

Oppskriften fant eg her http://www.muumuru.com/tama-kettupuuhka-tehtiin-vahingoittamatta-yhtaan-kettua/#more-126

Probleme var. Eg forsto ikke ein drit av det som sto :)

Men bilde sa meir en tusen ord. ;) Likte gått den strek tegningen ;)

 Dette er notater eg har notert for meg  kan du bruke mine notater må du bare det.

Eg har brukt Kvit babyull og Oransje Silja pinne 3

Starta med 32 masker på hode og felte en maske på hver omg til eg hadde 4 masker igjen. En rille og begynte etter det og øke en maske i hver omg. Dette gjorde eg  til eg hadde 32 masker igjen . Strikka dei kvite delene sammen og felte 2 masker til 30m 52 riller  Da felte eg 6 masker og strikka 14 omg 1 rett 1 vrang . økte 6 masker og strikka 12 riller. gikk over til hvit og fortsette og strikke riller og felte en maske i starten på hver omg. Dette gjord eg til alle maskene var felt.

ørene: henta opp 14 masker og fellte en m i starten på hver pinne til 2 masker igjen. gjorde det samme på andre sida.

Et bilde tatt med ipaden :)

<Tenkte eg skulle lage noen fler, kjekke små gaver ;)

Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow! Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!.  Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!.  Hatee-hatee-hatee-ho! Hatee-hatee-hatee-ho!  Hatee-hatee-hatee-ho!

Tusen takk til Vibbedille som henviste til dansk blogg meg skikkelig oppskrift. Du finne denne linken  her

9 kommentarer

strikkogtov

20.09.2013 kl.23:12

Dette er helt genialt. "The fox" kommer til å bli brukt i mange forskjellige sammenhenger. Du er tidlig ute :)

Vibbedille

21.09.2013 kl.01:11

Her har du sjerfet på dansk og engelsk:

http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html

Strikkepinnen

21.09.2013 kl.09:10

Vibbedille: Tusen takk- hehehe ser eg har begynt i feil ende :)))

Greta

21.09.2013 kl.09:23

Så fint skjerf. Har sett dette før, men glemt heilt av det. Å så skjønn lisje gullet var med skjerfet på

akbhandy

21.09.2013 kl.16:07

Dette var skikkelig flott. Blir sikkert veldig populært nå i disse Fox tider. :-)

Ingunn

23.09.2013 kl.10:52

Kjempeartig skjerf! Takk for oppskrift! Dett kommer nok til å pynte opp ethvert lite gull!

Klem fra Ingunn

morsinunge

23.09.2013 kl.21:29

kjempe fint og så " i tiden " i disse dager ;))

Hilde solibakke

25.09.2013 kl.11:38

For ein kjekk blogg :))))))

Siv Svanem

02.11.2013 kl.16:35

Skikkelig fin...