Hadelandsvotter + litt til

Til Jul  2012 fikk eg masse fine gaver. Derblant  dette.Hadelandsvotteoppskrift m/garn .

Det var påtide og få åpna nøste og sette igang.

Hefte fås kjøpt på Husfliden http://www.husflid.no/husfliden

På mine Hadelandsvotter i damestr  har eg da brukt julegaven  Hverdags fra Du store alpakka

Pinne 2,5  Og tilsammen gikk det med 71g garn

Dette var en ny teknikk og strikke votter på  for meg. veldig morsomt  og go effekt med den vrange maska, må eg sei  :)

Samtidigt legge eg med denne lua eg strikka fra hefte I all enkelhet

Denne har eg strikka med dobbelt bomullsgarn fra Viking garn. Pinne nr 4

Til slutt må eg ta med skjerfe .Det er strikka med et garn som har låge her i over ett år . Stort  nøste som tok ein del plass :) ))

Can-Can garn  Ferdig måler skjerfe 220cm  Her kan du se hvordan et slikt skjerf blir strikket   TRYKK HER

Då må eg samtidigt få takka deg for at du har tatt turen innom bloggen min.

Takk for at du har scrolla heilt ned her.

Tusen takk til alle dere som legger igjen Kommentarer. Det lika eg ;) )

Eg vil ønska deg og dine ein fin ,fin helg

Me "snakkast"

10 kommentarer

Trulte H

18.01.2013 kl.22:12

Oj her var det mye fint. De Hadelansvottene må jeg få strikket en eller annen gang altså...de er så fine. :-)

strikkogtov

18.01.2013 kl.22:18

Så mye fint. De Hadelandsvottene fikk jeg også lyst til å strikke :)

Hobbystua

18.01.2013 kl.23:50

Hei på deg:) Herligheten så flotte votter du har strikket,,ser virkelig flotte ut Ann Karin,,men barneluen falt jeg helt for,,den er jo rett og slett bedårende skjønn. Og det flotte pynteskjerfet er lekkert men ser jo litt innviklet ut. Men kommer vel inn i det etter og ha startet,,men du mestrer jo egentlig alt som kommer i dine hender:)) Men luen var bare herlig:) En riktig god helg og vil tro noe er på pinnen igjen:)

synnovesyr

19.01.2013 kl.08:16

De er virkelig fine de Hadelandsvottene. Både pene og helt sikker gode og varme. Nydelig ting du har strikket.

Greta

19.01.2013 kl.08:26

Det var fantastsik flotte votter. Dei likte eg. Likte du garnet. Såg på det, men ahr ikkje prøvd akkurat dette. Sånne votter vil eg og ha. hihi.

Den lua er så fin. god blir den også :0).

Sånne skjerf har eg tenkt på men ikkje kome lengre. Har ikkje skaffa emg garnet heller. får ta oppdraga som no ligg i kø her, først før eg tar noko til meg.

ha ei fantastisk helg. klem

celinaogineforalltid

19.01.2013 kl.12:41

Kjempe fine ting :) Vi blir veldig glade for en kommentar tilbake :)

-Celina og Ine :)

Ellen rist

20.01.2013 kl.01:35

Så fine votter Lue og skjerf

Marit

20.01.2013 kl.13:08

Alltid kjekt å kikke innom bloggen din. der er alltid så fine arbeider.

Flotte arbeider denne gangen og.

Ha en fin søndag.

Ingunn

20.01.2013 kl.19:59

Lett å like, spesielt den skjønne lua!

Sølvtråden

21.01.2013 kl.10:49

Det var nydelige votter og skjønn lue du hadde strikket!

Flott blåfarge på skjerfet. Synes slike skjerf er flott tilbehør :)