Schultertuch = Skjerf /sjal

Eg barra måtte laga et :)

Kristin 5 på gruppa Nøste viste oss noe fantastisk fine skjerf/sjal .  Dette var skjerf eg falt for. Det var ei sveitsisk dame som hadde lært Kristin denne teknikken da hun var på tur med hurtigruta.

Du strikke med ein tynn og ein tykk pinne (knit pro er super til formålet ;))

  Tynn pinne den ene veien

Tykk pinne andre veien- 

1 vriddrett vridd rett   1 vrangt. ( Dette gjorde eg begge veier )

Starte med 3 masker og øke ut .Når eg øke gjør eg slik    Eg har strikket første maske økt neste , Og økt 1 ,mellom de 2 siste maskene i slutten på hver pinne.

fortsett til du får den bredde du vil ha.

Trykk HER    Da komme du til en side hvor det er mer  info om teknikken.

Eg har brukt 3 nøster Sterk. Pinne 3,5 og 8

som tyngde i endene har eg brukt treperler

utstrakt ser det slik ut

Fornøyd... Ja meget. Kan fort bli fler ;)

15 kommentarer

online

17.06.2012 kl.14:47

supert! :)

Anne Line

17.06.2012 kl.15:21

Wow! Nydligt :)

Marit

17.06.2012 kl.17:59

så flott dette ble. Har ett på pinnene jeg og.

Ellen

17.06.2012 kl.19:21

Rå-stilig , rett og slett !

strikkogtov

17.06.2012 kl.22:09

Det var kjempefint. Jeg fikk lyst til å prøve. Jeg visste ikke at det fantes slike pinner.

AnnetteK

17.06.2012 kl.23:11

Så flott det ble! Takk for inspirasjonen!

Anita Bergsengstuen

17.06.2012 kl.23:30

Superstilig Sjerf/ sjal.............. Får nok prøve på noe slikt.... Tøft med treperlene...

Linda Aasan

19.06.2012 kl.00:10

Stilig! Den må prøves :)

Greta

20.06.2012 kl.22:34

Her var det to innlegg fra deg jo. Kommenter her for dei begge. dette sjal/skjerfet likte eg. spennde teknikk. det må eg prøve ved neste høve. Det vart veldig fin dette her. Likte fargen også. deilig garn er det også.

bilstolsetet var smart og lekkert det og. du har alltid noe spennde å vise frem vennen. Ha ei fortsatt kreativ uke

Snuppesnella

31.07.2012 kl.11:48

Utrolig flott sjal !

Fikk lyst il å prøve selv.

22.11.2013 kl.21:39

Kjempefint :o) Takk for at du delte oppskriften

God Helg :o)

09.02.2014 kl.10:57

Kjempefint :) det må jeg prøve..

09.02.2014 kl.11:30

kjempefin

Heidi

01.03.2014 kl.14:59

Kan du forklare hvordan du legger ut masker,er der bare på slutning av pinnen.. Er helt fersk strikker . Sjaalet ditt er nydlelig.

Strikkepinnen

01.03.2014 kl.23:31

Heidi: har lagt ut link om øking