1 ,2, 3, 4, Ska me sjå... 5 nye luer

5 nye luer kan eg visa fram i dag.

Først komme denna luen som eg fant oppskrift på i ein blogg.

Look alike,Kari Traa`s Tølu Beanie lue

Oppskriften finner du her

Eg har brukt Silja garn. Samme farge som sokkene her

Svart,rød,oransje og grønn.

To nye hekla hengeluer.

Ei grønn

Og ei gul

Koss eg har gjor, kan du sjå her

På denne har eg hekla i det bakersta ledde. (hmmm..Heter det.bakersta ledde?? Jaja du ser sikkert ka eg har gjort ; )))

Forje vinter laga eg ei flagglue lik denne. Tror ikke den er vist på bloggen min. 

Nå har eg brukt samme mønster,men kun 2 fargar blå og hvit

Den 5. og den sista for denne gang.

Ei kvite "kransekake" lue

2 r-2 vr ca 50cm,fell av sy sammen

Då må du ha ei super, duper helg.

Eg fere på hyttå og kose meg.

KLEM!!!!

I desse julebordstider kan du gått ta me deg denne.

http://strikkepinnen.blogg.no/1263682053_har_du_hrt_den__.html

eg ler gått av den : )))

13 kommentarer

Greta

19.11.2010 kl.18:04

Halloen. her var det mykje luefint. Eg har og tenkt å strikke den første lua. Men har for tida ikkje ledig pinne i den tjukkelsen. så den må ligge på vent. Likte litt den flagglua uten flagg også. hm. Kanskje eg har pinner til den hehe. Har fått ei lueoppskrift i dag, så eg får vel heller vente litt.

Ha ei super helg min venn

Strikkeguri

19.11.2010 kl.18:22

Så månge fine huer du har laga! Trur eg må setta nogen av dei på strikkelistå mi ;)

Go helg!

Trulte

19.11.2010 kl.19:30

flott, nydelig, tøff, praktiske, varme og her var det fem komplimenter fra meg til deg på luene dine. God tur på hytta.

Liss

19.11.2010 kl.20:04

Stilige luer :))) du er flink!

venkesstrikk

19.11.2010 kl.21:33

Flotte luer :-)

Anne-Irenes lille hobbyhjørne

19.11.2010 kl.23:07

Råtøffe luer!! :D

Maibritt

19.11.2010 kl.23:22

Her går det unna ser jeg, moro med kule luer:-)

Artig at du har brukt min oppskrift også.

Hobbystua

19.11.2010 kl.23:45

Sender en liten hilsen til deg på hytta:)) Må si du har strikket og heklet noen stilige luer igjen. Og for noen hærlige farger du har brukt på dem:) Så dette var knallfint. Her strikkes det noen flere pinnsvin igjen.Grei tv-strikking.

Ønsker deg en fortsatt fin hyttehelg og kos deg masse:)))

Åse

20.11.2010 kl.10:32

Så stilig lue. - og så fint at du har lagt ut oppskriften. Den skal jeg prøve:)

Tesha

20.11.2010 kl.12:16

Å, så mången stilige huer! Den der Kari Traa look-alike'en konne eg godt tenka meg å laga! Takk for link! Kosa deg på hyttå, du då!

Hanne

20.11.2010 kl.12:47

For en flott produksjon :D

Siri

12.03.2014 kl.09:03

Hei.

Jeg er så heldig som har svigermor som skal strikke den hvite "kransekakelua" til meg. Men kan du vær så snill å gi meg en oppskrift på den?:) På forhånd tusen takk:)

Strikkepinnen

12.03.2014 kl.15:51

Siri: legg opp så mangen masker du vil ha den lang. strikk 2 rette 2 vrange. og sy sammen når lua er passe rundt hode -Kan ikke forklare lettere