Luer-Luer-Luer ......

Eg kose meg ein heile haug med luene mine. Mangen spørsmål om oppskrift har eg fått. Når eg nevne oppskriften i dei forje innleggene er det kun den oppskriften eg har brukt som basisoppskrift . Mønster eg har hekla ,det ligge inni hode mitt. Og det er ikke så lett og dela. oppskriften var det en dame på strikkesida som la ut. Ikke like lett og finne igjen hver gang eg får spørsmål, derfor tillater eg meg og legge grunnoppskriften eg bruke inn her.

Heklenål nr 6. Eg har brukt dobbeltrå av garn som har 23 m =10 cm i strikkefasthet. Her har du masse garn og velge i . Kan nevne noen men det er mangen fler.  Safir, Østlandsgarn, Vestlandsgarn, Ren Ny Ull Gjestal,  Viking sportsgarn, VikingSuperwash, Rubin osv,osv,osv

Legg opp 6 lm lag dem til en ring med en Kjm 

1.omg hekl 12 hst rundt ringen

2.omg hekl 2 hst i hver hst omg rundt (24 hst)

3.omg Øk 12 m ved å hekle 2 hst i hver 2.hst omg rundt (36hst)

4.omg Øk 12m  ved og hekle 2 hst i hver 3. hst omg rundt (48 hst)

5.omg øk 4 masker ved å hekle 2 hst i hver 12 hst omg rundt (52 hst )

Hekl videre over disse m til luen er så lang du vil ha den.

Siste som er blitt produsert er denne. Denne måtte eg bare sette ein dusk i også.

Denne er nesten lik den eg viste i forje innlegg

Denne er hekla annen hver maske sort og dyp rød

Tusen takk til dere ALLE som er innom.

Og ein ekstra Takk til  Liv Torill   som kommenterte og sa hu brukte bloggen min som mårenavis. ; )) Du e så sjønne Torill.. me må snart ha oss ein båttur i lag ; ))

Er du medlem på Facebook har eg to album der som eg dele med alle

Her er ting eg har lagt og lagt ut for salg

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.147699048586025.18574.100000377913488

Her har eg knappar og ting for salg

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.237952099560719.58220.100000377913488&type=1

5 kommentarer

Greta

30.08.2011 kl.21:35

Du er no snill som deler så masse oppskrifter med folk som vil ha. Får av og til spørsmål om ting eg har laga fra hodet og da må eg skuffe folk. eg er ikkje flink me då fåskreve ned slikt. Du er ein emter i det. håper du får ei flott uke videre

farmoringrid

30.08.2011 kl.21:44

Flotte luer. Jeg like dem alle.

thefairydance

31.08.2011 kl.11:35

så fine luer, hadde jeg forstått hekleoppskrifter kunne jeg faktisk tenkt meg å prøve selv;)

Tesha

01.09.2011 kl.22:36

Herlige huer, Annka!

Therese

10.09.2011 kl.19:25

Så fine luer;)

Dette ser ut som et prosjekt jeg kunne tenkt meg ja, ikke for stort;))