Hakka meg ei veska

Hakking har eg prøvd 1 gang   for lenge siden. Nå var det denne FB siden Strikkesida igjen som frista meg. : ))

Aase hadde lagt ut et rå tøft mønster på ei hakkeveske Eg hadde verken garn eller hankar som passa til dette mønstere. Eg måtte finna på noge anna ; )) For Hakka hadde eg lyst til.

Her ser du veska mi. Eg har ikke brukt noen mønster. Kun bilder og idar fra tidligere vesker eg har laga.

Har brukt Nepalgarn. Hakkekrok nr 6 og heklenål nr 6

Eg har ikke hakka ruter men remser. (litt mindre montering)

2 på 5 ruter-2 på 4 ruter og 2 på 2 ruter. Du skal ha 22 ruter tilsammen

Eg har hekla dei sammen.

Sånn skal det se ut når alle er montert.
  Det er her du må ha tunga rett i munn. Lett og overse hvilken side skal mot hva. ; )

Etterpå hekla eg rundt dei kantene eg hadde fordi eg laga remser.

Tilslutt hekla eg rundt oppe og hakka 2 remser til hanker.

Wooolawooo......

Då må du ha ei fin ny uke. Kosa deg masse.

Takk for at du kom innom. Kjekt om du legge igjen ein kommentar.

Me "snakkast"

KNAPPER: Trykk på bilde og se. Kansje har du bruk for noen.; )

12 kommentarer

Liss

11.07.2011 kl.11:58

Tøff veske :)) Du er flink! :))

mettehobby

11.07.2011 kl.12:03

Kjempestilig!! Tøffe farger!! :)

deveny

11.07.2011 kl.12:04

Det var virkelig en flott veske....du er flink...klemz D :o)))

synnovesyr

11.07.2011 kl.12:21

Den ble fin,har aldri prøvd hakking før men fikk lyst til og prøve

anne-elisabeth

11.07.2011 kl.12:58

Kjempefin veske

Anne-Irenes lille hobbyhjørne

11.07.2011 kl.13:16

Kjempeflott veske! Men hva i alle dager er hakking?? Fint ble det no hvertfall :)

Ha en finfin mandag

Greta

11.07.2011 kl.14:55

Den veska var berre rålekker. Kjempestilig. Fikk nesten lyst til å lære meg hakking sjølv. Får sikkert tid til det i høst.

Du er ikkje skudd redd for å prøve nytt du. Stilig altså. klem fra meg

Chris

11.07.2011 kl.14:58

Denne ble kjempetøff! Hakking er jo ypperlig til vesker da det blir så tett og fast at det gir godt hold - da blir det ikke så nødvendig å fore.

11.07.2011 kl.16:00

Veldig fin veske, har hakka ei babyjakke, det var utruleg moro eg fekk nesten lyst å prøve å lage ei slik veske eg og.

strikkogtov

11.07.2011 kl.17:54

Har også hakket ei babyjakke, men det er mange år siden. Teknikken lager en veldig fin struktur. Veska di ble stilig:)

Anne Line

12.07.2011 kl.10:11

Den va jo rålekker! Å knallflotte fargar!

Sivic

12.07.2011 kl.21:57

Knallfin hakke veske : )

Lurt å hakke i remser, så blir det ikke så mye å montere tilslutt : )