Tunikaen i Balder str 12år

Da var tunikaen str 12 år ferdig . Oppskriften er henta fra Viking garn hefte 1201 .Har valgt andre farger en oppskriften . Har bytta ut den rosa og erstatta den med lilla . Da mottaker er vokst fra den tiden alt skulle være rosa , er mer glad i lilla  nå ; )

Oppskriften finner du gratis her http://www.viking-garn.no/?PageID=196&ItemID=273

Har brukt Balder fra Viking- Et garn eg må sei eg blei veldig skuffa av. Når eg nøsta opp hespe, fauk det rundt med ull-lo. Det var det første, så kom eg til hespe nr 4 . Der var det 5 knuter i et hespe på 100g (Fy flate eg hate knutar i nøste) . Når eg holdt på syns eg det var skrekkeligt mye ull-lo der eg satt og strikka også. Når tunikaen var ferdig .Måtte eg  slenga den inn i maskin . Fortere en svint. Hallemin.... du skulle sett hvor mye ull-lo det var i maskin. Den kvite fargen var dekka med lilla ull-lo. Eg plukka og plukka. Nå har eg holdt på her.... ei skrekkeligt unødvendig lang tid. Blæææææ... Balder fra Viking  får terning kast 2 hos meg : (

Men ikke nok med det. Eg hadde jo kjøpt Balder til både leggvarmere og pulsvarmere. det irretere meg . Eg så egentligt ska slanka lagere mitt skulle jo absolutt bli kvitt detta garnet. Itje pokker om eg strikke det ...

hmm...

Eg strikke heller ei lue. Tar utgangspunt i luen fra forje innlegg. Her la eg opp 72m og pinne nr 7strikka den ene borden som er i tunikaen.

jadda

Har fortsatt noen hesper igjen. Legge dei vekk - Tar dei heller fram når eg har glemt ut koss elendigt dette garnet var :) )) hehe

Da må eg få ønska deg ei fin helg . Me "snakkast"

5 kommentarer

Marthe mikalsen

18.08.2012 kl.17:35

Fin blogg, hyggelig med en kommentar tilbake :-)

Anne Line

18.08.2012 kl.18:45

Blei kjempe flotte :)

Greta

18.08.2012 kl.19:08

Så kjedelig att garnet var sånn som det da. har strikka eit lite skjerf av det garnet ein gong i tida, men hugser ikkje om eg syns det loet. Det er vel det som er fordelen, vi glemmer så lett. Når det er sagt, så var tunikaen kjempefin. Veldig stilig spør du meg. spørs om ein ikkje må lage noe sånt i eit anna garn ein gong. Kjempefin helg til deg og

akbhandy

18.08.2012 kl.19:33

Kjedelig at garnet var så vanskelig, men tunikaen ble skikkelig flott. :-)

strikkogtov

19.08.2012 kl.12:04

Både tunikaen og lua ble kjempefine. Jeg har aldri strikket av Balder og etter dette innlegget her kommer jeg aldri til å gjøre det heller. Sorry for dem!