Hengelue.

Har fått et ønske fra ei tantejente. Hengelue.(det va d.)  Hengelue javel....  Ka jere me då.

Prøve selvfølgeligt....

Resultatet blei bra. Faktisk va det så enkelt at eg ska prøva og gjengi ka eg har gjort. Trur eg har det i hode)

Hikk... ikke arrester meg hvis eg ikke får me alt.

Har brukt 2 fargar garn. kvit og 1 kontrastfarge  strikkefasthet 23 masker

Starta nede.

la opp 90 lm med heklenål nr 4.5

tok sammen til ein ring. Skifta til heklenål nr 3,5.

Hekla 10 omg fm (hele luen er fastemasker) med kontrastfarge , heklenål 3,5 ( ville ha den strammere nede)

Bytt farge og heklenål. Nå hekla eg resten med heklenål  4,5

Farge og striper velge du jo sjøl. Når eg hadde hekla ca 40 omg, felte eg 4 masker gjevnt fordelt på omg.

Hekla noen omg til uten felling. ein omg me 4 fellinger gjevnt fordelt. dette gjore eg til eg hadde ca 60 (62) masker igjen.  Snurpa sammen toppen og laga dusk i kontrastfargen.

Enkelt: JA

Etter forje innlegg har eg fått spørsmål om hvor eg har fått tak i sokkeblokkerne mine.

Dei har eg hatt noen år. Eg kjøpte mine fra USA

PROJO selger også noen lignende. Hvis det er av interesse.

Då må dokke alle ha ein fin søndag. Den nye uka tror eg blir ei lue uke hos meg : )))

Tusen takk for fine kommentarer på tidligere innlegg.

11 kommentarer

dandilion

14.11.2010 kl.14:07

Tøff lue! :)

Anne-Irenes lille hobbyhjørne

14.11.2010 kl.14:17

Den var kjempefin :D

Greta

14.11.2010 kl.15:53

Stilig lue ja. du er no flink da som berre lager den sånn helt uten mønster og noe å ssjå etter. Holder emg til 5 pinner eller rundpinne eg da. Ha ei stråalndes og kreativ uke

akbhandy

14.11.2010 kl.17:22

Så flott den lua blei. :-) Har planer om å prøve å hekle lue jeg også. Blir spennende å prøve.

Hobbystua

14.11.2010 kl.17:35

Og du tryller jo frem en flott heklet lue her,og den er jo bare knallfin:) Så tenker den nye eieren blir storfornøyd. Du er fenomenal til å strikke/hekle uten mønster,og samtidig få så fine resultater:)

Så dette skal jeg lagre en kopi av. Takk takk.

Må du ha en ny flott lue-uke:)))

Heidi

14.11.2010 kl.17:48

Den ble jo kjempefin:-)

Trulte

14.11.2010 kl.18:59

Den ble ordentlig fin. Kanskje man skulle finne fram heklenåla igjen, og prøve seg på den slik lue engang før jul. Tusen takk for at du skriver hvordan du gjorde det.

Anne Line

14.11.2010 kl.19:52

Knall tøffe!

Turi

14.11.2010 kl.21:30

Flott hue i fine fargar.

heymyfriends.com

18.11.2010 kl.22:44

fin blogg!

Rita

02.12.2010 kl.23:08

Fin blogg!

Hvor mye garn går med til å hekle en slik lue? 100 gram?

Hva garn anbefaler du?