Hengeluer i Topp`t tå

Grå hengelue

Grønn hengelue

Garn: Eg har brukt  Topp`t tå . Dette er et garn som er på vei ut. Egentligt ganske dumt, for garnet er gått og strikke av.  Om du vil prøve og ikke får tak i Topp`t tå  har du ein fin garnovesikt om du trykke her

HVA EG HAR GJORT

Eg har brukt 3 nøster Topp`t tå

Eg la opp 68m på pinne 6. Strikka 2r -2 vr  8cm

Skifta til pinne 8. Økte samtidigt  8 masker. (76m)

Nå strikke du 2r- 2vr og forskyve en maske i starten  på hver omg. Lurt og sette ein markør i starten på omgangen ;)

forskyve en maske betyr  : 1. omg  2 r-2 vr neste omg  blir det 1 vr-2 r-2 vr.    x = r    -  =  vr

  mønstere blir då

1. omg   x x - - x x - -

2.omg    - x x - - x x-

3.omg    - - x x - - x x

4 omg    x - - x x - - x

osv, osv  ; )

 Strikka til luen målte 30cm. Siste omg strikka eg 2 og 2 sammen. Klipp av så du har en lang tråd. Sy gjennom maskene og snurp sammen. Fest tråden gått. Lykke til

 SKYGGELUE

Ennå ei skyggelue er det blitt  også  den er hekla i Topp`t tå. Tror aldrig eg blir lei av disse skyggeluene. Må bare ha litt pause av og til ; ))) 

Takk for at du skrolla ned her. Takk til dere alle snille trofaste kommentar giverar. Sette veldig stor pris på hver og en av dere.  Ønske dere alle som er innom ei fortsatt fin uke.

Me "snakkast"

På denne siden har eg et album med ting for salg.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488&type=3

Fortsatt får eg kruppler.. om noen spør om eg vil lage noe på bestilling. Det gjør eg ikke. Selger bare ting eg har laga ferdigt. Gleden med håndarbeid forsvinne om eg ikke kan gjør akkorat det eg vil sjøl.

12 kommentarer

strikkogtov

26.10.2011 kl.21:09

Morsomt og populært med hengeluer :)

farmoringrid

26.10.2011 kl.21:24

Den skyggeluen skulle jeg gjerne hatt oppskriften på. Er den fra Gjestal - bare en antagelse siden du strikker mye i Gjestal garn.

Hobbystua

27.10.2011 kl.00:01

Hei på deg. Du er en kløpper på disse skyggeluene,og like fine hver gang. Men likte godt den du har strikket også. Og takk for mønster du legger ut:))

Greta

27.10.2011 kl.08:41

Stilig lue. Og dei skyggeluene dine er jo stilige . Så eg skjønner godt at du liker å lage dem. Det samme gjør eg med min versjon som er strikket.

At noe går ut av produksjon når du sjølv har funne ut att det erbra. Ikkje uvanlig. Ikkje berre på garn det skjer nei :(.

Neten helg Kos deg i helga

janomine

27.10.2011 kl.18:29

Kjempestilige luer. Så flott at du skriver litt om hvordan du lager dem. Du har en kjempefin blogg. Jeg er enig med deg når det gjelder å lage noe på bestilling. Mye bedre å lage noe, sette en pris - og så, kjøp hvis du vil. Jeg syr - og rotet meg helt inn i stresshelvetet da jeg sa ja til å sy en kjole i sommer. ALDRI mer. Det gikk greit, men jeg ble stressa og hadde ingen glede av sømmen.

Zirkona

01.11.2011 kl.21:46

Kjempefine disse skyggeluene dine! Du er dyktig! Håper du har bunkra opp med Topp t tå-garn for du kan virkelig å bruke dette garnet!

Loppelill

02.11.2011 kl.12:56

Så flotte luer! Den skyggelua er bare kjempestilig! :)

Therese

02.11.2011 kl.13:32

Hei!

Er titt og stadig innom å kikker på bloggen din :) Og må si jeg liker skyggeluene dine utrolig godt! Du vil vel ikke dele hvor du har fått tak i den? Hadde hvert supre julegaver ;)

Therese

18.11.2011 kl.15:24

Flink du e!! :) Trur æ ska prøve mæ på den grønne lua di :) God helg :)

10.03.2012 kl.15:22

Hei! Har holdt på å strikke off-white hengelue i Østlandsgarn ( Nill -garn) og da jeg bør

strikke ca. 3-4 cm lengre .. lurer jeg på montering, til slutt.

Den grønne (`mose`) er fin !!!! ogmonteringa virker grei!

Sender med e-post-adr. mi.

Jeg hadde vært veldig glad for svar!

Beste hilsen Else Anfinsen.

31.05.2015 kl.01:40

Hvordan feller jeg av? :)

Ann Karin

24.07.2015 kl.13:21

Seint svar Men det står hva du skal gjøre .: Strikka til luen målte 30cm. Siste omg strikka eg 2 og 2 sammen. Klipp av så du har en lang tråd. Sy gjennom maskene og snurp sammen. Fest tråden gått. Lykke til